مقالات موتورسیکلت

سوزوکی جیکسر ۱۵۵

سوزوکی جیکسر 155


سوزوکی جیکسر ۱۵۵ نسخه اسپرت برادر نیکد خود یعنی سوزوکی جیکسر ۱۵۵ بوده و ارزان‌ترین محصول اسپرت کمپانی ژاپنی نیز به شمار می‌رود. تفاوت سوزوکی جیکسر SF با جیکسر ۱۵۵ تنها در وجود کاورهای جلو و طراحی تزئینات کرومی اطراف خروجی اگزوز خلاصه می‌شود. وجود کاورها از لحاظ فنی باعث افزایش پایداری، کاهش نیروی درگ (drag) و افزایش نیروی رو به پایین در سرعت‌های بالا می‌شوند و به طور خلاصه این تغییرات باعث شده‌اند که ویژگی‌های آیرودینامکی سوزوکی جیکسر SF نسبت به نسخه نیکد آن بهبود جزئی پیدا کند.

اگر چشم‌تان در بازار موتورسیکلت کشورمان به دنبال موتوری سبک، باکیفیت و نه چندان گران هست، انتخاب‌تان بین چند گزینه محدود می‌شود. در کنار گزینه‌های هندی و چینی، یک موتور ژاپنی وجود دارد که قدری کم نام و نشان اما به شدت دوست‌داشتنی است، سوزوکی جیکسر ۱۵۵ یا GSX155. این موتور گرچه ساخت هند است و در ایران مونتاژ می‌شود، اما اصالت و مهندسی ژاپنی دارد و آن را به عنوان یک موتور ژاپنی باید شناخت

مشخصات سوزوکی جیکسر ۱۵۵

تعلیق جلو Gixxer تلسکوپی و همچنین تک کمک‌فنر عقب این موتورسیکلت  دارای قابلیت تنظیم ۷ مرحله‌ای است. دسته‌فرمان در ارتفاع بالایی قرار دارد که این مورد نیز باعث راحتی استفاده آن در ترافیک شهری می‌شود.

موتور تک سیلندر این موتورسیکلت به حجم ۱۵۵ سی‌سی چهارزمانه دو سوپاپ و تک میل‌سوپاپ توانایی تولید ۱۴.۸ اسب بخار در ۸۰۰۰ دور در دقیقه را دارد. بااین‌حال  شتاب گیری این موتورسیکلت کند احساس می‌شود. در دورهای بالا لرزش موتور احساس می‌شود اما قابل‌تحمل است.

جیکسر  کوچک اما سرگرم‌کننده است. فاصله محوری ۱۳۳۰ میلی‌متری راندن این موتورسیکلت را در محیط کوچک شهری آسان می‌کند.
شاسی قوی و الماسی شکل این موتورسیکلت از روی مدل GSX-R1000 هایابوسا طراحی‌شده است به همین دلیل در پیچ‌ها عملکرد خوبی دارد.

‏جیکسر  زیر شیشه جلوی خود صفحه کیلومتر شمار کاملاً دیجیتالی را پنهان کرده است که باقابلیت نشان دادن شماره دنده کارآمد خواهد بود. کلید چراغ و بوق همچنین دکمه استارت با دقت عمل می‌کنند و این نشان‌دهنده کیفیت کار مهندسان ژاپنی است.همچنین طراحی اگزوز دوقلو این موتورسیکلت  نمایی منحصربه‌فرد به آن می‌دهد.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *