بلاگ

پالس NS200ABSباجاج دنده ای

پالس NS200ABSباجاج دنده ای

این موتورسیکلت از سال ۹۲ تا ۹۵ در مدل‌های کاربراتوری و در چند رنگ مختلف مثل آبی، مشکی، زرد، قرمز، سفید پرچمی و قرمز پرچمی به بازار عرضه میشد و از سال ۹۶ به بعد با اجرایی شدن قانون منع پلاک شدن موتورسیکلت‌های کاربراتوری، مدل انژکتور NS 200 در رنگ‌های سفید نوک‌مدادی، مشکی‌ نوک‌مدادی و قرمز نوک‌مدادی به فروش میرسید.

البته باید بگم در به دلیل تحریم های مختلف از سمت هند، این موتورسیکلت در سال ۹۹ وارد ایران نشد اما دوباره با باز شدن مرزها شاهد حضور مدل ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ ان اس ۲۰۰ در ایران هستیم.

طراحی ظاهری پالس NS200ABSباجاج دنده ای

میشه گفت که پالس ان اس ۲۰۰ از سال ۹۲ تا ۱۴۰۰ به جز تغییر رنگ و اضافه شدن یک فلاپ در زیر اِنجین این موتور، تغییر ظاهری دیگه‌ای نداشته. همون ظاهر هجومی و در قابل یک موتورسیکلت نِیکد هنوز هم زیبایی خودش رو داره. البته رنگ‌های جدید این موتورسیکلت باعث شدن جذابیت اِن‌اِس ۲۰۰ بیشتر از قبل باشه. رنگ خاکستری مات که بر روی فلاپ‌های باله باک و دُمبی عقب وجود داره در کنار رنگ‌های براقِ مشکی‌، سفید و قرمز روی باک هماهنگی خیلی خوبی دارن و چشم‌نوازتر از قبل هستند.

سواری پالس NS200ABSباجاج دنده ای

به لطف استایل نِیکد، حالت نشستن راکب روی pulsar ns200 به صورت عمودی هست و هیچ گونه خمیدگی در کمر فرد مشاهده نمیشه. این موضوع باعث میشه تا این موتور نسبت به موتورهایی در سبک ریس، سواری راحت‌تری داشته باشه. البته در این بخش میشه به فرمون اِن‌اِس ۲۰۰ نقد به جایی رو وارد کرد و اون هم ساختار خود فرمون هست که به حالت سه تیکه طراحی شده. این نوع فرمون‌ها باعث میشن تا حس فرز بودن و سبک بودن فرمون برای راکب کمتر از فرمون‌های لوله‌ای و یک تکه باشه و این باعث میشه هندلینگ این موتور به نسبت موتورسیکلت‌هایی که دارای فرمان یک تکه هستن کمی ضعیف ‌تر باشه.

اِنجین و گیربکس پالس NS200ABSباجاج دنده ای

این قسمت جایی هست که به راحتی میشه نمره قبولی رو به اِن‌اِس ۲۰۰ داد. انجین این موتورسیکلت با همکاری کمپانی کی‌تی‌ام ساخته شده و در کل میشه گفت که این موتورسیکلت ورژن ارزون قیمت کی‌تی‌ام دوک ۲۰۰ به حساب میاد. از نکات مثبتی که میشه در مورد انجین‌های این دو موتورسیکلت گفت بازده بالا و اتلاف قدرت کم در زمان انتقال قدرت هست.

NS200 یک دارای انجین ۴ زمانه، تک سیلندر، ۴ سوپاپ با یک میل سوپاپ هست که حجم دقیق این موتور ۱۹۹.۵ سی‌سیِ و توان تولید ۲۴.۲ اسب‌بخار قدرت در ۹۷۵۰ دور در دقیقه رو داره. حداکثر گشتاوری هم که ایجاد میکنه ۱۸.۵ نیوتون‌متر در ۸۰۰۰ دور در دقیقه هست.

همونطور که در اوایل مطلب اشاره کردیم سیستم سوخت رسانی این موتور در مدل‌های اخیر انزکتور بوده و نکته قابل توجه درباره ورژن انژکتور این موتورسیکلت این هست که مدل‌های انژکتوری حدود یک اسب‌بخار قدرت بیشتری به نسبت مدل‌های کاربراتوری دارن.

انتقال قدرت در پالس اِن‌اِس ۲۰۰ به کمک یک گیربکس ۶ سرعته انجام میشه و این گیربکس به شکل کاملا هماهنگی با انجین کار میکنه و دنده‌ها به نرمی اضافه و کم میشن.

بازده خوب این انجین باعث میشه تا این موتورسیکلت از لحاظ شتاب و سرعت توانایی رقابت با موتورسیکلت‌های ۲۵۰ سی‌سی مثل بنلی ۲۵۰ تک‌سیلندر، زونتس آر ۲۵۰ و سی‌اف ۲۵۰ رو داشته باشه.

در شرایط آب و هوایی مطلوب و مسیر کَفی ( مسیر صاف و بدون شیب) شما به راحتی میتونید سرعت ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت رو با اِن‌اِس ۲۰۰ طی کنید. این موتور در مدت زمان ۴ ثانیه میتونه از سرعت ۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت شتاب‌گیری کنه. این زمان برای شتابگیری از سرعت ۰ تا ۱۰۰ هم چیزی در حدود ۹ ثانیه هست.

در آخر این بخش میخوام به یک سوال چالشی درباره اِن‌اِس ۲۰۰ جواب بدم. سوالی که خیلیاتون از ما میپرسید این هست که آیا اِن‌اِس ۲۰۰ شاتون میزنه یا خیر؟!

جوابی که میتونم به این سوال بدم این هست که شما اگر به خوبی و به درستی از هر موتورسیکلتی نگهداری نکنید، قطعاً با این مشکل یا هر مشکل دیگه‌ای روبرو میشید. دلیل این شاتون زدن ns200 در اوایل دورانی که به بازار اومده بود هم دقیقاً همین موضوع بود. افرادی که این موتورسیکلت رو خریداری کرده بودن، به هر دلیلی اطلاع دقیقی از نحوه سرویس کردن، زمان تعویض فیلتر روغن و … نداشتن و با تعویض نکردن به موقع لوازم مصرفی، باعث آسیب رسیدن به انجین میشن.

میتونم بگم که این مسئله برای هر موتورسیکلتی صدق میکنه و در صورتی که شما از موتورتون به خوبی نگهداری کنید، مثلاً: از روغن با کیفیت استفاده کنید،  روغن، فیلتر روغن، فیلتر هوا و … رو دقیقا در زمان لازم تعویض کنید، مشکل خاصی برای اون پیش نمیاد.

سیستم تعلیق و ترمز پالس NS200ABSباجاج دنده ای

در قسمت جلوی موتور دو کمک فنر تلسکوپی معمولی و در قسمت عقب یک کمک فنر تکی رو میتونید ببینید. سایز لاستیک جلو ۸۰/۱۰۰ و سایز لاستیک عقب هم ۷۰/۱۳۰ هست که هر دوی اونها از برند ایران یاسا هستن و روی رینگ های  17 اینچی آلومینیومی پالس اِن‌اِس ۲۰۰ وجود دارن. نکته‌ای که در مورد لاستیک‌های این موتورسیکلت وجود داره این هست که لاستیک فابریک این موتور از ابتدای حضور پالس اِن‌اِس ۲۰۰ تا سال ۹۷ از برند MRF بودن که کیفیت بهتری به نسبت لاستیک‌های حال حاظر این موتور داشتن.

ترمز های ان اس ۲۰۰ در هر دو چرخ دیسکی هستن و در کنار همدیگه به خوبی عملیات متوقف کردن و کاهش سرعت این موتورسیکلت رو انجام میدن. یکی از نقطه ضعف‌های این موتور در این رنج قیمتی نداشتن ترمز ضدقفل یا ABS هست که باعث میشه ترمزگیری با NS200 در معابر خیس و مرطوب یک کار ریسکی به حساب بیاد.

برای جمع‌بندی عملکرد سیستم تعلیق و ترمز اِن‌اِس ۲۰۰ میشه گفت که عملکرد اونها در مجموع خوب هست و شما در زمان سواری با این موتور، حس خوبی رو توام با ایمنی مناسب تجربه میکنید.

مزایا و معایب پالس NS200ABSباجاج دنده ای

نکات مثبت NS200:

کیفیت ساخت مناسب و قابل قبول

استهلاک پایین

سواری راحت

شتاب و سرعت نهایی بالا

در دسترس بودن قطعات و تعمیرکار ماهر

خرید و فروش راحت در بازار دست دوم

نکات منفی NS200

قیمت بالا به نسبت بقیه رقبای خودش مثل اپاچی ۲۰۰

استفاده از لاستیک‌هایی با کیفیت نسبتاً پایین در بازار ایران (ایران یاسا به جای لاستیک های فابریک)

ترفند های کاربردی در NS200

روش تنظیم ساعت NS200

موتور خاموش و سوئیچ بایستی باز باشه.

تنظیم ساعت تنها در حالت TRIP 1 امکان پذیر هست.

دکمه Mode رو تا کمتر از ۲ ثانیه بزنید، تا به حالت TRIP1 تغییر کنه.

دکمه Mode و Set رو برای بیشتر از ۲ ثانیه با هم فشار بدید، تا ساعت شروع به چشمک زدن کنه.

با فشردن دکمه Mode برای کمتر از ۱ ثانیه ارقام ساعت افزایش پیدا میکنن.

با فشردن دکمه “Set” برای کمتر از ۱ ثانیه ارقام دقیقه افزایش پیدا میکنن.

دکمه Mode و Set رو با هم فشار بدید تا مقدار تنظیم شده ذخیره بشه.

خاموش کردن نشان یادآوری سرویس (آچار پالس NS200ABSباجاج دنده ای )

۱. کلید (mode) رو به مدت کمتر از ۲ ثانیه بزنید تا به حالت Trip2 تغییر کنه.

۲. کلید (mode) و تنظیم (set) رو به صورت هم زمان به مدت بیشتر از ۵ ثانیه به صورت مستمر فشار بدید تا نشانگر زمان سرویس ری استارت بشه.

(حواستون باشه که سرعت انجین و موتورسیکلت باید صفر باشد.)

راهکار دوم

سوئیچ رو ببنید دکمه سمت چپ رو نگه دارید و سوئیچ رو باز کنید و اونقدر دکمه رو نگه دارید تا هشدار آچار به صورت چشمک زن بشه و حالا دکمه رو ول کنید و دکمه سمت راست رو نگه دارید تا خاموش بشه.

این موتورسیکلت با نمایندگی پیشرو گستر فارس که اخیراً با همراه سیکلت ادغام شده به بازار ایران عرضه میشه.

شتاب و نهایت سرعت پالس NS200ABSباجاج دنده ای

در شرایط آب و هوایی مطلوب و مسیر کَفی ( مسیر صاف و بدون شیب) شما به راحتی میتونید سرعت ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت رو با اِن‌اِس ۲۰۰ طی کنید. این موتور در مدت زمان ۴ ثانیه میتونه از سرعت ۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت شتاب‌گیری کنه. این زمان برای شتابگیری از سرعت ۰ تا ۱۰۰ هم چیزی در حدود ۹ ثانیه هست.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *