مقالات موتورسیکلت

جینیو

جینیو

نقد و بررسی هوندا Genio جینیو را با نگاهی به تاریخچه آن شروع می کنیم. هوندا اندونزی در سال ۲۰۱۹ اسکوتری را به نام تجاری “جینیو” یا “جنیو” (Genio) وارد بازار کشورهای جنوب شرق آسیا کرد. اسکوتری با ظاهری جوان پسند، مد روز، شیک، با طراحی مدرن کلاسیک اروپایی ( وسپایی) که در طراحی آن خطوط تیز و شکسته به کار نرفته و قیافه تهاجمی هم ندارد. این دومین تلاش هوندا برای ارایه محصولی با ویژگی ها و بازار هدف مشابه با اسکوتر های وسپا (Vespa) است.

هوندا Genio رخی دوست داشتنی و متمایز داشته و نمایشگر ساده و دیجیتال آن، آن را شبیه اسکوترهای برقی کرده است. جنیو کمی طولانی‌تر از هوندا Beat، اما بسیار کوتاه تر از هوندا کلیک است. خطوط نرم و منحنی و رنگ های روشن و شاد هوندا جینیو/ جنیو، آن را بدل به محصولی متفاوت و شاید کمی زنانه کرده است. در مقابل، اسکوترهایی مانند هوندا کلیک با طراحی تهاجمی و گوشه دار و رنگ های تیره، خفن پسندان را جلب می کند.

بازار هدف اسکوتر هوندا Genio، زنان، دختران و پسران جوان، دانشجویان، مبتدیان موتورسواری و کسانی است که به دنبال یک اسکوتر اقتصادی، شیک، ساده، و کاربردی در سطح شهر هستند. هوندا در طراحی و تولید این اسکوتر، ظاهر زیبا و زنانه پسند، سادگی، قیمت مناسب و مصرف سوخت پایین را مورد توجه قرار داده است. توجه ویژه به زنان در تبلیغات این اسکوتر مشهود است.

در ابتدا هوندا جنیو در رنگ های سفید با راه راه سرخ، و سفید با راه راه آبی روانه بازار شد که نوعی بازگشت به اسکوترهای قدیمی دهه ۹۰ بود. اما سال ۲۰۲۱ رنگ سفید کلاسیک، سرخ، مشکی/باروتی مات با طرح ها و نوشته های رنگی به کلکسیون رنگ های این مدل اضافه شد. هوندا در برخی کشورها مانند اندونزی، Genio را با رنگ های بیشتر و سنگین تر عرضه کرده تا گروه بیشتری را به خرید آن جلب کند.

مشخصات ظاهری

ابعاد۱۸۶۹*۶۹۲*۱۰۶۱ میلیمتر
ابعاد چرخ جلو۱۴ اینچ
ابعاد چرخ عقب۱۴اینچ
وزن۸۹ KG

مشخصات فنی

حجم انجین۱۱۰ cc
نوع انجینتک سیلندر
سوخت رسانیانژکتور
تعداد سوپاپچهار
حداکثر سرعت۱۰۰ KM/h
حجم باک۴/۵ لیتر

انتقال قدرت

نوع کلاچاتوماتیک
گیربکساتوماتیک
تعداد دندهاتوماتیک

سیستم تعلیق

ترمز جلودیسکی
تعلیق جلوتلسکوپی
ترمز عقبکاسه ایمجهز به CBS
تعلیق عقبدو کمک فنر دوبل

امکانات رفاهی

ویژگیهای خاصچراغ LED،سیستم IDLING Stop،کیلومتر فول دیجیتال

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *