مقالات موتورسیکلت

معرفی موتورسیکلت Honda Cbr 250RR مدل ۲۰۲۱ میلادی

هوندا CBR250RR یک موتورسیکلت اسپرت دو سیلندر ۲۵۰ سی سی CBR است که توسط Astra Honda Motor ، یکی از شرکت های تابعه هوندا در اندونزی ساخته شده است. و در ژوئیه ۲۰۱۶ در جاکارتا رونمایی شد. اما تولید در نوامبر همان سال برای مدل سال ۲۰۱۷ آغاز شد. که این اولین موتور سیکلت CBR است که دارای یک موتور دو سیلندر با  مارکRR moniker  است. همچنین کم حجم ترین موتورسیکلت مسابقه ای هوندا است که از نشان CBR-RR استفاده می کند. پیش از این ، هوندا از نام “CBR250RR” برای موتورسیکلت اسپرت چهار سیلندر خود که بین سالهای ۱۹۹۰ و ۱۹۹۶ فروخته شده بود نیز استفاده می کرد. که این موتور به طور رسمی در اندونزی ، ژاپن ، هنگ کنگ ، ماکائو ، تایلند و مالزی به فروش می رسید.

مدل مفهومی

اساس cbr ۲۵۰rr یک مفهوم سبک ورزشی فوق العاده کم وزن یا کم حجم هوندا است که در نمایشگاه اتومبیل توکیو ۲۰۱۵ به نمایش درآمد. این موتورسیکلت مفهومی دارای یک موتور موازی دوقلو بوده که بر روی دور موتور  ۱۴۰۰۰ دور بر دقیقه کات آف می خورد. هوندا گفته است که ، “توجه به جزئیات در اجزای آن، عملکرد و کیفیت مفهومی سبک ورزشی کم حجم را فراتر از کلاس خود میبرد ، که نشان دهنده جهت طراحی مدل های فوق العاده سبک وزن نسل بعدی هوندا است.

Honda

هوندا Cbr 250rr در سال ۲۰۲۰ یک به روزرسانی دریافت کرد که شامل کلاچ کمکی و جا پایی جدید به عنوان تجهیزات استاندارد بود. عمده تغییرات در قسمت های داخلی صورت گرفته که شامل نسبت فشرده سازی با تغییر شکل پیستون ، با استفاده از شافت بالانسر است که نتیجه اش کوچکتر شدن قطر پیستون برای افزایش بیشتر حداکثر سرعت موتور به منظور به حداقل رساندن اصطکاک، بهینه سازی بار فنر سوپاپ، کاهش اصطکاک موتور با افزودن یک شکاف در انتهای پایین سیلندر برای کاهش افت پمپاژ در موتور ، افزودن آبکاری قلع به شیار حلقه پیستون ، استفاده از میله اتصال کربوری با مقاومت بالا ، بهینه سازی زمان احتراق و در نهایت بهبود قطعات سیستم ورودی و تغییر ساختار داخلی صدا خفه کن اگزوز است.

Honda

 این به روزرسانی قدرت و گشتاور را به ۳۰ کیلووات (۴۰.۲ اسب بخار ؛ ۴۰.۸ PS) و ۲۵ نیوتن متر (۱۸ پوند فوت) افزایش می دهد. حالت سواری نیز با توجه به نوع رانندگی تغییر کرده و بهینه سازی می شود. اصطکاک کمک فنر وارونه جلو کاهش یافته و نیروی کاهش ارتئاشات برای بهبود هندلینگ بهینه شده است. تعویض دنده سریع هم به عنوان یک گزینه در دسترس قرار گرفته است.

از سال ۲۰۱۷ ، موتور cbr250rr در مسابقات قهرمانی آسیا در کلاس ۲۵۰ سی سی آسیا شرکت کرده است. این موتورسیکلت بیش از ۴۰ اسب بخار (۳۰ کیلو وات) تولید می کند و ۱۳۵ کیلوگرم (۲۹۸ پوند) وزن دارد. این موتورسیکلت در اولین فصل خود و همچنین در سال بعدی به مقام قهرمانی دست یافت.هچنین Cbr250rr در مسابقات قهرمانی Indospeed Race Series اندونزی شرکت کرده است.

سایر مشخصات عبارتند از:

  • سیستم ABS دو کاناله
  • چنگال تلسکوپی USD
  • سیستم تعلیق عقب با پیش بارگذاری پنج مرحله ای قابل تنظیم
  • کنسول دیجیتال کامل
  • چراغ های LED همه جانبه
  • سیستم حالت های سواری قابل انتخاب

4 نظر در “معرفی موتورسیکلت Honda Cbr 250RR مدل ۲۰۲۱ میلادی

  1. حمیدرضا گفت:

    امیدوارم یک روز بتونم بخرم😑☹️☹️

    1. ناشناس گفت:

      😅خوابشو ببینی

    2. ممی جون گفت:

      انشالله

  2. HFball گفت:

    خسته نباشید مقاله عالی بود فقط خواستم بگم به نظرم نهایت سرعت این موتور میتونه تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت هم باشه چون دور موتور توی ۶ روی ۱۳ هزار از ۱۸۰ تا رد شد و اگه مسیر مستقیم تر باشه دور موتور میتونه تا ۱۵ هزار هم بیاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *