مقالات موتورسیکلت

سوزوکی inazuma

سوزوکی inazuma

سوزوکی inazuma یکی از موتورسیکلت‌های نیکد کمپانی ژاپنی است که توسط شرکت تکتاز موتور وارد بازار کشور شده است. سوزوکی اینازوما ۲۵۰ که در برخی از بازارهای خارجی با نام‌های GW250 و GSR250 نیز شناخته می‌شود، توسط نیروهای مختلف پلیس‌ در کشورهای چین، ژاپن و ایالات‌متحده نیز به کار گرفته شده است. محصول نیکد کمپانی کهنه‌کار ژاپنی ویژگی‌های خاص خود را دارد که شرایط رقابت آن در بازار را نیز خاص می‌کند.

آن چیزی که به صورت خلاصه و در همین ابتدا لازم است بدانید این است که سوزوکی ۲۵۰ یک موتور نرم و کم صدا، با سواری بسیار راحت و البته شتابی کمتر از رقیبان  ژاپنی خود است.

در زبان ژاپنی، اینازوما به معنای صاعقه یا برق آسمان است. مدیران سوزوکی با انتخاب این نام برای این موتور خواستند تا خیلی مستقیم شتاب بالای این موتورسیکلت را به ذهن مخاطب برسانند. اما آیا اینازوما مانند صاعقه سریع است؟ یا مانند صاعقه صرفا چشم‌گیر و با ابهت هست؟

در دور موتورهای زیر ۷ هزار RPM، اینازوما شتاب قابل‌قبولی دارد. اما در دورهای بین ۷ تا ۱۱ هزار RPM عملکرد معمولی دارد. جدای از این توان ۲۶ اسب بخاری این موتور ممکن است کمی کاربران را دلسرد کند. چرا که رقیبان سنتی خود یعنی کاوازاکی Z250 حدود ۳۲ اسب‌بخار و یاماها mt25 حدود ۳۶ اسب‌بخار توان دارند. پس از نظر توان و شتاب باید سوزوکی ۲۵۰ را موتوری معمولی دانست.


مشخصات سوزوکی inazuma

آمپرها: بنزین/دور موتور/فشار روغن/کیلومترشمار/مسافت سنج

عرض: ۷۶ سانتی‌متر

ویژگی‌های موتورسیکلت: استارت برقی/جک بغل/رینگ اسپورت/سیستم ترمز ABS/سیستم سوخت‌رسانی انژکتور/کلاچ دستی/کیلومترشمار آنالوگ/کیلومترشمار دیجیتال/لاستیک بدون تیوب

نوع رادیاتور: بدون رادیاتور

نوع چراغ: لامپ رشته‌ای

نوع ترمز عقب موتور سیکلت: دیسکی

نوع ترمز جلو موتور سیکلت: دیسکی

مصرف سوخت موتور سیکلت: ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

کلاس موتور: Street

فضای حمل بار: بدون فضای حمل بار

شتاب صفر تا صد: ۷

تعداد چرخ: ۲

سوخت مصرفی: بنزینی

حداکثر سرعت: ۱۶۰

جنس رینگ: چدنی

جعبه دنده: دستی

توان: ۱۸۰۰۰ وات

تعداد شمع: ۲

تعداد سیلندر: ۲

تعداد سرنشین: ۲

تعداد دنده: ۶

تعداد خروجی اگزوز: ۲

سال ساخت موتور: ۱۴۰۱

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *