مقالات موتورسیکلت

گلکسی NH180

گلکسی NH180

اس وای ام گلکسی NH180 جزو کلاس اسپرت محسوب می‌شود. ارگونومی گلکسی NH180 همان ارگونومی است که از یک موتور سیکلت اسپرت انتظار داریم؛ ارتفاع و محل قرارگیری دستگیره‌ها، جاپایی‌ها و زین بسیار مناسب بوده و افرادی با قد بیش از ۱۷۵ سانتی‌متر هم روی گلکسی NH180 مشکل خاصی نخواهند داشت.

گلکسی NH180 عضلانی طراحی شده و به طور کلی با نگاه کردن به فرم بدنه، چراغ‌ها و دماغه جلو چهره‌ی یک ادونچری قدرتمند را به نمایش می گذارد.

این موتور سیکلت علاوه بر داشتن توانایی‌های جاده‌ای خوب، در شرایط خارج از جاده و آفرودی نیز بیش‌تر از موتورسیکلت‌های خیابانی و اسکوترهای معمولی قابل اتکا است. 

موتورسیکلت گلکسی مدل NH 180 محصول مشترک شرکت SYM و شرکت نیرو موتور می باشد که به تازگی وارد بازار کشورمان شده است.

این موتور سیکلت در کلاس Adventure touring یا دو کاربره محسوب میشود. اس وای ام گلکسی NH180 جزو کلاس ادونچر از دسته موتورسیکلت‌های دوال اسپرت یا دو کاربره محسوب می‌شود. این (dual sport) موتورسیکلت ها علاوه بر دارا بودن قابلیت های استفاده های روزمره در خیابان , جاده و سرعت های بالا توانایی های آفرود و خارج جاده ای بسیاری نیز دارد.

 این دسته از موتورسیکلت‌ها پیش‌تر در ایران سابقه چندان قابل توجهی نداشتند، اما مدتی است که شرایط کمی تغییر کرده و چندین محصول برای رونق بخشیدن به بازار ادونچرهای کشور، وارد رقابت با یکدیگر شده‌اند؛ اس وای ام گلکسی NH180 نیز با قیمت بسیار رقابتی و توانایی‌های خوب خود می‌تواند آینده روشنی را داشته باشد.

این (dual sport) موتورسیکلت ها علاوه بر دارا بودن قابلیت های استفاده های روزمره در خیابان ,جاده و سرعت های بالا توانایی های آفرود و خارج جاده ای بسیاری نیز دارد.

مصرف سوخت موتور سیکلت NH180 گلکسی، حدود ۲/۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می‌باشد که باتوجه به شرایط فعلی، یکی از وسایل نقلیه کم مصرف و البته بهینه محسوب می‌شود که ظرفیت باک آن نیز، ۱۱ لیتر است که البته نوع باتری این وسیله نیز ۱۲ ولت و ۶/۵ آمپر می‌باشد.

باید گفت که با در نظر گرفتن سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، این موتورسیکلت‌ها می‌توانند با یک باک بنزین، حدود ۴۱۰ کیلومتر پیمایش داشته باشد که بسیار کم مصرف و به‌صرفه اقتصادی به نظر می‌رسد.

در رابطه با سرعت این موتورسیکلت باید گفت، حداکثر موتور سیکلت NH180 گلکسی، ۱۰۵ کیلومتر بر ساعت است که در سطح شهر باتوجه به محدودیت سرعت، البته با حفظ اصول ایمنی یک وسیله نقلیه بسیار مناسبی برای افراد تک سرنشین است. سیستم انتقال موتور این وسیله نیز به صورت دستی ‌می‌باشد.

مشخصات کلی NH 180

وزن: ۱۴۴ کیلوگرم

مدل: Galaxy nh

کلاس موتور:Street

نوع لاستیک:بدون تیوب

حجم موتور:۱۵۰-۲۰۰ سی‌سی

تعداد سیلندر:یک عدد

سوخت:بنزینی

جعبه دنده:دستی

نوع کلاچ:دستی

تعداد خروجی اگزوز:یک عدد

حداکثر سرعت: ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت: ۲.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

نوع ترمز جلو: دیسکی

نوع ترمز عقب: دیسکی

سیستم ترمز ABS: ندارد

نوع چراغ: لامپ رشته‌ای

نوع استارت : برقی

فضای حمل بار: ندارد

نوع جک  : جک بغل , جک وسط

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *