مقالات موتورسیکلت

احسان ۱۲۵

احسان ۱۲۵

مقدمه :

موتور سیکلت احسان ۱۲۵ هندلی یکی از موتور سیکلت های محبوب و پر فروش این برند است. از مهمترین دلایل این امر کیفیت خوب و قیمت مناسب و بهینه این وسیله است. در این متن سعی شده که شما را با مشخصات فنی و ظاهری این وسیله آشنا کرده و به معرفی این مدل از موتور سیکلت های احسان بپردازیم.

معرفی موتور یا انجین موتور سیکلت های احسان ۱۲۵

در مقایسه با دیگر موتور سیکلت های مشابه از نظر رنج قیمت ، دارای انجین یا موتور قدرتمندی است که به تفضیل به شرح اجزای آن خواهیم پرداخت.

موتور سیکلت احسان مدل ۱۲۵ سی سی دارای قدرت تولید توان kw/rpm 7.42/8751 و همچنین گشتاور  N.m/rpm 8.81/6492 است. ایم موتور سیکلت کلاس شهری می تواند تا حد اکثر سرعت ۹۱ کیلومتر بر ساعت برسد. ای موتور سیکلت دارای ترمز های کاسه ای برای هر دو چرخ جلو و عقب می باشد. سیستم سوخت رسانی احسان ۱۲۵ انژکتوری است که با توجه به این که دارای استاندارد  EURO4 نیز می باشد بسیار کم مصرف و بهینه بوده و جزو موتور سیکلت هایی است که آلایندگی کمی تولید می کنند و برای محیط زیست زیان زیادی وارد نمی کنند . همچنین ای وسیله چهار دنده بوده و دنده های آن به صورت دستی عوض می شود. این مصرف بهینه سیستم سوخت رسانی و باک ۹ لیتری آن باعث می شود که شما بتوانید با تنها یک مرتبه پر کردن باک  آن راه زیادی را بدون نیاز به سوخت گیری مجدد بپیمایید.

سایر خصوصیات و ویژگی های موتور سیکلت احسان ۱۲۵

همانگونه که گفته شد این موتور سیکلت دارای سیستم راه اندازی موتور (انجین) هندلی و سیستم سوخت رسانی انژکتوری است.

    سیستم ترمز گیری آن در هر دو چرخ جلو و عقب کاسه ای بوده و اندازه چرخ های آن به ترتیب ۱۸*۲.۵ در چرخ جلو و ۱۷.۳ در چرخ عقب است. انجسن آن ۴ زمانه و حجم آن ۱۲۴ است و ظرفیت باتری آن نیز  12 ولت و ۶.۵ آمپر است. ابعاد موتور سیکلت نیز ۱۰۲ سانتیمتر ارتفاع ، ۷۶ سانتی متر عرض و یک متر و هشتاد و نه سانتی متر طول می باشد.

موتور سیکلت احسان مدل ۱۲۵ به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسبشان یکی از انتخاب های هوشمندانه برای افرادی که نیاز به یک وسیله نقلیه با کیفیت و مناسب دارند می باشد.

موتور سیکلت های ۱۲۵ cc احسان مجهز به سیستم سوخت رسانی انژکتوری هستند. این مدل موتور سیکلت در شکل استارتی خود دارای باتری های ۱۲ولت ، ۶۰۵ آمپر هستند که این باتری به سادگی می تواند موجب راه اندازی مور سیکلت گردد.

احسان مدل ۱۲۵ دارای استاندارد EURO 4 است که نشان دهنده ی آلایندگی بسیار پایین آن و تاثیر پایین این وسیله نقلیه بر روی محیط زیست است.

ظرفیت باک این مدل ۹ لیتر است که با توجه به مصرف بهینه آن، یک بار پر کردن باک موتور سیکلت می تواند ضامن طی کردن مسافت های طولانی برای شما باشد..

این موتور سیکلت در کلاس street طبقه بندی می شود دارای ابعاد ۱۸۹*۷۶*۱۰۲ است. به این معنی که طول آن ۱۸۹ سانتی متر است عرضش  سانتی متر۷۶ و دارای ارتفاع ۱۰۲ سانتی متری می باشد.

همانگونه که پیش از این ذکر شد این موتور ۵ دنده بوده و کلاچ آن به صورت دستی و تک سیلندر است. همچنین دارای ۱ خروجی اگزوز است. نوع رینگ آن پره و دارای جک وسط و جک بغل می باشد.

.

مشخصات موتور سیکلت احسان ۱۲۵

۱۸۹۰*۷۶۰*۱۰۲۰ میلیمترابعاد موتورسیکلت
۹۳ کیلومتر بر ساعتحداکثر سرعت
آب بندی شدهنوع باطری
۱۲V-6.5Ahولتاژ و ظرفیت باطری
۵تعداد دنده
۹ لیترظرفیت باک بنزین
۱۲۴حجم انجین
۴ زمانهنوع انجین
EURO 4موتورسیکلت احسان ۱۲۵ سی سی دارای سیستم سوخت رسانی انژکتوری و سیستم راه اندازی موتورسیکلت به صورت هندلی است . بدون شک مهم‌ترین قسمت یک موتورسیکلت، پیشرانه (انجین) آن است. انجین موتورسیکلت احسان ۱۲۵ سی سی ۴ زمانه ، ۵ دنده با قدرت گشتاور ۸.۹ است و حداکثر دارای سرعت ۹۳ کیلومتر بر ساعت است. در کنار این ویژگی ها استاندارد آلایندگی این موتور سیکلت در رده EURO 4 قرار گرفته است. سیستم موتور سیکلت ترمز احسان برای هر دو چرخ جلو و عقب به صورت کاسه ای در نظر گرفته شده است. موتور سیکلت احسان ۱۲۵ سی سی مجهز به یک میانه دلنشین باطنی قدرتمند به همراه یک شاسی مستحکم و همچنین ظاهری شیک و در خور است و بی شک می تواند لذت یک سواری نرم و بدون خستگی را برای شما به ارمغان آورد.استاندارد آلایندگی
استارتیسیستم راه اندازی انجین
انژکتورسیستم سوخت رسانی
۷.۳۲/۹۰۰۵ (kw/rpm)حداکثر توان
۸.۰۹/۷۵۱۹ (N.m/rpm)حداکثر گشتاور
۲.۵۰*۱۸اندازه تایر جلو
۳.۰۰*۱۷اندازه تایر عقب
کاسه ایسیستم ترمزگیری جلو
کاسه ایسیستم ترمزگیری عقب

نوشته های مرتبط

10 نظر در “احسان ۱۲۵

  1. ناشناس گفت:

    قیمت میزنم نمییاره برمیگرده جای دیگه
    میشه توضیح بدید

    1. میثم گفت:

      چونکه اونایی که کلیک کردی برچسب مطلبه نه لینک قیمت!

    2. ناشناس گفت:

      قیمت ۱۲۵ جدید

  2. سیدحمیدرضاحیات الغیب گفت:

    این همه شاخ ودم بهش دادی قیمتش راهم درج کنید؟

  3. ناشناس گفت:

    سلام چند درصد این موتور ساخت داخل می‌باشد قیمت به ریال می‌باشد یا دلار

    1. خخ گفت:

      اشغاله بجای موتورهای برند ببین چه اشغالی به مردم میدن

  4. ناشناس گفت:

    موتور خوب است فکر نکنم تو ایران باشه

  5. ایرانی گفت:

    درست میشه

  6. کبیر نبوی پور گفت:

    سلام ایا مدل این موتور ۱۴۰۲میباشد یا مدل پائین وقیمتش را بفرمائید با، تشکر

  7. علی گفت:

    اقا برای چی قیمت نزدید همه چیزی نوشتی ولی به قیمت رسیدید سرتان گرفتی ادمه مریض این کار میکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *