مقالات موتورسیکلت

j200 sym

j200 sym

اس وای ام گلکسی J200 یکی از اسکوترهای متعدد کمپانی تایوانی(j200 sym) در ایران است که توسط شرکت نیرو موتور وارد بازار می‌شود.

این برند تایوانی، که به نام سانگ یانگ موتور هم شناخته می شود، در سال ۱۹۵۴ تأسیس شد.

هر چند SYM در عمل، یک موتورسیکلت ساز چینی به شمار می رود، اما کیفیت ساخت قابل قبول و قیمت رقابتی سبب شده است محصولات این کمپانی در بسیاری از کشورهای آسیایی از جمله ایران، مورد توجه خریداران قرار گیرند.

در بازار ایران، SYM عمدتاً با اسکوترهای بادوامش شناخته می شود.

یکی از اسکوترهای نسبتاً جدید و پرفروش SYM، مدل J200 است که در کشور ما مانند دیگر اسکوترهای این برند، با نام گلکسی J200 از سوی شرکت نیرو موتور عرضه می گردد.

این موتورسیکلت(j200 sym)، که در دسته اسکوترهای ۲۰۰ سی سی نسبتاً درشت اندام جای دارد، چند وقتی است که در خیابان ها دیده می شود و با استقبال خوبی از سوی بازار مواجه شده است.

اگر قصد خرید گلکسی J200 را دارید، در این مقاله با ماه همراه باشید تا بیش تر با ویژگی های این اسکوتر شهری آشنا شوید.

تاکنون استقبال بازار به اس وای ام گلکسی j200 نسبتا خوب بوده و این اسکوتر تایوانی توانسته به میزان فروش قابل قبولی نیز دست پیدا کند.

برای تامین قوای محرکه اس وای ام گلکسی j200 از یک پیشرانه ۱۶۹ سی‌سی تک سیلندر ۴ زمانه و ۴ سوپاپ که توانایی لازم برای تولید ۱۱.۸ اسب بخار قدرت در دور موتور ۸۰۰۰rpm و ۱۲.۲ نیوتون‌متر گشتاور در دور موتور ۶۰۰۰rpm را دارد، استفاده شده است.

عملکرد این پیشرانه هواخنک نسبتا روان و همراه با لرزش‌هایی محسوس است، اما بسیار توانمند و پرقدرت عمل می‌کند.

توان خروجی این پیشرانه به خوبی می‌تواند نیازهای رانندگی در خیابان‌ها و بزرگراه‌های شهری را برطرف کرده و خریداران را راضی نگه دارد.

گیربکس CVT کوپل شده با پیشرانه اس وای ام گلکسی j200 نیز عملکردی قابل قبول را ارائه می‌کند و عامل انتقال روان قدرت به چرخ‌ها است.

کم هزینه بودن , استهلاک پایین و مقرون به صرفه برای جابجایی شهری در مسیرهای کوتاه و بلند از ویژگی های این مدل است.

اس وای ام گلکسی j200 با وجود ابعاد نسبتا بزرگ، فضای ذخیره‌سازی زیادی ندارد و زیر زین آن تنها فضای کافی برای قرار دادن یک کلاه ایمنی وجود دارد و داشبورد آن نیز گنجایش چندانی ندارد، اما در عوض برای آن درگاه شارژ USB در نظر گرفته شده است.

طراحی و ویژگی‌های آیرودینامیکی اس وای ام گلکسی j200 مهم‌ترین تفاوت آن با دیگر اسکوترهای هم رده هستند و اسکوتر تایوانی با طراحی حجیم و اغراق شده‌، خود را بزرگ‌تر از آنچه هست نشان می‌دهد

. کنسول پهن، چراغ‌های بزرگ جلو و عقب، دماغه پهن و اگزوز بزرگ باعث شده‌اند که اس وای ام گلکسی j200 بیش از اسکوترهای معمولی جلب توجه کند.

ابعاد موتورسیکلت۱۹۸۰*۷۷۵*۱۱۲۰ (میلیمتر)
حداکثر سرعت۱۰۰ (کیلومتر بر ساعت)
نوع باطریمنفذدار معمولی
ولتاژ و ظرفیت باطری۱۲V-7Ah
تعداد دندهاتوماتیک
ظرفیت باک بنزین۷.۵ (لیتر)
حجم انجین۱۹۷
نوع انجین۴ زمانه
سیستم راه اندازی انجیناستارتی
سیستم سوخت رسانیانژکتور
حداکثر توان۸.۲۹/۷۷۶۳ (kw/rpm)
حداکثر گشتاور۱۰.۹۵/۶۵۰۶ (N.m/rpm)
اندازه تایر جلو۱۱۰/۹۰*۱۴
اندازه تایر عقب۱۱۰/۸۰*۱۴
ابعاد۱۹۸۰ × ۷۷۵ × ۱۱۲۰ cm
سیستم ترمزگیری جلودیسکی
سیستم ترمزگیری عقبدیسکی
شارژر موبایلیک عدد یو اس پی
استاندارد الایندگیEURO 4
باکسمحفظه قراردادن کلاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *