مقالات موتورسیکلت

کاوازاکی ninja

کاوازاکی ninja

کاوازاکی ninja بازتابی از آن فرهنگ و اشتیاق ژاپنی ها برای در اوج بودن است. ظاهری خشن باطنی قدرتمند و در عین حال ظریف و دوست داشتنی و فوق العاده سریع دقیقا یاد آور سیاه پوشان رزم آور شب ( نینجا ) و همان حال و احوال است. حس و حال سوار شدن بر نینجا ۲۵۰ را فقط زمانی درک خواهید کرد که بر این هیولای قدرتمند سوار شوید. حس سرعت، شتاب، قدرت و هیجان را با موتور سیکلت کاوازاکی نینجا ۲۵۰ سی سی تجربه کنید . موتور سیکلت بنزینی کاوازاکی نینجا ۲۵۰ سی سی ( Kawasaki Ninja 250cc ) یک شاهکار در طراحی ست. ظاهری جذاب ، خشن و گیرا به همراه باطنی قدرتمند ، پر شتاب و محصور کننده.

کاوازاکی نینجا ۲۵۰ یک موتورسیکلت اسپرت است که از سال ۱۹۸۶ میلادی معرفی شده است

در بحث طراحی ظاهری کاوازاکی نینجا ۲۵۰ مدل ۲۰۱۸ می‌توان به شمایل اسپرت‌ و مهیج‌تر این موتورسیکلت در عین رعایت اصول طراحی آیرودینامیک‌ اشاره کرد؛ به خصوص طرح چراغ‌های جلو و به طور کلی کاسه چراغ از زوایای تیزتر با اشکال هندسی تهاجمی‌تر بهره برده و ضمن شکافتن بهتر توده هوای مقابل، به‌خوبی ذات اسپرت و جوان‌پسند این محصول را به رخ می‌کشد.

استفاده از فلاپ‌های جذاب‌ و بزرگتر که بخش زیادی از قسمت جلو را به سبک موتورهای ریس پوشانده، نمایی بسیار خوشایند و چشم نواز را برای این نینجای ژاپنی رقم زده است. حالت برجسته، سه بعدی و حجیم باک نیز موجب تعادل بهتر و نشیمن راحت‌تر راکب روی صندلی خواهد شد. با این حال صندلی سرنشین کمی کوچک بوده و چندان راحت به نظر نمی‌رسد.

از سوی دیگر طراحی شیوای منبع اگزوز به صورت مشکی با حفاظ کرومی نیز موجب شده تا نمای جانبی موتورسیکلت اسپرت نینجا ۲۵۰ بیش از پیش مورد پسند قرار گیرد. شرکت کویر موتور ادعا کرده که شاسی مدل جدید نینجا ۲۵۰ نسبت به قبل از استحکام بیشتری بهره برده و وزن آن کمتر شده است.

مشخصات فنی کاوازاکی ninja 250: 

تعداد سیلندر : 2

تعداد سوپاپ : ۸

قدرت ( اسب بخار ) : 32

گیربکس : 6 سرعته دستی

نوع کلاچ : دستی

حجم موتور (سی سی) : 249

وزن خالص (کیلوگرم) : 172

حداقل فاصله از زمین (میلیمتر) : 140

گنچایش مخزن سوخت (لیتر) : 17

سیستم استارت : استارت الکتریکی

سیستم خنک کننده : مایع خنک

سیستم سوخت رسانی : انژکتور

سیستم تعلیق جلو : شاخه هیدرولیک تلسکوپی

سیستم تعلیق عقب : ضد ضربه گازی

ترمز جلو : دیسکی

ترمز عقب : دیسکی

جنس رینگ : آلومینیومی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *