مقالات موتورسیکلت

bmw

بی ام و می خواهد با دو مدل جذابیت و کارآیی مشتریان خود را به دنیای اسکوترهای جذاب خود جذب کند. BMW C 400 X جنبه اسپرت تری را ارائه می دهد در حالی که نوع C 400 GT برای کسانی که می خواهند هر روز کیلومتر بیشتری را طی کنند مناسب است. علاوه بر این ، گزینه های فراوان آنها می تواند وسیله نقلیه ممتازی باشد.

دو اسکوتر میان-سایز C400 X و C400 GT که به ترتیب در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ از سوی BMW Motorrad (زیرمجموعه سازنده موتورسیکلت­‌های ب‌ام‌و) معرفی شده‌اند، توانسته­‌اند حضور موفقی را در بازار فروش تجربه نمایند. مدل C400 X در میان اسکوترهای شهری مطرح است درحالی‌که مدل C400 GT توانسته در رده گرن توریسمو (مناسب برای حرکت در مسیرهای طولانی) خودی نشان دهد.

موتور سیکلت bmw

اکنون نسخه بروزرسانی شده از این دو مدل با بهسازی در بخش فنی و ظاهری و اضافه شدن دو رنگ جدید بدنه برای سال ۲۰۲۱ معرفی شده است. همچون گذشته، نیروی محرکه از پیشرانه تک سیلندر به قدرت ۳۴ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور ۳۵ نیوتن‌متر تامین شده و از طریق جعبه‌دنده CVT به چرخ‌ها منتقل می­‌شود. حداکثر سرعت هردو اسکوتر همچون گذشته برابر با ۱۳۹ کیلومتر برساعت خواهد بود.

دسته فرمان این دو موتور برای انتقال کمترین میزان لرزش مجدداً کالیبره شده ضمن این‌که پیشرانه هم با سیستم مدیریت دریچه گاز برقی جدید، همچنان با استاندارد آلایندگی یورو ۵ مطابقت دارد. سنسور اکسیژن و مبدل کاتالیزور جدید به همراه بهسازی سرسیلندر، مهمترین تغییرات اعمال شده بر پیشرانه این اسکوترها بوده است.

سیستم کلاچ هم مورد بازبینی قرار گرفته تا انتقال قدرت پیشرانه به چرخ‌ها با سرعت بیشتر و عملکردی روان انجام شود. سیستم ASC یا کنترل پایداری خودکار از دیگر امکانات ایمنی جدید نصب شده روی این دو مدل است که اکنون قادر است در هنگام تعویض تایرها، زاویه چرخ‌ها را به صورت خودکار تنظیم نماید.

تنظیم مجدد کمک‌فنرها، کالیپر ترمزهای جدید، فضای ۳۱ لیتری محفظه بار (قابل افزایش به ۴۵ لیتر)، افزایش قدرت سیستم نوردهی و سوکت USB برای شارژ دستگاه‌ها، از سایر ویژگی­‌های جدید این دو مدل خواهد بود.

علاوه بر انطباق نسل جدید این موتورسیکلت‌ها با استاندارد EU-5، پیشرانه‌ی اصلاح‌شده با پاسخ بهتر و حساس‌تر دریچه گاز و افزایش ثبات دور آرام به موتورسوار کمک می‌کند تا سواری بهتری داشته باشد. علاوه بر سیستم E-gas و مدیریت جدید پیشرانه، فنرهای بهینه‌شده در کلاچ گریز از مرکز نیز به افزایش پایداری کارکرد پیشرانه کمک می‌کنند. سایر موارد اضافه‌شده شامل بهینه‌سازی سیستم کنترل پایداری (ASC) به همراه کالیبراسیون خودکار شعاع چرخش است. سیستم ترمز نیز در C 400 X و C 400 GT اصلاح شده تا کارکرد بهتری در هنگام توقف از خود نشان دهد. علاوه بر سوکت داخلی ۱۲ ولت، محفظه ذخیره‌سازی در سمت راست موتورسیکلت ‌اکنون از سوکت شارژ USB بهره می‌برد.

این دو موتورسیکلت با سرعت ۱۲۹ کیلومتر بر ساعت برای بازار چین همسان‌سازی شده بودند؛ اما اخیرا الزامات قانونی در چین تغییر کرده است و بنابراین اکنون می‌توان حداکثر سرعت ۱۳۹ کیلومتر بر ساعت را همانند سایر بازارها تجربه کرد. همچنین رنگ‌های اضافه شامل بلک‌استورم متالیک، گرانیت خاکستری متالیک (هزینه بیش از ۵۰ یورو)، استایل اسپرت (بلک‌استورم متالیک و آبی مسابقه‌ای متالیک مات با هزینه بیش از ۲۰۰ یورو) برای مدل C 400 X وجود دارد. برای مدل C 400 GT نیز رنگ پایه سفید آلپاین، رنگ خاکستری کالیستو متالیک (هزینه بیش از ۵۰ یورو)، استایل تریپل بلک (بلک‌استورم متالیک با نوارهای مات با هزینه‌ی بیش از ۲۰۰ یورو) ارائه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *