مقالات موتورسیکلت

گلکسی Jx250

گلکسی Jx250

گلکسی Jx250 بی شک یکی از بزرگترین اسکوترهای حال حاضر بازار ایران است و در هنگام اولین برخورد با آن، بی شک خواهید گفت: ” چقدر بزرگ است! “. بله همینطور است کلاس طراحی گلکسی JX250 به گونه ای است که باید تنومند و قوی در چشم مخاطب نمود بکند.

غول تایوانی به انجین ۲۴۹.۴ سی سی و چهار زمانه مجهز شده که توسط سیستم رادیاتور و گردش آب، خنک سازی می شود. ابعاد و کلاس طراحی این اسکوتر طوری است که در سه دسته بندی می توان آن را قرارداد:

  • اسپرت
  • سفری
  • کلاس تجاری

بله گلکسی JX250 اس وای ام برای به حداکثر رساندن لذت سواری راکب طراحی شده است. با طراحی بدنه خود که هماهنگی خوبی بین هندِلینگ موتور های اسپُرت و راحتی کلاس تجاری ایجاد کرده است، جزئی از اسکوتر های مناسب برای سفرهای بین شهری با فواصل کوتاه تلقی می شود.

در ادامه خواهیم گفت که به چه دلیل در این دسته بندی ها می توان آن را قرار داد.

اگر چه گلکسی JX250 محصولی جدید در بازار است و باید منتظر تجربه دراز مدت خریداران و بازخورد های آنان شد، اما سابقه محصولات دیگر برند اس وای ام اطمینان آور است و انتظار محصولی با کیفیت از آن میرود. عرضه این اسکوتر در بازارهای رقابتی اروپایی نیز تقویت کننده این امید است. با نگاهی به مشخصات و امکانات این اسکوتر موارد زیر قابل ذکر است:

حضور این اسکوتر ۲۵۰ سی سی سنگین وزن با امکانات رفاهی آن، میتواند خبر خوبی باشد برای کسانی که قصد راندن مسافت های طولانی با اسکوتر را دارند و تنها گزینه آن ها پیش از این، هوندا ADV بود.

ترمزهای دیسکی با ABS و کنترلر بوش آلمان برای هر دو چرخ، از نقاط قوت این اسکوتر در مقابل رقباست.

بازخوردهای اولیه حاکی از نرمی، تیزی گاز، درگیری مناسب گیربکس اتومات، کم صدا بودن موتور، موثر بودن عملکرد بادگیر و لرزش کم موتور دارد که پیشرفت قابل ملاحظه ای نسبت به گلکسی J200 محسوب می شود.

توضیحات گلکسی Jx250

ابعاد موتورسیکلت۲۲۰۵*۷۴۰*۱۱۹۷ (میلیمتر)
حداکثر سرعت۱۱۷ (کیلومتر بر ساعت)
نوع باطریPMS
ولتاژ و ظرفیت باطری۱۲V 10Ah
تعداد دندهCVT
ظرفیت باک بنزین۱۲ (لیتر)
حجم انجین۲۴۹
نوع انجین۴ زمانه
استاندارد آلایندگیEURO 4
سیستم راه اندازی انجیناستارتی
سیستم سوخت رسانیانژکتور
حداکثر توان۱۳.۶۷ (kw/rpm)
حداکثر گشتاور۱۸.۸۷ (N.m)
اندازه تایر جلو۱۲۰/۷۰*۱۴
اندازه تایر عقب۱۳۰/۶۰*۱۳
سیستم ترمزگیری جلودیسکی
سیستم ترمزگیری عقبدیسکی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *