بلاگ

ان مکس ۱۵۵ فول YAMAHA

ان مکس ۱۵۵ فول YAMAHA

مقدمه

موتورسیکلت ان مکس ۱۵۵ فول YAMAHAبا طراحی مدرن و جذاب، جزء محصولات محبوب در دسته‌ی موتورسیکلت‌های شهری قرار می‌گیرد. با رنگ بندی جذاب و خطوط دقیق، این موتورسیکلت توانسته است استایل خاصی را به خود بگیرد. با ابعاد مناسب و وزن نسبتا کم، سطح راحتی و سهولت را در حرکت در شهر و ترافیک بالا می‌برد.

موتوری قوی در کنار ظاهری زیبا:

موتورسیکلت ان مکس ۱۵۵ فول YAMAHA مجهز به موتور ۱۵۵ سی‌سی، توان و عملکرد برتری را در اختیار شما قرار می‌دهد. با قدرت موتور قابل تنظیم و سیستم تزریق الکترونیکی سوخت، سرعت و عملکرد بی‌نظیری را تجربه خواهید کرد. همچنین، سیستم جلوبندی سفت و قدرتمند، سیستم ترمز عالی و توازن مناسب، از دیگر ویژگی‌های فنی موتور یاماها ان مکس است.

بهترین انتخاب به عنوان موتور شهری:

موتورسیکلت ان مکس ۱۵۵ فول YAMAHA ترکیبی از استایل زیبا، عملکرد بالا و کارایی فوق‌العاده را برای علاقه‌مندان به موتورسیکلت‌های شهری فراهم می‌کند. با داشتن این موتورسیکلت، تجربه‌ای متفاوت از حرکت در شهر و خیابان‌ها را خواهید داشت.

اما ان مکس ۱۵۵ فول YAMAHAیکی از پرفروش‌ترین اسکوترهای جهان محسوب می‌شود و خصوصاً در کشورهای آسیایی طرفداران زیادی دارد.

این موتورسیکلت برای اولین بار در اوایل سال ۲۰۱۵ در اندونزی یعنی همان جایی که تولید می‌شود معرفی شد و سپس به دیگر کشورهای جهان صادر شد.

ان مکس ۱۵۵ فول YAMAHAدر کشورمان نیز توسط شرکت نیروموتور عرضه می‌شود و به لطف برند معتبر و تبلیغات گسترده، حضور موفقی داشته است.

طراحی موتورسیکلت ان مکس ۱۵۵ فول YAMAHA

ان مکس ۱۵۵ فول YAMAHAدر کلاس کروز اسکوتر قرار می‌گیرد.

این کلاس جدیدی دنیای موتورسیکلت‌ها است که این روزها محبوبیت بالایی پیدا کرده است.

کروزر اسکوترها نسبت به اسکوترهای معمولی توانایی‌های بیشتری داشته و برای پیمایش‌های طولانی مناسب‌تر خواهند بود.

با این‌حال، ان مکس ۱۵۵ فول YAMAHAبرخلاف رقبای خود که ظاهری تهاجمی با خطوط تیز و شکسته دارند، نمایی محافظه‌کارانه و ساده را برگزیده است.

شاید این سبک طراحی با خطوط نرم برای برخی خریداران جوان که به دنبال ظاهری تهاجمی هستند چندان جذاب به نظر نرسد اما طبق تجربه، معمولاً طراحی‌های ساده دیرتر کهنه شده و ماندگاری بیشتری دارند.

هرچند ان مکس ۱۵۵ فول YAMAHA در سال ۲۰۱۹ فیس‌لیفتی را تجربه کرد اما هنوز هم شباهت زیادی به نمونه اولیه سال ۲۰۱۵ دارد.

بااین‌حال، این اسکوتر در نسخه جدید با چراغ جلوی دوقلوی کوچک‌تر و بازطراحی پانل‌های کناری، نمای مدرن‌تر و جذاب‌تری به خود گرفته است.

در ان مکس ۱۵۵ فول YAMAHA چراغ‌های راهنما به‌طور مستقل از چراغ‌های اصلی در طرفین پانل پایینی نصب شده‌اند و چراغ عقب هم که به‌صورت دوقسمتی طراحی شده هنگام روشن شدن در شب جلوه زیبایی دارد.

ازآنجایی‌که ان مکس ۱۵۵ فول YAMAHA  به‌عنوان یک کروز اسکوتر برای مسافت‌های نسبتاً طولانی طراحی شده است، زین پهن و راکتی برای راکب دارد که فاصله مناسبی با فرمان داشته و جاپایی‌های بزرگ نیز آن را همراهی می‌کنند.

البته برخلاف اسکوترهای سبک وسپا، در این محصول یاماها فضای بین دو ساق پای راکب پر شده است و نمی‌توان از آن برای قرار دادن وسایل مختلف استفاده کرد.

در این اسکوتر، فضای سرنشین دوم در مسافت‌های کوتاه قابل‌تحمل خواهد بود اما به دلیل پهن بودن زین که باعث باز شدن زیاد پاها و همین‌طور تماس داخل ران‌ها با زین می‌شود، در مسافت‌های طولانی می‌تواند کمی آزاردهنده باشد هرچند که در این قسمت دستگیره‌های خوبی برای سرنشین در نظر گرفته شده است.

همچنین مقابل راکب هم یک صفحه آمپر تمام دیجیتالی قرار گرفته که وضوح و خوانایی خوبی دارد و اطلاعاتی مثل سرعت‌سنج، میزان سوخت، مصرف سوخت لحظه‌ای و میانگین، کامپیوتر سفری ساعت، دمای آب و… را به نمایش درمی‌آورد.

مشخصات فنی موتورسیکلت ان مکس ۱۵۵ فول YAMAHA

ان مکس ۱۵۵ فول YAMAHA  در ایران همان‌طور که از نامش مشخص است با یک پیشرانه تک سیلندر ۱۵۰cc چهارزمانه با سیستم سوپاپ OHC عرضه می‌شود که نزدیک به ۱۴ اسب بخار قدرت در ۷,۷۵۰ rpm و ۱۳.۵ نیوتن متر گشتاور در ۶ هزار rpm تولید می‌کند و انتقال نیروی آن از طریق یک گیربکس اتوماتیک CVT صورت می‌گیرد.

این پیشرانه که از نوع آب خنک است، از سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری استفاده می‌کند و با استاندارد آلایندگی یورو ۴ مطابقت دارد.

مصرف سوخت این موتورسیکلت ۲.۵ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده و باک ۷ لیتری آن نیز برای چنین مصرفی مناسب به نظر می‌رسد.

سواری و رانندگی موتورسیکلت ان مکس ۱۵۵ فول YAMAHA

توان پیشرانه ۱۵۰ سی‌سی ان مکس ۱۵۵ فول YAMAHA  برای وزن نزدیک به ۱۲۴ کیلوگرمی آن کافی بوده و در شهر رانندگی لذت‌بخشی را فراهم می‌کند.

در جاده و بزرگراه نیز به لطف شتاب خوب و گشتاور مناسبی که در دورهای مختلف پیشرانه ارائه می‌شود امکان سبقت‌گیری به‌راحتی فراهم خواهد بود.

ان مکس ۱۵۵ فول YAMAHA ۱۵۰ همچنین علیرغم جثه درشتی که دارد، از هندلینگ خوبی برخوردار است و در رانندگی‌های شهری چابکی بالایی را به نمایش می‌گذارد به‌گونه‌ای که به‌راحتی می‌توان با آن تغییر جهت داد و از بین خودروها عبور کرد.

این اسکوتر همچنین می‌تواند به حداکثر سرعت ۱۰۶ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

آینه‌های جانبی دید بسیار خوبی به راکب می‌دهند و شعاع گردش ۲ متری فرمان در کنار فاصله محوری و طول مناسب، دور زدن و حرکت با ان مکس ۱۵۵ فول YAMAHA در ترافیک‌های شهری را آسان می‌کند.

سیستم تعلیق و ترمز ان مکس ۱۵۵ فول YAMAHA

این اسکوتر در جلو به دو کمک‌فنر تلسکوپی هیدرولیکی و در عقب به کمک‌فنرهای گازی مجهز است که کمی خشک عمل می‌کند و در عبور از روی سرعت‌گیرها و دست‌اندازها دقت بالاتری را می‌طلبد.

بااین‌حال، ترمزهای دیسکی در جلو و عقب قدرت توقف مناسبی را فراهم می‌کنند هرچند که متأسفانه در نمونه‌های عرضه‌شده در ایران خبری از سیستم ABS نیست.

امکانات و تجهیزات موتورسیکلت ان مکس ۱۵۵ فول YAMAHA

زیر زین ان مکس ۱۵۵ فول YAMAHA  یک محفظه ۲۳ لیتری وجود دارد که می‌توان یک کلاه ایمنی را در خود جای دهد.

علاوه بر این، در کنسول مقابل پاهای راکب هم دو محفظه کوچک تعبیه شده که یکی از نوع دردار برای قرار دادن اشیاء ارزشمندی مثل گوشی موبایل است و در دیگری درگاه USB برای شارژ گوشی جای گرفته است.

این موتورسیکلت در کشورمان در نسخه معمولی و KLS عرضه می‌شود که دومی به سیستم کی‌لس استارت یا استارت بدون کلید مجهز بوده و از ریموت بهره می‌برد.

نقاط قوت ان مکس ۱۵۵ فول YAMAHA

  • برند معتبر
  • کیفیت بالا
  • هندلینگ مناسب
  • چابکی و قدرت مانور بالا
  • قدرت و گشتاور کافی پیشرانه
  • زین راحت
  • عملکرد خوب ترمزها

نقاط ضعف ان مکس ۱۵۵ فول YAMAHA

  • قیمت گران

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *