بلاگ

هوندا کلیک ۱۶۰ cbs اسکوتر اتومات

هوندا کلیک ۱۶۰ cbs اسکوتر اتومات

مقدمه

هوندا کلیک ۱۶۰ cbs اسکوتر اتومات  در دو نسخه مختلف CBS و ABS با طراحی و انجین کاملا جدید وارد بازار ایران شده

چراغ های هوندا کلیک ۱۶۰ cbs اسکوتر اتومات  

قسمت جلوی این موتور یکی از قسمت‌های جذاب طراحی اون به حساب میاد و اگه یکم دقیق تر بهش نگاه کنید میتونید DNA موتورهای هوندا رو در چهره هوندا کلیک ۱۶۰ cbs اسکوتر اتومات  ببینید! 😍

طراحی چراغ خطر عقب موتور هم جدید شده و به نظرم جذاب‌تره! تمام چراغ‌هایی که در هوندا کلیک ۱۶۰ cbs اسکوتر اتومات  استفاده شده از نوع LED هستن. با چرخوندن قربیلک کی‌لِس چراغ‌های دی‌لایت و نور پایین موتورسیکلت روشن میشه و برای فعال کردن نور بالا باید موتور رو روشن کنید.

محل قرار دادن پلاک در قسمت جلو هم نشون دهنده این موضوع هست که هوندا کلیک ۱۶۰ cbs اسکوتر اتومات  ساخت کشور اندونزی و در مورد هوندا هوندا کلیک ۱۶۰ cbs اسکوتر اتومات باید بگم که هنوز وارد ایران نشده ولی ۹۰% جزئیات این دو موتور، دقیق مثل مدل قبلی با هم یکی هستن!

سیستم ایدلینگ استاپ (Idling Stop) هوندا کلیک ۱۶۰ cbs اسکوتر اتومات  

نحوه کارکرد این سیستم به این شکل هست که زمانی که ایدلینگ استاپ فعال باشه، موتورسیکلت در زمان های کوتاهی که توقف پیدا میکنه (مثل توقف پشت چراغ قرمز) به صورت اتوماتیک خاموش میشه و برای روشن کردن مجدد موتور فقط کافیه که گاز بدید. این تکنولوژی کمک میکنه تا آلایندگی موتورسیکلت کمتر بشه و در زمان‌هایی که بدون استفاده ساکن هست خاموش باشه و مصرف سوخت کاهش پیدا کنه

هندلینگ و سواری هوندا کلیک ۱۶۰ cbs اسکوتر اتومات  

همونطور که از یک اسکوتر شهری انتظار میره، هوندا کلیک ۱۶۰ cbs اسکوتر اتومات  هندلینگ بسیار خوبی داره و فرمان پذیری مناسبش باعث میشه تا قدرت مانورش در داخل شهر و مخصوصا ترافیک هاش شهری بالا بره. 👏

ابعاد کوچک‌تر این موتور به نسبت اسکوترهای پریمیوم بازار مثل هوندا PCX، یاماها NMAX و … در کنار هندلینگ خوبش این اجازه رو به شما میده که به راحتی در شهر تردد کنید.

داشبورد و فضای جاپایی هوندا کلیک ۱۶۰ cbs اسکوتر اتومات  

کلیت کنسول و داشبورد هوندا کلیک ۱۶۰ cbs اسکوتر اتومات  دچار تغییرات شده. سمت چپ کنسول یک محفظه درب دار طراحی شده که داخل اون هم یک پورت USB وجود داره و میتونید گوشیتون رو باهاش شارژ کنید. سمت راست هم یک محفظه بدون درب و سیستم کی‌لس وجود داره.

شتاب ۰ تا ۱۰۰ و حداکثر سرعت هوندا کلیک ۱۶۰ cbs اسکوتر اتومات  

هوندا کلیک ۱۶۰ cbs اسکوتر اتومات  در مدت زمان ۱۵ ثانیه میتونه از حالت سکون و سرعت ۰ به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسه و حداکثر سرعتش هم در جاده صاف و کفی حدود ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت هست.

موتورسیکلت هایی که توسط برند هوندا تولید میشن همیشه به کم استهلاک بودن و کم خرج بودن معروف هستن. با این که کمتر از یک سال هست که هوندا کلیک ۱۶۰ cbs اسکوتر اتومات  در بازارهای آسیایی عرضه شده اما نمیشه انتظاری غیر از کم استهلاک بودن از این موتور داشت!

مدل قبلی این موتور یعنی هوندا کلیک ۱۶۰ cbs اسکوتر اتومات  و مدل مشابه ساخت تایلند یعنی کلیک ۱۵۰ موتورسیکلت‌هایی بودن که در بازار ایران به خوبی امتحان خودشون رو از لحاظ پایین بودن استهلاک و کار کردن در کیلومترهای بالا پس دادن و کاملاً میشه از این لحاظ به این مدل جدید یعنی هوندا کلیک ۱۶۰ cbs اسکوتر اتومات  اعتماد کرد.

اگه شما مشکلی از بابت تصادف یا زمین خوردن با هوندا کلیک ۱۶۰ cbs اسکوتر اتومات  نداشته باشید میشه گفت که تمام خرج‌هایی که برای این موتور انجام میدید، خرج‌های هزینه نگهداری و سرویس دورهای این موتورسیکلت هست که در بقیه موتورها هم صدق میکنه.

بررسی طراحی و امکانات هوندا کلیک ۱۶۰ cbs اسکوتر اتومات  

هوندا کلیک ۱۶۰ cbs اسکوتر اتومات  در طراحی، فنآوری، و مشخصات فنی نسبت به نمونه قبلی تفاوت هایی دارد. ظاهر این اسکوتر بیشتر شبیه اسکوترهای بزرگ اسپرتی شده و به انجین چهار سوپاپ با کارایی بالاتر و حجم ۱۵۷ سی سی و

فناوری espمجهز شده است. انجین جدید بخاطر دقتی که برای کاهش اصطکاک بین قطعات در مراحل ساخت به کار رفته، توان و کارایی بالاتر و مصرف سوخت پایین تری را به همراه آورده است.

طراحی ظاهری هوندا کلیک ۱۶۰ cbs اسکوتر اتومات  جدید، قدرت را تداعی می کند. این طراحی در ترکیب با اندازه بزرگ بدنه و شخصیت اسپرتی اسکوتر اعتماد به نفس بیشتری به موتورسوار می دهد.

اندازه لاستیک های بدون تیوب این اسکوتر به نسبت مدل قبل کمی عریض‌تر و در جلو به ۱۴-۱۰۰/۸۰ و عقب ۱۴-۱۲۰/۷۰ رسیده است. رینگ های آلیاژی طلایی رنگ (در نوع ABS) و رینگ آلیاژی سوخته (در نوع CBS) ظاهر این اسکوتر را شیک تر کرده است.

هوندا کلیک /واریو ۱۶۰ مجهز به امکانات ایمنی و امنیتی پیشرفته شامل کلید هوشمند (Smart Key)، سیستم هشدار آلارم و پیدا کردن در بین انبوه اسکوترهای مشابه (Answer back) است.

طراحی نمای عقب با چراغ های راهنمای بیرون زده اسکوتر جدید را شبیه موتورسیکلت های نیکد کرده و ریل یا دستگیره چند قسمتی ترک نشین و نشان «کلیک یا واریو» به خوبی روی پنل های کناری خودنمایی می کند.

بررسی انجین و کارآیی اسکوتر هوندا کلیک ۱۶۰ cbs اسکوتر اتومات  

هوندا کلیک ۱۶۰ cbs اسکوتر اتومات  علاوه بر رخ زیبایی که دوستداران اسکوترهای اسپرت را به خود جذب می کند از انجین با عملکرد بالا و انواع فناوری های پیشرفته بهره برده است. انجین آخرین نسل انجین های ۴ سوپاپ آب خنک هوندا با ظرفیت ۱۵۷ سی سی (مشابه پی سی ایکس ۱۶۰)  و فناوری +eSP است و حداکثر قدرت آن ۱۵ اسب بخار در ۸۵۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور آن ۱۳.۸ نیوتن متر در ۷۰۰۰ دور در دقیقه است. انجین کلیک / واریو ۱۶۰ می تواند با سوختی که حاوی حداکثر ۲۰ درصد اتانول (الکل) باشد نیز کار کند و آلایندگی آن از استاندارد یورو ۴ تجاوز نکند. نیروی این انجین قوی به یک گیربکس CVT و با تسمه به چرخ‌های عقب منتقل می شود و با توجه به وزن خالص ۱۱۸ کیلوگرمی آن، اسکوتر چابک و فرز است.

سیستم تعلیق هوندا کلیک ۱۶۰ cbs اسکوتر اتومات  در مقایسه با انجین و طراحی پیشرفته تر آن حرف جدیدی برای گفتن ندارد و در جلو از نوع تلسکوپی معمولی و در عقب از نوع تکی قابل تنظیم است.

شاسی هوندا کلیک/ واریو ۱۶۰ با فناوری eSAF (شاسی ساخته شده از ورق با جوشکاری لیزری) ساخته شده که در مدل های جنیو (Genio) و بیت (Beat) هم به کار برده شده است. این طراحی شاسی،  وزن کمتر و فضای بیشتری برای صندوق و مخزن سوخت فراهم کرده و با کاهش وزن شاسی از مصرف سوخت نیز کمی کاسته شده است. این اسکوتر در شرایط معیار می تواند با یک لیتر بنزین حداکثر تا ۴۶.۹ کیلومتر براند.

مشخصات فنی هوندا کلیک ۱۶۰ cbs اسکوتر اتومات  

آب-خنک، چهار سوپاپ، ۱۵۶.۹ سی سی، +eSPانجین
انژکتوری PGM-FIسوخت رسان
۱۲ به یکنسبت تراکم
۱۵.۲ اسب بخار (۸۵۰۰ دور)بیشینه توان
۱۳.۸ نیتن متر (۷۰۰۰ دور)بیشینه گشتاور
آندربن- eSAF (enhanced Smart Architecture Frame)شاسی
۱۴ اینچاندازه چرخ ها
جلو و عقب دیسکی مجهز به ABS در چرخ جلو (نوع ABS دار)، جلو دیسکی و عقب کاسه ای (نوع CBS دار)ترمزها
دوشاخ تلسکوپی در جلو، بازوی چرخشی و کمک تکی در عقبتعلیق
۱۴۰ میلی مترفاصله زیر تا زمین
۷۷۸ میلی مترارتفاع زین
نوع CBS دار معادل ۱۱۵ کیلوگرم- نوع ABS دار معادل ۱۱۸ کیلوگرموزن تر
۵.۵ لیترظرفیت باک

نوشته های مرتبط

6 نظر در “هوندا کلیک ۱۶۰ cbs اسکوتر اتومات

  1. حمید گفت:

    بینظیره

    1. ناشناس گفت:

      سلام چنده

  2. ناشناس گفت:

    اگه‌اصل‌ژاپن‌بودعالی

  3. Ali borhani گفت:

    درود و عرض ادب خدمت همه عزیزان ، بنده از همین نوع موتور اما ۱۵۰ دینو پلاس رو دارم ، و واقعا راضی هستم ، از نظر راه رفتن و قدرت و بی‌صدا بودن انجین و حتی متعلقات ظاهری و فنی در حد خودش نمیگم عالی اما خیلی خوب بوده و دقیقا همین طرح تصویر منتشر شده هستش ، استهلاک کم و بی دردسر بودنش و مصرف سوخت ۱۰۰ کیلومتر یک لیتر و … از انتظارات به جا برای داشتن همچین موتوری میباشد . پاینده باشید .

  4. فکری گفت:

    سلام قیمت چند میشه ممنونم جواب بدهید

  5. ناشناس گفت:

    رنگ نوک مدادی یا مشکی هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *