بلاگ, مقالات موتورسیکلت

گلسی j200-sym اتومات

گلسی j200-sym اتومات

 یک اسکوتر بزرگ به شمار میرود که بخش جلوی آن متحرک نیست و این یعنی در هنگام پیچیدن و چرخاندن فرمان، کنسول جلو و چراغ‌ها در جای خودشون ثابت هستند. این موتور تنوع رنگی نسبتا بالایی داره و در رنگ‌های سفید،قرمز،آبی، مشکی عرضه می شود.

اولین بار گلسی j200 sym-اتومات دوسال پیش توسط شرکت نیروموتور در بازار عرضه شد .

طراحی شکل ظاهر گلسی j200-sym اتومات

در قسمت اول به این نکته اشاره می شود که گلسی j200-symیک اسکوتر بزرگ به شمار می رود که بخش جلوی آن ثابت می باشد یعنی در هنگام پیچاندن و چرخاندن فرمان ، کنسول جلو و چراغها در جای خودشان ثابت می باشد.در جلوی گلسی j200-symیک کاسه بزرگ چراغ دو تکه دارد و در سمت چپ و راست نیز دو راهنمای لامپی وجود دارند که داخل بدنه کار شده است یک طلق مشکی محافظ باد هم بالای چراغ موتور وجود دارد که روی آن لوگوی sym وجود دارد .البته این طلق برای زیبایی موتور طراحی شده است .

بررسی فرمان گلسی j200-sym اتومات

فرمان گلسی j200-symیک میله ساده است که زاویه مناسبی با دستهای راکب دارد طبق مطالبی که در بالا اشاره شد ، باتوجه به ثابت بودن کنسول و چراغ جلوی این موتورسیکلت این فرمان جذابیت گلسی j200-symرا دوچندان کرده است .

در قسمت سمت راست فرمان کلید استارت و کلید روشن کردن چراغهای موتور سیکلت قراردارد . چراغ های گلسی j200-sym در دو حالت روشن می شود. در حالت اول چراغ دی لایت و چراغ خطر عقب و در حالت دوم نور اصلی روشن می شود .

در قسمت سمت چپ فرمان بوق ، کلید راهنما و کلید تعویض نور قراردارد .

در قسمت زیر فرمان و قسمت داشبورد موتور فضای مناسبی برای جای دادن وسائل شخصی مثل موبایل ، قفل و هم برای شارژ کردن وسائل الکترونیکی در محفظه usb وجود دارد و دقیقا در مرکز داشبورد یه گیره قراردارد که برای آویزان کرن کیسه و… جای مناسبی می باشد.یک آپشن خوب دیگه در گلسی j200-sym هست اونم اینکه میتونید وسیله ای را هم در قسمت بین پاهای خود قراردهید .

بررسی زین گلسی j200-sym اتومات

یک زین بزرگ و یک تکه و نسبتا نرمی دارد و در قسمت ترک نشین گلسی j200-sym یک دستگیره بزرگ یک تکه هم برای کنترل بیشتر ترک نشین در عقب موتور دارد.در زیر زین این موتور یک باک با ظرفیت ۵/۷ لیتر قراردارد که با ظرفیت تقریبی ۱۷۰ سی سی کاملا مناسب است و گلسی j200-sym در سرعت بین ۶۰ تا ۸۰ کیلومتر برساعت حدود ۲لیتر بنزین مصرف می کند .

بررسی انجین گلسی j200-sym

این موتور از یک پیشرانه ۴زمانه ، تک سیلند ، هوا خنک بهره می برد که توان تولید ۸/۱۱ اسب بخار قدرت در ۸۰۰۰دور در دقیقه و ۲/۱۲ نیوتن متر گشتاور در ۶۰۰۰دور دقیقه رو دارا می باشد که شتاب بسیار بالایی دارد و تا ۱۰۰کیلومتر بر ساعت سرعت دارد طراحی انجین گلسی j200-symبا استاندارآلایندگی یورو ۴، سیستم سوخت رسانی انژکتور برقی و گیربکس cvt اتوماتیک اشاره دارد.

بررسی سرعت و شتاب اولیه گلسی j200-sym اتومات

سرعت این اسکوتر در کفی حدود ۱۱۰کیلومتر بر ساعت می باشد و شتاب صفر تا صد این موتور هم حدود ۱۵ ثانیه می باشد .

بررسی سیستم تعلیق و ترمز گلسی j200-sym اتومات

شاس گلسی j200-symاز نوع آندر بن می باشد که فقط در موتورسیکلت های سبک اسکوتر و کاب دیده می شود .در این نوع شاسیتمام لوله ها و اجزای شاسی زیر فلاپ ها و اجزای ظاهری موتور سیکلت گلسی j200-sym پنهان هستند .ساختار این نوع شاسی موجب می شود تا وزن پایین تری نسبت به بقیه موتورسیکلت ها داشته باشند و وزن این موتور ۱۳۴ کیلوگرم می باشددر قسمت جلوی گلسی j200-sym دو کمک فنر تلسکوپی و در قسمت عقب هم دو کمک فنر معمولی دارند که ضربه های وارده به چرخها را کنترل می کنند.قطر و سایز تایر جلو و عقب این موتور ۱۴ و ۱۱۰ هست .

1 نظر در “گلسی j200-sym اتومات

  1. حسین گفت:

    عالی. مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *