مقالات موتورسیکلت

معرفی موتورسیکلت Homda CB125F مدل ۲۰۲۱ میلادی

مدل CB125F یکی از مدل هایی بود که هوندا در سال ۲۰۰۸ برای افرادی که تازه به موتور سواری روی آورده بودند، تولید کرد و با استقبال خوبی در بازار موتور سیکلت مواجه شد. اکنون پس از سال ها، کمپانی هوندا  این مدل را ارتقا و با وزنی سبک تر ارائه داده است. در این مطلب با توجه به آخرین اطلاعات منتشر شده، به معرفی و بررسی موتور هوندا CB125F می پردازیم.

مشخصات فنی و امکانات

نسخه ۲۰۲۱ هوندا CB125F قادر به تولید قدرت ۱۰۷ اسب بخار و نیروی گشتاور ۱۰ نیوتون بر متر است. از نظر مصرف نیز نسبت به مدل قبلی، مصرف سوخت پایین تری دارد. همچنین پیشرانه اش با استانداردهای یورو ۵ مطابقت یافته و با اضافه شدن یک سیلندر، اصطکاک داخلی کم شده است.

یکی از قابل توجه ترین تغییرات در مدل جدید، کاهش وزن ۱۰ کیلو گرمی آن است که از ۱۲۷ کیلو گرم به وزن ۱۱۷ کیلو گرم رسیده. ظرفیت باک نیز ۱۲ لیتر در نظر گرفته شده و این مقدار معادل پیمایش ۷۹۰ کیلومتر است. از دیگر تغییرات بوجود آمده در موتور سیکلت ۲۰۲۱  CB125F می توان به تغییر ارتفاع صندلی به ۸۰ سانتی متر اشاره کرد. همچنین تجهیزاتی مانند چراغ ال ای دی، داشبورد دیجیتالی نیز بروز شده اند. اطلاعات مربوط به سرعت، کارکرد، موقعیت دنده، متوسط مصرف سوخت و … همگی توسط این نمایشگر دیجیتالی قابل نظارت هستند. کیفیت آیرودینامیکی بدنه این موتور سیکلت نیز نسبت به قبل بهبود یافته است.

ظاهر هوندا CB125F 2021 کاملا اسپرت است و در نگاه اول با نسخه قبلی تفاوت چندانی ندارد. اگر دقیق تر نگاه کنیم، متوجه تغییرات ساختاری آن می شویم. مثلا اینکه ظاهر نسخه جدید تهاجمی تر شده و از نظر سایزی نیز بزرگ تر است. علاوه بر این، فریم آن به منظور افزایش قدرت هندلینگ (کنترل) کلی عوض شده و نسخه ۲۰۲۱ را چالاک تر نموده. و از دیگر موارد تغییر یافته در ظاهر این است که از ترمزهای ۲۴۰ میلی متری در جلو و دیسکی ۱۳۰ میلی متری در عقب، استفاده شده است.

موتورسیکلت Homda

هوندا CB125F  ۲۰۲۱ برای بازار موتور سیکلت اروپا در نظر گرفته شده  و پیش بینی می شود که از محبوب ترین موتور سیکلت های سال باشد.

موتورسیکلت Homda

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *