مقالات موتورسیکلت

کاوازاکی نینجا ۲۵۰

کاوازاکی نینجا 250


کاوازاکی نینجا ۲۵۰ – KAWASAKI NINJA 250 – همه ما با برند معتبر کاوازاکی ژاپن آشنا هستیم . چه اهل ورزش مهیج موتور سواری باشید و چه اهل این طور هیجانات نباشید حتما نام این شرکت و تعریف محصولات آن به گوش شما خورده است . محصولاتی پر ابهت و عموما با نام های اصیل ژاپنی و یاد آور ژاپن و سنت های مختص این کشور. فرهنگ ژاپن با روح سامورایی ها و نینجا ها و رزم های تیز و سریع اجین است

تو نگاه اولی که این موتور رو می‌بینید واقعا میشه گفت عاشقش میشید. طراحی این موتور نسبت به نسل قبل از خودش خیلی هجومی‌تر شده.مخصوصا توی قسمت چراغ جلو این رو کامل می‌تونید حس کنید یه سری فرورفتگی‌ها و برجستگی‌هایی روی فلاپ ها هست و طراحی استیکرها، باعث شده که طراحیش واقعا جذاب باشه و حرفی توش نمی مونه . در مورد تنوع رنگی این موتور هم باید بهتون بگم که نینجا ۲۵۰ با رنگهای مختلفی توی ایران عرضه شده و رنگهای تکی و ترکیبی زیادی داره . این مدلی که دارید توی تصویر می‌بینی جدیدترین رنگ از مدل ۱۴۰۱ هست .

یکم در مورد باک و قسمت فلاپ ها باهاتون صحبت کنم . قسمت بالا باک دو تا ارم نینجا رو می‌تونیم ببینیم یکمم پایین‌تر یه لوگوی نینجا به صورت خیلی محوکار شده که یک حالت سه بعدی داره وقتی بهش نگاه می‌کنید. ظرفیت باکشم چهارده لیتره که نسبت به نسل قبلی خودش سه لیتر کمتر شده که البته این نکته بدی نیست که حالا در ادامه در موردش صحبت می‌کنیم
تو این قسمت پایین تر پد باکی ندارید شما ،اگر سواری زیادی روی موتور دارید بهتره از یه پد باک استفاده کنید که زیاد تو این قسمت اصطکاک ایجاد نشه که بخواد باکتون رو خراب کنه دو مورد دیگه تو این قسمت می‌مونه.

یکی اون اسپویلر های پایینِ که روش یک آرم کاوازاکی کار شده در دو طرف و مورد بعد پروتکشن هایی که روی موتور کار شده در حال حاضر روی نسخه‌های فول آپشنی که شما از شرکت کویر بگیرید پروتکشن روشون داره که اینم یه نکته‌ی مثبت محسوب میشه برای این موتور.

نینجا ۲۵۰ جدید از لحاظ پیشرانه نیز به خوبی تقویت شده و نسبت به مدل پیشین دستخوش تغییراتی گردیده که از جمله می‌توان به تغییر ارتفاع انجین و انتقال نقطه ثقل آن به قسمت جلو تحت زاویه ۲۰ درجه متمایل به پایین اشاره کرد. بازبینی طراحی محفظه روغن و مسیر لوله اگزوز که باعث کاهش وزن موتور شده و همچنین سیستم خنک کننده جدید بعلاوه تغییر وضعیت درپوش موتور و استفاده از پمپ آب متفاوت، در زمره دیگر تحولات صورت گرفته در بحث فنی نسخه جدید نینجا ۲۵۰ به شمار می‌روند.

مشخصات کلی موتورسیکلت کاوازاکی نینجا ۲۵۰

طول۲۰۱.۴ سانتی‌متر
عرض۷۱.۵ سانتی‌متر
ارتفاع کلی۱۱۱ سانتی‌متر
ارتفاع تا زین۷۸.۵ سانتی‌متر
فاصله دو محور۱۴۰.۵ سانتی‌متر
کمترین فاصله بدنه از زمین۱۴ سانتی‌متر
وزن۱۷۲ کیلوگرم
حجم مخزن سوخت۱۷ لیتر

نوع و کلاس موتور

مدلNinja 250
کلاس موتورریس
سال ساخت۲۰۱۶
تعداد سرنشیندو نفر
تعداد چرخدو عدد
سایز چرخ جلو۱۱۰/۷۰-۱۷ اینچ
سایز چرخ عقب۱۴۰/۷۰-۱۷ اینچ
جنس رینگآلومینیومی
نوع رینگاسپرت
سیستم تعلیق جلوشاخ هیدرولیک تلسکوپی
سیستم تعلیق عقبطرح لینکی فابل تنظیم

پیشرانه و انتقال قدرت موتورسیکلت

حجم موتور۲۰۰-۲۵۰ سی‌سی
حجم موتور۲۴۹ سی‌سی
تعداد سیلندردو عدد
تعداد سوپاپهشت عدد
تعداد شمع۲ عدد
نسبت تراکم
سوختبنزینی
نوع سیستم سوخت رسانیانژکتور
جعبه دندهدستی
تعداد دندهشش دنده
نوع کلاچدستی
تعداد خروجی اگزوزیک عدد

عملکرد موتورسیکلت

حداکثر سرعت۱۶۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت

ترمزهای موتورسیکلت

نوع ترمز جلودیسکی
نوع ترمز عقبدیسکی
سیستم ترمز ABSندارد

چراغهای موتورسیکلت

نوع چراغلامپ رشته‌ای
چراغ راهنما روی آینهندارد
چراغ روزندارد

امکانات موتورسیکلت

نوع استارتبرقی , هندلی
آمپرهاساعت , بنزین , کیلومترشمار , فشار روغن , دور موتور , مسافت سنج
نوع کیلومتر شماردیجیتال
نوع رادیاتورآبی
فضای حمل بارندارد
دزدگیرندارد
نوع جکجک بغل

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *