بلاگ

تکتاز ۱۲۵ استارتی دنده ای

تکتاز ۱۲۵ استارتی دنده ای

 معرفی موتور سیکلت تکتاز ۱۲۵ استارتی دنده ای

موتور تکتاز ۱۲۵ استارتی دنده ای با انجینی از کلاس استریت جهت استفاده در فضای شهری ساخته شده است. موتور سیکلت تکتاز ۱۲۵ استارتی مجهز به کیلومتر شمار آنالوگ می­باشد. آمپرهای موجود در کیلومتر شمار آنالوگ به صورت عقربه­ای کار می­کنند و میزان سرعت لحظه­ای، مسافت طی شده، میزان سوخت موجود در باک و دور موتور را با عقربه نشان می­دهند. سواری موتور سیکلت تکتاز ۱۲۵ استارتی دنده ای راحت است و باعث خستگی راننده و مسافر نمی­شود. رنگ­بندی موتور سیکلت تکتاز ۱۲۵ استارتی، محدود به سه رنگ آبی، قرمز و مشکی می­شود و تنوع و رنگ­بندی آن شامل تنوع در باک موتور سیکلت می­شود. موتور سیکلت تکتاز با ارتفاع ۷۶ سانتی متری از زین موتور تا زمین، جزو موتورهای راحت به حساب می­آید.
مشخصات موتور تکتاز ۱۲۵ استارتی دنده ای
۱- موتور سیکلت تکتاز ۱۲۵ استارتی دنده ای با دو چرخ، دارای گیربکس ۴ سرعته­ی دنده­ای و کلاچ دستی می باشد. نحوه­ی استارت زدن و راه­اندازی موتور تکتاز، هندلی و برقی است.
۲- موتور سیکلت تکتاز ۱۲۵ استارتی دنده ای با موتور ۱۲۵ سی سی با کلاس Street دارای یک سیلندر، یک شمع، ۲ سوپاپ، ۴ زمانه و یک اگزوز می­باشد.
۳-نوع ترمز جلو و عقب به کار رفته در این نوع موتور سیکلت، کاسه­ای است و فاقد سیستم ترمز ABS می­باشد. سیستم تعلیق جلوی موتور ت تکتاز ۱۲۵ استارتی دنده ای به صورت تلسکوپی و سیستم تعلیق عقب آن به صورت بازوی متحرک ساخته شده است.
۴- موتور تکتاز ۱۲۵ استارتی دنده ای فاقد فضایی اضافه جهت حمل بار می­باشد ولی سینی فلزی پشت موتور به عنوان باربند کاربرد دارد.
۵-مدل ۱۴۰۱ موتور سیکلت تکتاز ۱۲۵ استارتی دنده ای فاقد چراغ راهنما روی آینه و چراغ روز می­باشد. چراغ جلوی این نوع موتور سیکلت تکتاز، لامپ رشته­ای می­باشد.
۶- سایز تایر جلوی موتور سیکلت ت تکتاز ۱۲۵ استارتی دنده ای معادل ۱۸-۲.۵ اینچ می­باشد و سایز تایر عقب آن برابر ۱۷-۳.۰ اینچ است. طراحی رینگ پره­ای آلومینیومی موجب زیبایی بیشتر موتور سیکلت تکتاز شده است.
۷-ظرفیت باک موتور سیکلت برند تکتاز، برابر ۹.۲ لیتر است که از سیستم سوخت رسانی انژکتوری ساخته شده است. مصرف سوخت موتور سیکلت تکتاز ۱۲۵ استارتی معادل ۲.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.
۸- حداکثر سرعت موتور سیکلت تکتاز ۱۲۵ استارتی دنده ای ، برابر ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت می­باشد.
۹- از دیگر مشخصات موتور سیکلت تکتاز ۱۲۵ استارتی دنده ای می­توان جک وسط موتور و جک بغل اشاره کرد. این موتور فاقد دزدگیر و رادیاتور می­باشد. موتورسیکلت تکتاز ۱۲۵ استارتی دنده ای یکی از بهترین انواع موتورسیکلت‌های شرکت تکتاز موتور است که به دلیل برخورداری از خصوصیات ویژه و همچنین قیمت مقرون به صرفه، بسیار مورد استقبال و توجه مخاطبین قرار گرفته است.

مزایای تکتاز ۱۲۵ استارتی دنده ای

  1. قیمت بسیار پایین نسبت به سایر موتور سیکلت‌ها
  2.  هزینه تعمیر به شدت پایین
  3.  سادگی در سیم‌کشی، شاس و بدنه آن
  4.  قدرت مناسب
  5. سرعت مناسب
  6.  دوام بالا
  7. مصرف سوخت بسیار پایین

مشخصات فنی موتورسیکلت تکتاز ۱۲۵ استارتی دنده ای

موتورسیکلت تکتاز ۱۲۵ استارتی دنده ای به دلیل برخورداری از قطعات و همچنین انجین برجسته و با کیفیت، یکی از بالاترین شاخص‌ها را در این زمینه را داراست. همچنین  در این موتورسیکلت میزان آلایندگی بسیار پایین است (یورو ۴)  از این جهت محبوبیت بالایی در بین دوست‌داران محیط زیست و مصرف‌کنندگان دارد.

سوخت موتور، بنزین است و مخزن سوخت آن تقریبا معادل ۹٫۲ لیتر گنجایش دارد. سیستم تعلیق جلو کمک دوشاخ تلسکوپی و سیستم عقب کمک‌فنر هیدرولیک است.

 از خصوصیات بارز در این موتورسیکلت، می‌توان به شتاب ایده‌آل و کیفیت فوق العاده و کارایی مطلوب آنها اشاره نمود. سیستم تعلیق جلو به شکل تلسکوپی است و سیستم تعلیق عقب به شکل بازوی محرک است. موتورسیکلت تک سیلندر ۱۲۵ ، تک سیلندر استارتی و ۴ دنده ، مطابق با استاندارد یورو -۴ اروپا و دارای کمک فنر دوبل است.

این موتورسیکلت ۱۲۴ سی‌سی با یک باتری پر قدرت و قوای محرکه چهار زمانه که نه تنها دارای مصرف کم بوده بلکه آلودگی هوا را به حداقل ممکن رسانده است.

کیفیت سواری موتور سیکلت تکتاز ۱۲۵:

موتورسیکلت تکتاز ۱۲۵ یک موتور چهارزمانه هواخنک است، جای گرفته در بدنه‌ای ساده و مقاومت بالا. سیستم تعلیق دوشاخ تلسکوپی موتور کمک زیادی به حفظ کنترل بدنه ۱۰۰ کیلوگرمی موتور می‌کند. تلاش مهندسان و طراحان برای رسیدن به یک موتور کاملا شهری به بهترین نحو به بار نشسته است.

محل و نوع قرارگیری صندلی موتورسیکلت تکتاز ۱۲۵ با دقت بسیار انتخاب شده تا حتی در یک مسیر طولانی شهری هم از سواری خسته نشوید. ارتفاع ۷۷٫۱ سانتی‌متری صندلی برای یک سواری آرام بسیار خوب است. سواری این موتور به خصوص برای افرادی که وزن بالای ۸۰ کیلوگرم داشته باشند بسیار راحت است؛ افراد سبک‌تر از ۸۰ کیلوگرم ممکن است در سرعت‌های بالا کمی احساس لرزش کنند. رانندگان سنگین‌وزن با افزایش دادن ارتفاع کمک‌فنرهای دوقلوی عقب می‌توانند کمی کنترل بیشتری روی موتور داشته باشند. ارتفاع موتورسیکلت تکتاز ۱۲۵ هم اگرچه برای رانندگان کوتاه‌تر مناسب است اما ممکن است برای رانندگانی که قد بلندی دارند دشواری‌آفرین باشد.

ویژگی‌های ظاهری موتورسیکلت تکتاز ۱۲۵

نقطه قوت موتورسیکلت تکتاز ۱۲۵  کیفیت بالا در ساخت بدنه آن است، طراحان آن طراحی ظاهر آن را به سادگی هرچه تمام‌تر پیش برده است تا بتواند به اهداف اصلی خود یعنی سواری راحت، دوام فنی، نیاز بسیار کم به نگه‌داری و قیمت مناسب برسد. تجهیزات موتورسیکلت تکتاز ۱۲۵، شامل زین بسیار با کیفیت، آینه، ترمز دیسکی به جای ترمز کاسه‌ای و گیربکس پنج‌سرعته به جای گیربکس چهار سرعته است.  از امتیازات این موتورسیکلت “سنسور واژگونی” می باشد که هنگام زمین خوردن موتور، جریان بنزین قطع می شود. دارای نشانگر دنده و آمپر بنزین و بروز ترین سیستم انژکتور است .سرعت در حمل و نقل و پیمایش راحت در مسیرهای شهری بدنه دارای رنگ کوره ای ، باک و قاب بغل دارای رنگ مایع با قابلیت سفارشی سازی رنگ باک و قاب بغل .

نگهداری و تعمیرات، نقطه قوت موتورسیکلت تکتاز ۱۲۵:

هدف شرکت تکتاز از طراحی CG 125، ارائه موتورسیکلتی با کمترین میزان نیاز به نگهداری بود. افسانه‌ها حاکی از آن است در اوایل دهه ۱۹۷۰ که مهندسان هوندا به جنوب شرق آسیا سفر کردند و متوجه شدند که رانندگان به اندازه کافی به مراقبت و نگهداری از موتورسیکلت خود توجه نمی‌کنند. آن‌ها فقط سوار موتور خود می‌شوند و به وظایف فنی اولیه‌ای که باید در قبال موتور داشته باشند توجهی نشان نمی‌دهند. این بی‌توجهی اغلب منجر به خرابی بخش انتهایی می‌شد، زیرا بادامک و تجهیزات مربوطه دورترین فاصله را از پمپ روغن اولیه موتور داشتند.

نتیجه‌گیری هوندا از این مشاهده به کجا رسید؟ بله، تولید موتوری که در تعمیر و نگهداری کمترین دردسر را داشته باشد. مدل‌های قبلی دوام میله‌های بالایی را ثابت کرده بودند، پس هوندا این ایده را با طرح اولیه CB 125 ترکیب کرد و مدل پرطرفدار CG 125 خلق شد. که اکنون تکتاز موتور بهترین نمونه آن را تولید می‌کند.  شما حتی می‌توانید انجین ۱۲۵ را به راحتی تعمیر کنید و این یعنی فنی بسیار ساده .شما نه با سیم‌کشی‌های بی پایان و سخت و نه با فنی بسیار پیچیده در موتور ۱۲۵ طرف هستید .اگر نیاز داشتید کلاچ را جدا کنید، به یک سوکت «مهره قفلی» نیاز دارید تا فیلتر روغن گریز از مرکز را از انتهای میل لنگ خارج کنید، در غیر این صورت نمی‌توانید سبد کلاچ را جدا کنید. البته درست کردن آن کار دشواری نیست و اگر اطلاعات فنی کافی داشته باشید، می‌توانید خودتان با استفاده از یک سوکت یدکی ۲۰ میلی‌متری یکی درست کنید. نکته دیگری که در کنار موضوعات قبلی باعث اطمینان خاطر بیشتر خریداران در انتخاب این مدل می‌شود، تولید قطعات یدکی سی جی ۱۲۵ در سطح تجاری و به میزان انبوه و آسان بودن تعمیر آن است.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *