بلاگ

طرح باکسر HLX 150

طرح باکسر HLX 150

یکی دیگر از محصولات شرکت هندی TVS استار طرح باکسر HLX 150  است، که توسط شرکت نیرو موتور شیراز در ایران مونتاژ میشود. یک موتور سیکلت شهری و خانوادگی است که چند سالی است که وارد بازار شده است و قیمت ارزان و مناسبی نسبت به رقبای خود دارد. اچ ال ایکس قابلیت حمل بار و افراد و به خوبی دارد اما گزینه خوبی برای سرعت و حرکت غیر معقول نیست. یکی دیگر از نکات مثبت این موتور سیکلت شاسی کشیده و محکمی است که  برای حمل بار سنگین نیز ناسب است. تی وی اس اچ ال ایکس به همین سبب گزینه بسیار مناسبی برای افرادی است که می‌خواهند با موتورسیکلت خود بار به کرات جابه‌جا کنند.

مشخصات ظاهری طرح باکسر HLX 150

این موتور سیکلت ظاهری زیبا ندارد البته اکثر موتورهای در این کلاس ظاهری زیبا ندارند اما موتور های کاربردی هستند. اولین چیزی که از این موتور سیکلت به چشم میخوره کاسه چراغ گردی است که در جلو این موتور سیکلت قرار دارد.

در طرح باکسر HLX 150 از صندلی تخت و یه تیکه، باکی متناسب با ابعاد موتور، راهنماهای گرد که در جلو و عقب قرار دارد و کمک فنر جلو تلسکوبی و در عقب از دو کمک فنر در بغل استفاده شده است. همچنین در آن اگزوزی بزرگ کشیده ولی بی‌صدا و گاردهایی که در دو طرفه دیده می‌شود.

آینه‌های این موتور در روی فرمان این موتور قرار دارد و رینگی بودن آن از مزایای ظاهری HLX است که ظاهری امروزی به آن داده است. در ساخت این موتور سیکلت از هیچ گونه فلاپ اضافه استفاده نشده است به همین سبب حتی در هنگامم زممین خوردن نیز از هزینه سنگین فلاپ راحت خواهید بود.

بررسی فنیطرح باکسر HLX 150

موتور سیکلت طرح باکسر HLX 150 با حجم انجین ۱۴۷/۵ سی‌سی با حداکثر قدرت ۱۱/۸ اسب بخار قدرت در دور موتور ۹۰۰۰ دور در دقیقه و ۱۱/۳ نیوتن متر گشتاور در دور موتور ۷۰۰۰ دور در دقیقه است. انجین این موتور سیکلت تک سیلندر دو سوپاپ و دو شمع که انتقال قدرت توسط یک گیربکس ۴ سرعته دستی که از زنجیر به چرخ عقب منتقل میشود.

سوخت رسانی این موتور انژکتوری می باشد، در صفحه کیلومتر امکانات مورد نیازی مثل سرعت، دور موتور، چراغ‌های چک و… دیده می‌شود البته که چندان زیبایی خاصی ندارد و تنها کاربردی است.

ابعاد این موتور سیکلت از قبیل طول ۲۰۴ سانتی متر، عرض ۷۴ سانتی متر، ارتفاع کلی تا زین ۸۳ سانتی متر، فاصله دو محور ۱۲۹ سانتی متر و کمترین فاصله بدنه از زمین ۱۹/۵ است. وزن این موتور سیکلت ۱۱۹ کیلوگرم که وزن پایینی دارد و حجم باک آن ۱۱ لیتر است. گنجایش روغن ۱/۶ لیتر، حداکثر سرعت این موتور ۹۴ کیلومتر بر ساعت است. شتاب صفر تا صدی برابر ۱۳ ثانیه دارد. مصرف سوخت در هر صد کیلومتر برابر با ۱/۹ لیتر است. ترمز جلو و عقب از نوع کاسه‌ای هستند. نوع استارت هندلی، برقی و  لامپ‌های جلو عقب هالوژن است. نوع خنک کاری طرح باکسر HLX 150بدون رادیات است که عملکرد کاملاً مناسبی دارد.

 تجربه موتور سواری طرح باکسر HLX 150

طرح باکسر HLX 150 موتوری کاری که برای حمل بار مناسب است که دارای سواری خشک و خسته کننده‌ای می‌باشد. این موتور برای گشت گذار گزینه مناسبی نیست.

مشخصات فنی طرح باکسر HLX 150

۲۰۴ سانتی‌مترطول
۷۴ سانتی‌مترعرض
۱۱۵ سانتی‌مترارتفاع کلی
۸۳ سانتی‌مترارتفاع تا زین
۱۲۹ سانتی‌مترفاصله دو محور
۱۹.۵ سانتی‌مترکمترین فاصله بدنه از زمین
۱۱۹ کیلوگرموزن
۱۱ لیترحجم مخزن سوخت

نوع و کلاس موتور سیکلت

STAR HLX 150 FIمدل
شهریکلاس موتور
۱۳۹۸سال ساخت
دوتعداد سرنشین
دوتعداد چرخ
۹۰/۹۰*۱۸ اینچسایز چرخ جلو
۹۰/۹۰*۱۸ اینچسایز چرخ عقب
فولادیجنس رینگ
اسپرتنوع رینگ
کمک فنر دوشاخ تلسکوپی هیدرولیکیسیستم تعلیق جلو
کمک فنر هیدرولیکیسیستم تعلیق عقب

پیشرانه و انتقال قدرت انجین

۱۲۵-۱۵۰ سی‌سی)حجم موتور
یک عددتعداد سیلندر
دوعددتعداد سوپاپ
۱ عددتعداد شمع
۹.۷:۱نسبت تراکم
بنزینیسوخت
انژکتورنوع سیستم سوخت رسانی
دستیجعبه دنده
۴تعداد دنده
دستینوع کلاچ
۱تعداد خروجی اگزوز

عملکرد موتورسیکلت

۹۴ کیلومتر بر ساعتحداکثر سرعت
۱.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومترمصرف سوخت
نوع چراغلامپ رشته ای
چراغ راهنما روی آینهندارد
چراغ روزندارد
 ترمز جلو و عقب کاسه ای

ترمزهای موتورسیکلت


امکانات موتورسیکلت

هندلی , برقینوع استارت
کیلومترشمار , دور موتور , مسافت سنج , بنزینآمپرها
آنالوگنوع کیلومتر شمار
نداردنوع رادیاتور
نداردفضای حمل بار
ندارددزدگیر
وسط – بغلنوع جک

 در یک جمله بخواهیم طرح باکسر HLX 150را توصیف کنیم: موتوری خوب، ارزان، کم استهلاک است که برای داخل شهر و مسافت‌های کوتاه مناسب است (موتوری با خرید و فروش خوب و کمترین افت قیمت در بازار). همچنین اگر دنبال موتوری هستید که با آن کارهایی مانند جابه جایی بار یا پیک موتوری انجام دهید، این موتور را به شما توصیه می‌کنیم.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *