مقالات موتورسیکلت

موتورسیکلت Z900 کاوازاکی مدل ۲۰۲۰ معرفی شد

کاوزاکی می‌گوید که فروش محصولات کلاس نیکد اسپرت آن طی ۴ سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته و پس از محصولات کلاس تورینگ و کروزر، سومین رتبه فروش بین کلاس‌های مختلف محصولات کمپانی را در اختیار دارد


طبق اعلام کمپانی ژاپنی، مدل ۲۰۲۰ کاوازاکی Z900 بر روی یک شاسی جدید مستحکم‌تر که سواری و فرمان پذیری آن را در استفاده شهری و حتی طی فواصل دور بسیار بهبود بخشیده، ساخته شده است. جالب است بدانید این شاسی جدید، وزن Z900 را با حدودا ۲ کیلوگرم افزایش، به ۲۱۲ کیلوگرم رسانده است.

برای بهبود هرچه بیش‌تر فرمان پذیری، کاوازاکی علاوه بر استفاده از فنرهای ۱۰۳ نیوتون‌متری به جای نمونه‌های ۹۹ نیوتون‌متری قبلی، از کمک فنرهای KYB برای سیستم تعلیق جلو و عقب استفاده کرده است. همچنین نسخه به‌روز شده سیستم کنترل پایداری TRaction کاوازاکی نیز امکان انتخاب ۵ حالت رانندگی Rider، Road، Rain و Sport را فراهم می‌کند.

گفتنی است که این نسخه به‌روز شده از TRaction، امکان تنظیم یک حالت پیش فرض رانندگی را نیز ایجاد کرده است. به علاوه تنظیمات مربوط به این سیستم و برخی دیگر از ویژگی‌های کاوازاکی Z900 نیز به واسطه اتصال بلوتوثی اپلیکیشن مخصوص کمپانی با موتورسیکلت، قابل کنترل و ثبت به صورت پیش فرض هستند.

نمایشگر ۴.۳ اینچی TFT کیلومتر شمار، رینگ‌های ۱۷ اینچی آلمینیومی اسپرت سبک، لاستیک‌های اسپرت دانلوپ Sportmax Roadsport 2، طراحی جدید چراغ‌های LED جلوی و چراغ پلاک عقب از جمله دیگر ویژگی‌های قابل توجه مدل ۲۰۲۰ کاوازاکی Z900 هستند.

پیشرانه ۹۴۸ سی‌سی ۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ و مجهز به فناوری DOHC کاوازاکی Z900 نیز مانند قبل قادر به تولید ۱۲۵ اسب بخار قدرت و ۱۰۰ نیوتون‌متر گشتاور است. دیسک‌ ۳۳۰ میلی‌متری جلو با کالیپر ۴ پیستونه در کنار دیسک ۲۵۰ میلی‌متر تک پیستونه عقب، به کمک سیستم ABS استاندارد در مدل ۲۰۲۰ نیز برای عمل ترمزگیری کاوازاکی Z900 ایفای نقش می‌کنند.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *