مقالات موتورسیکلت

هوندا ویو ۱۱۰نیمه اتومات

هوندا ویو ۱۱۰نیمه اتومات

معرفی موتور سیکلت هوندا ویو ۱۱۰نیمه اتومات

موتور سیکلت هوندا ویو (Wave) که مدتی در زمان ورود خود در بازار ایران سر و صدای زیادی به پا کرد بود، به طور همزمان در کشورهای دیگری نیز عرضه شد که در هر کشور نام متفاوتی داشت. این موتور سیکلت از نوع آندربن (Underbone) است که ظاهر آن نسبت به دیگر موتور سیکلت‌ها متفاوت می‌باشد. کیفیت ساخت موتور سیکلت‌های هوندا ویو ۱۱۰نیمه اتومات نسبت به رقبا، قابل قبول است، اما موتور سیکلت‌های نسل جدید عملکرد بهتری در کیفیت داشته‌اند. موتور هوندا ویو نسخه بهبود یافته و پیشرفته هوندا سوپرکاب می‌باشد که وارد ایران شده است

ظرفیت انجین موتور سیکلت هوندا ویو

موتور هوندا ویو در چند ظرفیت مختلف تولید شده است که موتورسواران با توجه به نیاز خود می‌توانند هر کدام را خریداری کنند. ظرفیت انجین موتورهای هوندا ویو به شکل زیر است:

  • ۱۰۰ سی‌سی
  • ۱۱۰ سی‌سی
  • ۱۲۵ سی‌سی

در موتور سیکلت سوپرکاب ظرفیت‌های ۱۰۰ و ۱۱۰ سی‌سی وجود داشت که در موتور هوندا ویو انجینی با ظرفیت ۱۲۵ سی‌سی نیز خود را نشان داد که از لحاظ ظاهری فرقی با ظرفیت‌های کمتر ندارد، بلکه درون آن تفاوت‌ها را به وضوح نشان می‌دهد. انجین ۱۲۵ جا پیچ‌های متفاوتی با نسخه سوپرکاب و حتی انجین‌های ویو ۱۰۰ و ۱۱۰ دارد.

مدل‌هایی که قبل از سال ۲۰۰۸ تولید می‌شدند، با سیستم کاربراتوری کار می‌کردند، سپس در سال ۲۰۰۸ نسخه‌هایی از هوندا ویو که با استفاده از سیستم سوخت رسانی انژکتوری کار می‌کردند، وارد بازار شدند. هوندا، مشتریان زیادی را با ارائه این ویژگی جذب کرد. واردات موتور سیکلت‌های ۱۰۰ سی‌سی به ایران به دلیل توقف تولید این موتور سیکلت‌ها دیگر انجام نشد و فقط نسخه‌های ۱۱۰ و ۱۲۵ سی‌سی در حال تولید هستند.

ویژگی‌های موتور هوندا ویو ۱۱۰نیمه اتومات

با نظرات بیشتر خریداران موتور سیکلت موتور هوندا ویو ۱۱۰نیمه اتومات ، می‌توان گفت که این موتور سیکلت نسبت به دیگر موتورهایی که با طرح ویو طراحی و تولید شده‌اند، طراحی بهتر و کاربر پسندتر را دارا است. در درون چراغ‌های این موتور سیکلت دو لامپ قوی قرار داده شده که تا مسافت زیادی را برای راننده روشن می‌کند. در بالای چراغ، یک لامپ نئون نیز قرار داده شده که زیبایی ظاهری هوندا ویو را دو چندان می‌کند.

مشخصات انجین و اندازه موتور هوندا ویو ۱۱۰نیمه اتومات

موتور سیکلت هوندا ویو با حجم حجم ۱۲۵ سی‌سی می‌تواند، ۹.۲ اسب بخار را تولید کند. گیربکس این موتور سیکلت چهار سرعته اتوماتیک است که تغییر دنده را ساده‌تر می‌کند. طول و عرض و ارتفاع موتور سیکلت ویو هوندا ۱۰۷,۷۰,۱۸۸ سانتی‌متر می‌باشد. سیستم استارت موتور سیکلت ویو ۱۲۵ سی‌سی، الکتریکی است که خرابی‌های استارت را بسیار کمتر از دیگر موتورهای می‌کند.

سیستم سوخت رسانی موتور سیکلت هوندا ویو ۱۱۰نیمه اتومات

همانطور که گفتیم از سال ۲۰۰۸ به بعد سیستم سوخت رسانی انژکتوری برای تولید موتورها هوندا ویو مورد استفاده قرار گرفت و مشتریان نیز از این موضوع بسیار راضی بودند. توجه داشته باشید که سیستم‌های انژکتوری فقط در موتور سیکلت‌های ۱۲۵ سی‌سی قرار گرفته است. بعد از تعویض سیستم سوخت رسانی، عملکرد کلی موتور سیکلت‌های هوندا ویو بسیار بهتر شد که قدرت، شتاب، مصرف سوخت و طول عمر جزو بهترین تغییرات بودند. موتور سیکلت هوندا ویو دارای باک با ظرفیت ۳.۷ لیتر است که با این مقدار سوخت، حداقل ۱۰۰ کیلومتر را می‌توانید در سطح شهر رانندگی کنید. موتور سیکلت‌های دیگری نیز وجود دارند که مصرف سوخت شبیه به هوندا ویو و یا بهتر از آن را دارند.

سیستم تعلیق عقب و جلو هوندا ویو ۱۱۰نیمه اتومات

نمی‌توان گفت که موتور سیکلت موتور هوندا ویو ۱۱۰نیمه اتومات کمک فنر و سیستم تعلیق نرم و راحتی را دارد، اما نسبت به موتور سیکلت‌های طرح ویو، عملکرد بهتری داشته است. سیستم تعلیق عقب این موتور سیکلت فنر‌های دوگانه می‌باشد. در بخش جلوی سیستم تعلیق این موتور، شاخه‌های ضد شوک تلسکوپی قرار گرفته است که شاید رانندگی طولانی مدت را سخت کند.

ترمز جلویی و عقبی موتور هوندا ویو ۱۱۰نیمه اتومات

امنیت این موتور نسبتا خوب است، اما به عنوان کسی که این موتور سیکلت را نقد می‌کند، باید گفت که هوندا ویو فقط از ترمز جلوی خوبی استفاده کرد است. این برند بزرگ برای بخش جلویی از ترمز دیسکی استفاده کرده و در بخش عقب از ترمز کاسه‌ای بهره برده است. نکته دیگری که درباره موتورهای هوندا وجود دارد، فقط در موتور سیکلت ۱۲۵ سی‌سی در بخش جلو ترمز دیسکی وجود دارد که نشان می‌دهد خبری از ترمز دیسکی در دیگر ظرفیت‌ها نیست.

مشخصات کلی موتور سیکلت هوندا ویو ۱۱۰نیمه اتومات

  • موتور : ۱۲۵ CC
  • قدرت : ۰۹.۲ اسب بخار
  • گشتاور : ۱۰.۴ نیوتن
  • جعبه دنده : ۴ سرعته
  • کلاج : اتوماتیک
  • استارت : الکتریکی هندلی
  • مسافت سنج الکتریکی : دارد
  • مصرف سوخت : ۱.۶ لیتر
  • ترمز جلو : دیسکی
  • ترمز عقب : لنتی یا کفشکی
  • کیلومتر شمار : دارد
  • کمک فنرهای جلو: تلسکوپی
  • کمک‌های عقب : برند YSS

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *