بلاگ

یاماها ان مکس ۱۵۵ فول

یاماها ان مکس ۱۵۵ فول

پیشگفتار

اگر به خاطر ترافیک در حال انفجار کلان شهرهای کشور، به فکر خرید یک اسکوتر هستید و بودجه ای بیش از صد میلیون تومان را برای آن کنار گذاشته اید، ان مکس می تواند یکی از گزینه های شما باشد.

این اسکوتر از سال ۱۳۹۸ توسط شرکت نیرو موتور در دو نسل و دو رده تجهیزاتی فول و ساده وارد کشور شد.

مشخصات فنی یاماها ان مکس ۱۵۵ فول

انجین

انجین یاماها ان مکس ۱۵۵ فول دقیقا همونیه که تو اکثر موتورهای شرکت یاماها توی این حجم دیده بودیم. موتورهایی مثل آیروکس هم دقیقا از همین انجین بهره میبرن. انجین این موتور تک سیلندر، ۴ زمانه و ۴ سوپاپه و آرایش سوپاپ‌هاش هم SOHC هست. سیستم خنک کننده این موتور آب خنک هست و نسبت تراکم این انجین هم ۱۱.۶ به ۱ اعلام شده. پس استفاده از بنزین با اکتان بالا از واجباته. حجم انجین این موتور همونجوری که از اسمش مشخصه ۱۵۵ سی‌سیه. نهایت قدرتی که میتونه تولید کنه به ۱۵.۱ اسب‌بخار در دور موتور ۸۵۰۰ و نهایت گشتاورش هم به ۱۴.۴ نیوتون‌متر در دور موتور ۶۵۰۰ میرسه. سیستم سوخت‌رسانی این موتور از نوع انژکتور برقیه و گیرکس و کلاچش هم اتومات. میزان روغنی که باید داخل انجین این موتور استفاده کنید حدودا ۹۰۰ میلی لیتره و طبق اعلام شرکت باید از روغن ۱۰W40 استفاده کنید.

شاسی و سیستم تعلیق یاماها ان مکس ۱۵۵ فول

وزن خشک این موتور ۱۳۱ کیلوگرمه وشاسیش هم از نوع آندربن هست. در کل سواری و هندلینگ این اسکوتر خوبه که جلوتر در موردش بیشتر حرف میزنیم.

کمک‌فنرهای یاماها ان مکس ۱۵۵ فول

کمکهای جلوی یاماها ان مکس ۱۵۵ فول از نوع تلسکوپی معمولیه و در قسمت عقب هم یه جفت کمک گازی وجود داره که از برند KYB هستن. توی گرفتن ضربه و تکون‌های مسیر خیلی عالی نمیکنن ولی بد هم نیستن.

یاماها ان مکس ۱۵۵ فول توی این بخش تقریبا تو مایه‌های یاماها آیروکسه با این تفاوت که زین نرم‌تر و ارگونومی راحت‌تری داره. به خاطر همین اگر دنبال یه سواری راحت و مخصوصاً خانوادگی هستین بین آیروکس و ان مکس، دومی رو انتخاب کنید.

لاستیک یاماها ان مکس ۱۵۵ فول

سایز لاستیک جلو ۱۱۰/۷۰ و عقب ۱۳۰/۷۰ هست و جفتشون روی رینگ‌های آلومینیومی ۱۳ اینچی سوار شدن. برند لاستیک ها هم IRC اندونزیه و کیفیت و چسبندگی مطلوبی هم داره. یکی از دلایل تکون‌های وارده به شما هنگام سواری، همین رینگ‌های ۱۳ اینچی هستن که به نسبت چنتا از رقیباش یک اینچ کوچیک تره و همین مقدار کم تاثیر نسبتاً زیادی توی سواری شما داره.

سیستم ترمز یاماها ان مکس ۱۵۵ فول

ترمز جلو و عقب دیسکی با قطر ۲۳۰ میلی‌متره و فقط توی نسخه‌های فول این موتور از تکنولوژی ABS استفاده شده. خبری از CBS هم نیست ولی عملکرد ترمز‌ها مطمئنه.

جمع بندی

رقبای حال حاضر این موتور، رقبای گردن کلفتی هستن و انتخاب موتور بین اینا کار یکم سختیه

انتخاب شما بین این چند گزینه تقریبا میشه گفت سلیقه‌ایه ولی چیزی که تصمیمتونو نهایی میکنه بیشتر بحث تأمین قطعات و لوازم موتوره که محصولای هوندا وضعیت بهتری دارن. سواری و هندلینگ این موتور به نسب آیروکس بهتره و یه جورایی رقیب اصلیش پی سی ایکس به حساب میاد که شما نهایتا بین این دو گزینه باید سلیقه‌ای تصمیم‌گیری کنید.

از لحاظ بازدهی و کیفیت انجین هم، همشون توی یک سطح هستن و خیلی فرقی ندارن. پیشنهاد میکنم برای مقایسه بین این موتورها حتما ویدیو‌ها یا مقاله‌های مارو در مورد تمام این موتورا ببینید. قطعا به نتیجه خواهید رسید.

مشخصات موتور یاماها ان مکس ۱۵۵ فول

 

۱۱۱۵*۷۴۰*۱۹۵۵ میلی متر ابعاد موتور
۷۶۵ میلی متر ارتفاع زین
تک سیلندر، ۴ زمانه، ۴ سوپاپ (SOHC)، آب خنک نوع انجین
۱۵۵.۱ سی سی حجم موتور
۱۵.۱۴ اسب بخار در دور موتور ۸۰۰۰ حداکثر قدرت
۱۴.۴ نیوتون متر در دور موتور ۶۵۰۰ حداکثر گشتاور
۱۱.۶ به ۱ نسبت تراکم
انژکتور برقی سیستم سوخت رسانی
۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر میزان مصرف سوخت
تسمه‌ای، کلاچ و گیربکس اتوماتیک سیستم انتقال قدرت
دیسک ۲۳۰ میلی‌متری سیستم ترمز جلو
دیسک ۲۳۰ میلی‌متری سیستم ترمز عقب
جفت کمک‌فنر تلسکوپی معمولی ساخت KYB سیستم تعلیق جلو
جفت کمک فنر گازی ساخت KYB سیستم تعلیق عقب
جلو ۱۱۰/۷۰/۱۳ و عقب ۱۳۰/۷۰/۱۳ برند IRC لاستیک ها
خشک ۱۳۱ کیلوگرم وزن خشک
۷.۱ لیتر حجم باک
۱۲۵ کیلومتر بر ساعت نهایت سرعت

نوشته های مرتبط

1 نظر در “یاماها ان مکس ۱۵۵ فول

  1. ناشناس گفت:

    قیمت لطف کنید بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *