بلاگ

GALAXY NH250

GALAXY NH250

قبل از بررسی galaxy nh250 نیرو موتور که در اصل sym nh t300 نام دارد یکی از محصولات کمپانی اس وای ام است که تایوانی است و یک شرکتی میان رده در تولید موتورسیکلت در دنیا شناخته می شود . این شرکت دوسری محصول به اسم NH Tو NH X به بازار معرفی کرده است و درواقع مدل ان اچ تی ، همان GALAXY NH  و مدل ان اچ ایکس نیز همان GALAXY NA موجود در بازار ایران و نیرو موتور می باشد

طراحی و استایل GALAXY NH250

به عنوان یک موتورسیکلت ادونچر میان‌رده طراحی و استایل GALAXY NH250قابل قبول بوده و حس مدرنی به راکب و بیننده خود القا می‌کند.

طراحی زیبا توسط تیم طراحی SYM با تنوع رنگ‌های متنوع در کنار صفحه کیلومتر تمام دیجیتالی و چراغ‌های تمام LED از جمله ویژگی‌هایی ظاهری این موتور بحساب می‌آید که NH249 عرضه شده نیرو موتور را به یک گزینه جذاب برای خرید در این بازار تبدیل کرده‌ است. این موتور سیکلت با توجه به استایل خوش‌ساخت و جذاب خودش، می‌تواند به عنوان یک موتور ادونچر جزء گزینه‌های خرید در ایران باشد.

صفحه کیلومتر دقیقا همان نسخه‌ی مورد استفاده درnh180 بوده که یک صفحه تماما دیجیتالی است که چراغ های هشدار در قسمت پایین آن جانمایی شده است و تنها فرق آن اضافه شده وضعیت ترمز ای بی اس آن بوده که در بخش مشخصات فنی GALAXY NH250به معایب آن در کلاس ادونچر و دلایل خاموش کردن آن در جاده های آفرودی بیشتر می پردازیم .

مشخصات فنی GALAXY NH250 نیرو موتور.

انجین GALAXY NH250

با نگاهی به وب‌سایت SYM متوجه خواهید شد که شرکت مادر کلا مدل ان اچ کلا را در سه نسخه ۱۲۵، ۱۸۰ و ۲۷۸ تولید و به فروش می‌رساند و با توجه به وضعیت روابط تجاری کشورمان با دنیا منطقی نبوده که این کمپانی فقط برای عرضه در ایران یک انجین ۲۵۰‌ سی‌سی تولید و روی این موتور نصب کند و از آنجایی که، قبلاً بعضی از وارد کننده‌های ایرانی توانستند که موتورهای با انجین ۳۰۰ سی‌سی پلاک بکنند، می‌توان حدس بزنیم که ان اچ ۲۴۹ نیرو موتو همان انجین ۲۷۸ را داشته باشد و مجوز پلاک ۲۵۰ سی‌سی گرفته باشد!

در کل به این موضوع اشاره می‌کنیم که انجین لاکی T3 با GALAXY NH250نیرو موتور یکی است.

GALAXY NH250 از یک انجین تک سیلندر، ۴ زمانه و ۴ سوپاپ با آرایش سوپاپ‌ها به صورت DOHC بهره می‌برد. کنترل دما این انجین بر عهده یک رادیاتور آب خنک است. حجم دقیق آن در وب‌سایت SYM معادل ۲۷۸.۳ سی‌سی اعلام شده و می‌تواند قدرتی معادل ۲۴ اسب بخار در دور موتور ۷۵۰۰ با گشتاور ۲۲.۵ نیوتون متر در دور موتور ۶۰۰۰ به چرخ عقل منتقل کند. سیستم سوخت رسانی ان اچ ۲۴۹ از نوع انژکتور برقی بوده و مصرف سوخت آن حدوداً به ازای هر صد کیلومتر ۳.۵ لیتر برآورد می‌شود که با توجه به باک بنزین ۱۱ لیتری آن شعاع حرکتی آن در شرایط جاده‌ای ۳۱۴ کیلومتر می‌باشد.

شتاب صفر تا صد این موتور حدود ۹ثانیه بوده و ماکسیمم سرعتش نیز حدود ۱۵۵ کیلومتر برساعت می باشد.

 باک بنزین GALAXY NH250

یکی از بزرگترین معایب این موتورسیکلت در بحث مشخصات فنی ظرفیت کم باک بنزین آن است که فقط ۱۱ لیتر می‌باشد. از آنجایی‌که ۱۱ لیتر برای یک موتورسیکلتی که قرار است مسافت‌های طولانی آفرودی و جاده‌های بین شهری با کلی وسایل و مسافر ترک تردد کند اذیت کننده خواهد بود و راکب همیشه باید دغدغه کمبود بنزین را در طول مسیر داشته باشد. اصولا یکی از شاخصه‌های مهم و کلیدی موتورهای آف رودی ظرفیت بالای باک آنهاست که گلکسی NH249 در آن نمره پایینی می‌گیرد.

بررسی گیربکس، سیستم انتقال قدرت و سیستم تعلیق GALAXY NH250

GALAXY NH250 نیرو موتور از یک گیربکس ۶ سرعته و زنجیر برای انتقال قدرت به چرخ عقب بهره می‌برد که به خوبی در مسیرهای آف رودی و جاده می‌توانید در زمان شتاب‌گیری آنرا احساس کنید که با توجه به ضریب دنده ها در این موتور آنرا به یک موتور سرعتی تبدیل کرده ولی قدرتی نیست و این موضوع شاید بخاطر اشتراک قطعات و لوازم این مدل با مدل NA آن باشد و در مقابل ایراد دیگر آن خشکی گیربکس در زمان تعویض دنده‌ها است که ممکن است کمی آزاردهنده باشد. البته همین ضریب دنده ها در مسیرهای آفرودی و سرپایینی باعث بالارفتن سرعت حرکت شما شده و کنترل کمتری روی دنده ۱ خواهید داشت.

GALAXY NH250 در قسمت جلو از یک جفت کمک فنر تلسکوپی معمولی بهره می‌برد و قسمت عقب هم یک تک کمک مونوشوک دارد. این موتور در مجموع کمک فنرها و سیستم تعلیق حرفه‌ای نداشته و کوبش‌های موتور شما را در مسیرهای طولانی و آفرودی خسته می‌کند.و این ضعف رقیب اصلی این موتور یعنی بنلی trk اصلا نداشته و ثبات و استحکام کاملا متفاوتی با آن در زمان رانندگی احساس می کنید .

 رینگ و لاستیک و عملکرد سیستم ترمز GALAXY NH250

اندازه سایز لاستیک جلو ۱۰۰/۹۰/۱۹ و در چرخ عقب ۱۳۰/۸۰/۱۷ با رینگ پره‌ای است. یکی از مزایای GALAXY NH250 لاستیک‌های CST چینی آن که عملکرد بهتری نسبت به نوع ایرانی دارد می‌باشد. در ضمن مزیت استفاده از رینگ‌های wire spoke یا همان پره‌ای این بوده که دوام چرخ در مقابل کوبش و ناهمواری‌های مسیر بیشتر شود و بهتر بتواند ضربات رو دفع بکند.

مزیت دیگر GALAXY NH250 نیرو موتور نسبت به مدل ۱۸۰ سی‌سی آن داشتن سیستم ترمز ضد قفل یا همان ABS روی هر دو چرخ آن است. دیسک جلو با قطر ۲۸۸ میلیمتر دارای یک کالیپر دو پیستونه بوده و اندازه دیسک عقب آن نیز ۲۲۲ میلیمتر و یک کالیپر تک پیستونه است.

از آنجایی که GALAXY NH250 یک موتور میانرده و معمولی ادونچر است، امکان خاموش کردن ترمز ABS آنرا شما ندارید و همین مقوله در مسیرهای آفرودی ممکن است برای شما دردسر ایجاد کند.

جدول مشخصات فتی GALAXY NH250

گلکسی NH250 نیرو موتورنام موتور
(۲۰۶*۹۰*۱۳۵ (سانتی‌مترابعاد موتور (طول*عرض*ارتفاع)
۸۱.۲ سانتی مترارتفاع زین
تک سیلندر، ۴ زمانه، ۴ سوپاپ، آب خنکنوع انجین
۲۷۸.۳ سی‌سیحجم موتور
۲۴ اسب بخار در دور موتور ۷۵۰۰حداکثر قدرت
۲۲.۵ نیوتون متر در دور موتور ۶۰۰۰حداکثر گشتاور
نسبت تراکم
انژکتور برقیسیستم سوخت رسانی
۳.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومترمیزان مصرف سوخت (حدودی)
زنجیرسیستم انتقال قدرت
دیسک ۲۸۸ میلی‌متری، ABSسیستم ترمز جلو
دیسک ۲۲۲ میلی‌متری، ABSترمز عقب
جفت کمک‌فنر تلسکوپی معمولیتعلیق جلو
یک کمک فنرسیستم تعلیق عقب
جلو ۱۰۰/۹۰/۱۹ و عقب ۱۳۰/۸۰/۱۷ برند CSTلاستیک‌ها
۱۵۴ کیلوگرموزن خشک
۱۰ لیترحجم باک
۱۵۵ کیلومتر بر ساعتنهایت سرعت (حدودی)

نوشته های مرتبط

2 نظر در “GALAXY NH250

  1. 09171000536 گفت:

    به نظر خودتون خدایی ۳۰۰ سی سی باید ۲۴ اسب توان داشته باشه

  2. 09171000536 گفت:

    به نظر خودتون خدایی ۳۰۰ سی سی باید ۲۴ اسب توان داشته باشه ؟!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *