مقالات موتورسیکلت

r15

r15

 یاماها R15 یکی از مشهورترین موتورسیکلت های این شرکت آخرین بار درسال ۲۰۱۱ به صورت فیس لیفت معرفی و با نام YZF – R۱۵ V۲.۰ وارد بازار شد.

حالا به نظر می رسد که این شرکت یک نسخه فیس لیفت دیگر برای آن در نظر گرفته است به تازگی تصاویر مخفیانه جدیدی از این موتورسیکلت در اندونزی به ثبت رسیده است که نصب چراغ های LED جدیدی در قسمت جلویی آن را نشان می دهد. یاماها اخیرا تایید کرده که R۱۵ جدید دارای یک موتور قدرتمندتر با ویژگی های به روزرسانی شده است و در عین حال از ارائه اطلاعات جزئی تر در مورد آن خودداری کرده است.

طبق گزارشات اخیر نسل سوم یاماها R۱۵ با یک موتور ۱۵۵ سی سی با قابلیت تولید ۱۸ تا ۲۰ اسب بخار توان بیشتر است و گشتاورش نیز ۱۷ تا ۱۸ نیوتون متر افزایش یافته است.

موتورسیکلت یاماها R۱۵ . V. ۳.۰ دارای طراحی هجومی تر و با جزئیات بیشتراست. همچنین چرخ ها و اگزوز آن ها نیز ظاهری جدید به خود گرفته به علاوه شاهد نصب چراغ جلوی LED و چراغ های عقب باز طراحی شده درآن هستیم. با توجه به افزایش قدرت و طراحی لوکس تر  نسل سوم R۱۵ گمان می رود که قیمت آن نیز افزایش پیدا کند.

مزایا و معایب یاماها R15 V4 – یاماها موتور هند با عرضه YZF-R15 V4 جدید در اوایل سال جاری بسیار شگفت‌زده شد. در عرض سه سال از زمان عرضه R15 V3.0، V4 به‌روزرسانی‌های قابل توجهی را به همراه دارد که آن را به یک موتورسیکلت بسیار بهتر از قبل تبدیل می‌کند. هند اولین بازاری است که R15 V4 را در سطح جهان دریافت می کند، که گویای اهمیت این موتورسیکلت برای یاماها هند است. R15 در سه نسل گذشته یک ماشین چشمگیر بوده است و چیز کمی وجود دارد که نشان دهد مدل جدید متفاوت خواهد بود. در حالی که ما هنوز موتورسیکلت سواری نداریم، در اینجا لیستی از مزایا و معایب وجود دارد که باید قبل از آوردن موتورسیکلت به خانه در نظر بگیرید.

نکات برجسته
یاماها R15 V4.0 مدل ۲۰۲۱ قیمتی معادل روپیه دارد. ۱۰۰۰۰ بیش از V3.0
یاماها R15 V4 از همان موتور ۱۵۵ سی سی VVA تک سیلندر استفاده می کند
R15 V4 و R15 جدید چندین کمک الکترونیکی در بخش اول دریافت می کنند
یاماها R15 V4 Pro
R15 V4 جدید به طور مشخص نسبت به V3 به روز شده است. این مدل نشانه‌های طراحی را از YZF-R7 بزرگ‌تر با چراغ‌های جلوی لنز تک پروژکتوری که جایگزین واحدهای دوقلو شده است وام گرفته است، در حالی که DRL‌های LED جدید در دو طرف آن قرار دارند. مخزن سوخت حجاری شده جدید است و همینطور فیرینگ بازطراحی شده. این مدل همچنین دارای یک بخش دم اصلاح شده با صندلی های سوار و سرنشین جدید است.


یاماها YZF R15 V4 جدید دارای چنگال های ۳۷ میلی متری USD در جلو با لوله های بیرونی ضخیم تر است که برای استحکام بهتر به شاسی پیچ شده اند. این یک به‌روزرسانی بزرگ از دوشاخه‌های تلسکوپی در مدل قبلی است و نوید کنترل بهتر در هنگام ترمزگیری و پیچ‌ها را می‌دهد. این موتورسیکلت همچنین دارای یک گیره سه گانه جدید برای تعادل بهتر بین قدرت و استحکام است.


یاماها R15 V4 همچنان از موتور ۱۵۵ سی سی خنک کننده مایع مشابه و دوست داشتنی استفاده می کند که با مشخصات مشابه قبلی ادامه می دهد. گفته می شود، قدرت به ۱۸.۱ اسب بخار در ۱۰۰۰۰ دور در دقیقه کاهش یافته است، در حالی که اوج گشتاور اکنون به ۱۴.۲ نیوتن متر در ۷۵۰۰ دور در دقیقه می رسد. موتور تزریق سوخت با فعال کردن سوپاپ متغیر (VVA) مانند قبل با یک گیربکس ۶ سرعته جفت می شود.


جدید اکنون دارای کنترل کشش و شیفتر سریع است. در رنگ آبی Racing و نسخه های R15M استاندارد است. همچنین کلاچ لغزشی و کمکی و ABS دو کاناله به همراه یک کنسول LCD نگاتیو کاملا دیجیتال جدید با دو نمایشگر Track و Street نیز وجود دارد.


یاماها همچنین V4 جدید را در دو نوع اصلی ارائه می‌کند – استاندارد و M که ارتقاهای زیبایی را برای دوچرخه به ارمغان می‌آورد و گزینه‌ای را برای مشتری فراهم می‌کند.

ابعاد r15

طول ، میلی متر: ۱۹۷۰

عرض ، میلی متر: ۶۷۰

ارتفاع ، میلی متر: ۱۰۷۰

ارتفاع صندلی: ۸۰۰

پایه ، میلی متر: ۱۳۴۵

مسیر: ۹۸

فاصله زمین ، میلی متر: ۱۶۰

محدود کردن وزن ، کیلوگرم: ۱۳۶

حجم مخزن سوخت ، l: ۱۲

حجم روغن موتور ، l: ۱.۱۵

موتورr15

نوع موتور: چهار زمانه

جابجایی موتور ، سی سی: ۱۴۹.۸

قطر و ضربه پیستون ، میلی متر: ۵۷ X 58.7

نسبت تراکم: ۱۰.۴: ۱

تعداد سیلندر: ۱

تعداد شیرآلات: ۴

قدرت ، اسب بخار: ۱۶.۶

گشتاور ، N * m در دور در دقیقه: ۱۵ در ۷۵۰۰

سیستم روغن کاری: مخزن مرطوب

نوع خنک کننده: مایع

نوع سوخت: بنزین

سیستم احتراق: TCI

سیستم راه اندازی: الکتریکی

انتقال r15

کلاچ: چند دیسک ، حمام روغن

جعبه دنده: مکانیکی

تعداد دنده: ۶

واحد درایو: زنجیر

محتویات بسته

چرخ r15

قطر دیسک: ۱۷

نوع دیسک: آلیاژ سبک

لاستیک: جلو: ۹۰ / ۸۰-۱۷ ، عقب: ۱۳۰ / ۷۰-۱۷

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *