بلاگ

تکتاز ۱۲۵ استارتی دنده ای

تکتاز ۱۲۵ استارتی دنده ای

 معرفی موتور سیکلت تکتاز ۱۲۵ استارتی دنده ای

موتور تکتاز ۱۲۵ استارتی دنده ای با انجینی از کلاس استریت جهت استفاده در فضای شهری ساخته شده است. موتور سیکلت تکتاز ۱۲۵ استارتی مجهز به کیلومتر شمار آنالوگ می­باشد. آمپرهای موجود در کیلومتر شمار آنالوگ به صورت عقربه­ای کار می­کنند و میزان سرعت لحظه­ای، مسافت طی شده، میزان سوخت موجود در باک و دور موتور را با عقربه نشان می­دهند. سواری موتور سیکلت تکتاز ۱۲۵ استارتی دنده ای راحت است و باعث خستگی راننده و مسافر نمی­شود. رنگ­بندی موتور سیکلت تکتاز ۱۲۵ استارتی، محدود به سه رنگ آبی، قرمز و مشکی می­شود و تنوع و رنگ­بندی آن شامل تنوع در باک موتور سیکلت می­شود. موتور سیکلت تکتاز با ارتفاع ۷۶ سانتی متری از زین موتور تا زمین، جزو موتورهای راحت به حساب می­آید.
مشخصات موتور تکتاز ۱۲۵ استارتی دنده ای
۱- موتور سیکلت تکتاز ۱۲۵ استارتی دنده ای با دو چرخ، دارای گیربکس ۴ سرعته­ی دنده­ای و کلاچ دستی می­باشد. نحوه­ی استارت زدن و راه­اندازی موتور تکتاز، هندلی و برقی است.
۲- موتور سیکلت تکتاز ۱۲۵ استارتی دنده ای با موتور ۱۲۵ سی سی با کلاس Street دارای یک سیلندر، یک شمع، ۲ سوپاپ، ۴ زمانه و یک اگزوز می­باشد.
۳-نوع ترمز جلو و عقب به کار رفته در این نوع موتور سیکلت، کاسه­ای است و فاقد سیستم ترمز ABS می­باشد. سیستم تعلیق جلوی موتور ت تکتاز ۱۲۵ استارتی دنده ای به صورت تلسکوپی و سیستم تعلیق عقب آن به صورت بازوی متحرک ساخته شده است.
۴- موتور تکتاز ۱۲۵ استارتی دنده ای فاقد فضایی اضافه جهت حمل بار می­باشد ولی سینی فلزی پشت موتور به عنوان باربند کاربرد دارد.
۵-مدل ۱۴۰۱ موتور سیکلت تکتاز ۱۲۵ استارتی دنده ای فاقد چراغ راهنما روی آینه و چراغ روز می­باشد. چراغ جلوی این نوع موتور سیکلت تکتاز، لامپ رشته­ای می­باشد.
۶- سایز تایر جلوی موتور سیکلت ت تکتاز ۱۲۵ استارتی دنده ای معادل ۱۸-۲.۵ اینچ می­باشد و سایز تایر عقب آن برابر ۱۷-۳.۰ اینچ است. طراحی رینگ پره­ای آلومینیومی موجب زیبایی بیشتر موتور سیکلت تکتاز شده است.
۷-ظرفیت باک موتور سیکلت برند تکتاز، برابر ۹.۲ لیتر است که از سیستم سوخت رسانی انژکتوری ساخته شده است. مصرف سوخت موتور سیکلت تکتاز ۱۲۵ استارتی معادل ۲.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.
۸- حداکثر سرعت موتور سیکلت تکتاز ۱۲۵ استارتی دنده ای ، برابر ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت می­باشد.
۹- از دیگر مشخصات موتور سیکلت تکتاز ۱۲۵ استارتی دنده ای می­توان جک وسط موتور و جک بغل اشاره کرد. این موتور فاقد دزدگیر و رادیاتور می­باشد. موتورسیکلت تکتاز ۱۲۵ استارتی دنده ای یکی از بهترین انواع موتورسیکلت‌های شرکت تکتاز موتور است که به دلیل برخورداری از خصوصیات ویژه و همچنین قیمت مقرون به صرفه، بسیار مورد استقبال و توجه مخاطبین قرار گرفته است. در این مقاله شما را به طور کامل  موتورسیکلت تکتاز ۱۲۵ آشنا می‌کنیم. برای مطالعه و بررسی بیشتر موتورسیکلت‌ها مقاله بررسی وی استروم  و موتور برقی  E1  را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

یکی از اولین شرکت‌های تولید کننده انواع موتور سیکلت‌ها در کشور ما، شرکت تکتاز موتور بوده است. تکتاز موتور با بهره‌برداری از بهترین متد روز دنیا، اقدام به ارائه محصولات مرغوب و با کیفیت (که از راندمان بالایی نیز برخوردار هستند) کرده است. یکی از برترین تولیدات این شرکت، موتورسیکلت هوندای ایرانی تکتاز ۱۲۵ استارتی دنده ای است. این موتور با برخورداری از خصوصیات ویژه و منحصر به فرد، توجه بسیاری از موتورسواران را به خود جلب کرده است.

 این موتورسیکلت در سال‌های اخیر توانسته یکی از با کیفیت‌ترین موتورها در رده قیمتی خود باشد، اما علت اصلی انتخاب این موتورسیکلت چیست ؟ چه مزایای چشمگیری در این موتورسیکلت وجود دارد؟ در ادامه به مهم‌ترین مزایای آن پرداخته‌ایم.

مزایای تکتاز ۱۲۵ استارتی دنده ای

  1. قیمت بسیار پایین نسبت به سایر موتور سیکلت‌ها
  2.  هزینه تعمیر به شدت پایین
  3.  سادگی در سیم‌کشی، شاس و بدنه آن
  4.  قدرت مناسب
  5. سرعت مناسب
  6.  دوام بالا
  7. مصرف سوخت بسیار پایین

نوشته های مرتبط

10 نظر در “تکتاز ۱۲۵ استارتی دنده ای

  1. سیدحمیدرضاحیات الغیب گفت:

    به ازای تولدهرموتورسیکلت شایدیک مرگ جوان یانوجوان بی مخ ثبت شده باشد؟

  2. سیدحمیدرضاحیات الغیب گفت:

    خوبه کلاه ایمنی ودستکش همراه موتوریه خریدارتحویل شود؟

  3. سیدحمیدرضاحیات الغیب گفت:

    اگرقیمتهارادرج میکردیدخیلی بهترمیشد؟

  4. سیدحمیدرضاحیات الغیب گفت:

    اگرمراکزآموزش موتورسیکلت رابیشترکنندازخوادث کاسته خواهدشد؟

  5. سیدحمیدرضاحیات الغیب گفت:

    من به نوبه خودم عاشق موتورسیکلت این طرحی هستم زیرا سرعت کشنده ندارندوبرای خانواده هابسیارمناسب هستند؟

  6. ناشناس گفت:

    اگر اقساطی با کسر از حقوق وارسال به شهرستان هم چاشنی می شد خوب بود

  7. اریو برزن گفت:

    عالی است ،بهترین وبا کمترین هزینه نگهداری میشود استفاده کرد

  8. علی گفت:

    در مملکتی که موشک سوپرسونیک تولید می‌کند نمی‌فهمم که تولید سی جی ۱۲۵، نیسان آبی و پراید که واقعاً ناامن به چه دلیل است
    نمونه های ده ۴۰ و ۵۰ اینها خیلی خیلی بهتر بود

  9. عرفان گفت:

    من یکیشو دارم عالیه تک تاز برند خوبی بوده و هست توی این تیپ موتور سیکلت حرف اول میزنه

  10. ساسان گفت:

    این طرح موتور شاید قطعاتش زیاد و ارزون باشه ولی حتی صفر کیلومتر اون جزو پرصداترین موتورهاست که وقتی گاز بدی فحش خورش زیاد میشه.کوچکترین اقدامی هم جهت تغییر اگزوز نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *