بلاگ

یاماها ایکس مکس ۲۵۰

یاماها ایکس مکس ۲۵۰

یاماها ایکس مکس ۲۵۰طرفداران زیادی در سطح جهانی دارد و حسابی نزد خریداران دارای شهرت لازم است. این موتور ژاپنی در کلاس اسکوتر و برای طی کردن مسافت‌های طولانی‌مدت ساخته شده است. در ایران نیز شرکت نیروموتور واردات و مونتاژ این محصول را به بازار بر عهده گرفته است. بر اساس گزارش‌هایی که تاکنون منتشر شد، مشخص شد که آمار فروش یاماها یاماها ایکس مکس ۲۵۰ تا به اینجا بیش از ۱۹ هزار دستگاه بوده است!

مشخصات ظاهری یاماها ایکس مکس ۲۵۰

با یک نگاه به یاماها ایکس مکس ۲۵۰می‌توان فهمید که با محصولی مدرن و نسل آینده طرف هستیم! ابعاد این محصول ۲۲۱۰ در ۷۹۰ در ۱۳۸۰میلی متر است. اگرچه طراحی پیچیده‌ای دارد، ولی موفق شد که حسابی با صلابت به نظر برسد و مشابه مدل‌های Street دیده شود. در طراحی اگزوز که با دارابودن شیب ملایمی کمی رو به بالا تعبیه شده و خطوط و زوایای تندی که در بدنه به چشم می‌خورد طراحان یاماها بخوبی توانسته اند تا ظاهر جوان پسند و قابل قبولی برای آن ایحاد کنند.

بررسی مشخصات فنی یاماها ایکس مکس ۲۵۰

در بحث فنی یاماها برای انجین یاماها ایکس مکس ۲۵۰از یک پیشرانه تک سیلندر ۲۵۰ سی‌سی استفاده کرده که قادر است ۲۲.۵ اسب بخارقدرت و ۲۴.۳ نیوتن‌ متر گشتاور تولید کند. حداکثر سرعت آن نیز ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت توسط سازنده برای آن اعلام شده است. برای انتقال این قدرت به چرخ عقل این موتور از یک گیربکس CVT تمام اتوماتیک تسمه‌ای همانند بقیه اسکوترها استفاده می‌کند.

با توجه به فاصله بین دو چرخ عقب و جلو یاماها ایکس مکس ۲۵۰، فضای مناسبی برای قرارگیری پای راکب به وجود آمده که راحتی بیشتری را برای موتورسوار مخصوصا افراد بلند قد فراهم می‌کند. البته باید بدانید که همین فضای اضافه و ابعاد بزرگ، موجب شده تا وزن آن به بیش از ۱۷۵ کیلوگرم برسد.

از دیگر ویژگی‌های این موتور می‌توانیم به سیستم کنترل پایداری چراغ دی‌لایت، ترمز دیسکی عقب و جلو، نمایشگر دیجیتالی، باک بنزین ۱۳ لیتری، سیستم تعلیق جلو چنگال تلسکوپی و تعلیق عقب مناسب آن اشاره کنیم. خوب است بدانید که مصرف سوخت این موتور در هر ۱۰۰ کیلومتر ۳.۱ لیتر و سیستم سوخت‌رسانی از نوع انژکتوری خواهد بود. خوشبختانه یاماها ایکس مکس ۲۵۰به استاندارد آلایندگی یورو ۴ مجهز شده است.

یاماها ایکس مکس ۲۵۰در بخش چرخ، از تایرهای جلویی ۱۲۰.۷۰ میلی‌متری ۱۵ اینچی و تایرهای عقب ۱۴۰.۷۰ میلی‌متری ۱۴ اینچی بهره می‌برد. یک سیستم بوق هشدار برای مراقبت بیشتر و افزایش ایمنی فاصله نیز در موتورسیکلت یاماها ایکس مکس ۲۵۰قرار گرفته و در فضای زیر صندلی و زین نیز یا محفظه ذخیره‌سازی بزرگی روبرو هستیم.

نتیجه گیری

گرچه یاماها برای این محصول ظرفیت حمل و جابجایی دو نفر را برای یاماها ایکس مکس ۲۵۰لحاظ کرده ولی بهتر است تنها یک نفره از موتور استفاده کند؛ چون در صورت سنگینی موتور، با توجه به وزن بالای آن و وزن دو راکب با کاهش عملکرد و کارایی سیستم تعلیق آن مواجه خواهید شد.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *