مقالات موتورسیکلت

r15

r15

مزایا و معایب یاماها R15

مزایا و معایب یاماها R15 V4 – یاماها موتور هند با عرضه YZF-R15 V4 جدید در اوایل سال جاری بسیار شگفت‌زده شد. در عرض سه سال از زمان عرضه R15 V3.0، V4 به‌روزرسانی‌های قابل توجهی را به همراه دارد که آن را به یک موتورسیکلت بسیار بهتر از قبل تبدیل می‌کند. هند اولین بازاری است که R15 V4 را در سطح جهان دریافت می کند، که گویای اهمیت این موتورسیکلت برای یاماها هند است. R15 در سه نسل گذشته یک ماشین چشمگیر بوده است و چیز کمی وجود دارد که نشان دهد مدل جدید متفاوت خواهد بود. در حالی که ما هنوز موتورسیکلت سواری نداریم، در اینجا لیستی از مزایا و معایب وجود دارد که باید قبل از آوردن موتورسیکلت به خانه در نظر بگیرید.

نکات برجسته
یاماها R15 V4.0 مدل ۲۰۲۱ قیمتی معادل روپیه دارد. ۱۰۰۰۰ بیش از V3.0
یاماها R15 V4 از همان موتور ۱۵۵ سی سی VVA تک سیلندر استفاده می کند
R15 V4 و R15 جدید چندین کمک الکترونیکی در بخش اول دریافت می کنند
یاماها R15 V4 Pro
R15 V4 جدید به طور مشخص نسبت به V3 به روز شده است. این مدل نشانه‌های طراحی را از YZF-R7 بزرگ‌تر با چراغ‌های جلوی لنز تک پروژکتوری که جایگزین واحدهای دوقلو شده است وام گرفته است، در حالی که DRL‌های LED جدید در دو طرف آن قرار دارند. مخزن سوخت حجاری شده جدید است و همینطور فیرینگ بازطراحی شده. این مدل همچنین دارای یک بخش دم اصلاح شده با صندلی های سوار و سرنشین جدید است.
یاماها YZF R15 V4 جدید دارای چنگال های ۳۷ میلی متری USD در جلو با لوله های بیرونی ضخیم تر است که برای استحکام بهتر به شاسی پیچ شده اند. این یک به‌روزرسانی بزرگ از دوشاخه‌های تلسکوپی در مدل قبلی است و نوید کنترل بهتر در هنگام ترمزگیری و پیچ‌ها را می‌دهد. این موتورسیکلت همچنین دارای یک گیره سه گانه جدید برای تعادل بهتر بین قدرت و استحکام است.
یاماها R15 V4 همچنان از موتور ۱۵۵ سی سی خنک کننده مایع مشابه و دوست داشتنی استفاده می کند که با مشخصات مشابه قبلی ادامه می دهد. گفته می شود، قدرت به ۱۸.۱ اسب بخار در ۱۰۰۰۰ دور در دقیقه کاهش یافته است، در حالی که اوج گشتاور اکنون به ۱۴.۲ نیوتن متر در ۷۵۰۰ دور در دقیقه می رسد. موتور تزریق سوخت با فعال کردن سوپاپ متغیر (VVA) مانند قبل با یک گیربکس ۶ سرعته جفت می شود.
جدید اکنون دارای کنترل کشش و شیفتر سریع است. در رنگ آبی Racing و نسخه های R15M استاندارد است. همچنین کلاچ لغزشی و کمکی و ABS دو کاناله به همراه یک کنسول LCD نگاتیو کاملا دیجیتال جدید با دو نمایشگر Track و Street نیز وجود دارد.
یاماها همچنین V4 جدید را در دو نوع اصلی ارائه می‌کند – استاندارد و M که ارتقاهای زیبایی را برای دوچرخه به ارمغان می‌آورد و گزینه‌ای را برای مشتری فراهم می‌کند.

شاخک های جلوی USD در V4 یک به روز رسانی بزرگ در این دوچرخه است که نوید هندلینگ و پایداری بهتر را نسبت به مدل قدیمی می دهد.
نکات منفی یاماها R15 V4
وضعیت سواری در R15 V4 همچنان تهاجمی است. در حالی که این بخشی از ماهیت پیست پسند موتورسیکلت است، برخی از سواران خیابانی آن را برای استفاده روزمره بسیار اختصاصی می دانند. همین امر در مورد سرنشینانی که در سواری های طولانی خیلی راحت نیستند، صادق است.
R15M به ویژه گران است و ۱.۷۹ لک (نمایشگاه سابق) است، که آن را به طور قابل توجهی گران تر از نسخه قدیمی تر می کند و آن را به KTM RC 200 قدرتمندتر نزدیک می کند.
کیفیت سواری یاماها R15 V4 همچنان ثابت است و این یکی دیگر از کاستی‌های فردی است که به دنبال یک موتورسیکلت نسبتا راحت برای استفاده روزمره است. با این حال، برای سواران با روحیه، کیفیت سواری همیشه کافی بوده است.
منبع – این مقاله توسط تیم carandbike، یک شرکت خودروسازی در هند نوشته شده است.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *