مقالات موتورسیکلت

گلکسی۲۵۰

گلکسی۲۵۰

مدتی است که اسکوتر ۲۵۰ سی سی گلکسی۲۵۰ توسط شرکت نیروموتور شیراز به بازار عرضه شده است. این موتورسیکلت درسایت رسمی اس.وای.ام  و بازارهای دیگر Joymax Z250 نام دارد.

گلکسی Jx250 بی شک یکی از بزرگترین اسکوترهای حال حاضر بازار ایران است و در هنگام اولین برخورد با آن، بی شک خواهید گفت: ” چقدر بزرگ است! “. بله همینطور است کلاس طراحی گلکسی JX250 به گونه ای است که باید تنومند و قوی در چشم مخاطب نمود بکند.

غول تایوانی به انجین ۲۴۹.۴ سی سی و چهار زمانه مجهز شده که توسط سیستم رادیاتور و گردش آب، خنک سازی می شود. ابعاد و کلاس طراحی این اسکوتر طوری است که در سه دسته بندی می توان آن را قرارداد:

  • اسپرت
  • سفری
  • کلاس تجاری

بله گلکسی JX250 اس وای ام برای به حداکثر رساندن لذت سواری راکب طراحی شده است. با طراحی بدنه خود که هماهنگی خوبی بین هندِلینگ موتور های اسپُرت و راحتی کلاس تجاری ایجاد کرده است، جزئی از اسکوتر های مناسب برای سفرهای بین شهری با فواصل کوتاه تلقی می شود.

JX250 با وزن تر ۱۸۴ کیلوگرمی و ابعادی که دارد از سایر اسکوترهای موجود در بازار بزرگتر است و شاید بتوان آن را مکسی اسکوتر بازار ایران دانست، اما خود شرکت اس وای ام آن را کروزر ارزان قیمتی (Entry Level) معرفی میکند که ترکیبی از هندلینگ اسپرتی و راحتی بالا را برای موتورسوار فراهم می کند.

توضیحات گلکسی۲۵۰

ابعاد موتورسیکلت۲۲۰۵*۷۴۰*۱۱۹۷ (میلیمتر)
حداکثر سرعت۱۱۷ (کیلومتر بر ساعت)
نوع باطریPMS
ولتاژ و ظرفیت باطری۱۲V 10Ah
تعداد دندهCVT
ظرفیت باک بنزین۱۲ (لیتر)
حجم انجین۲۴۹
نوع انجین۴ زمانه
استاندارد آلایندگیEURO 4
سیستم راه اندازی انجیناستارتی
سیستم سوخت رسانیانژکتور
حداکثر توان۱۳.۶۷ (kw/rpm)
حداکثر گشتاور۱۸.۸۷ (N.m)
اندازه تایر جلو۱۲۰/۷۰*۱۴
اندازه تایر عقب۱۳۰/۶۰*۱۳
سیستم ترمزگیری جلودیسکی
سیستم ترمزگیری عقبدیسکی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *