مقالات موتورسیکلت

پیشرو گلد

پیشرو گلد

پیشرو گلد محصول مونتاژ گروه صنعتی فارس موتور در سال ۱۳۸۳ به بازار عرضه شد و‌بدنیال آن شرکتهای دیگری همچون دینو ، سابین خودرو ، کویر موتور و جت رو اقدام به واردات ین موتورسیکلت نمودند.

ولی بدلیل پرچمداری پیشرو سیکلت در بازار با نام پیشرو گلد شناخته می شدند.بدنه این موتورسیکلت تماما کپی برداری شدن از روی موتورسیکلت هندا XR125  مدل ۱۹۹۲ بوده و فقط انجین استفاده شده از نوع CG200 ساخته شده توسط بزرگ ترین انجین ساز چین شرکت ZONGSHEN می باشد.

این موتورسیکلت با داشتن بدنه با پلت فرم هندا XR به سرعت جای خود را در بین خریدارانی که تا آن زمان فقط تریل های چینی بر پایه پلت فرم هندا XL125 را تجربه کردن بودند باز کرد و رکورد دار فروش تریل ۲۰۰ سی سی در بازار شد.

تایر های استفاده شدن در جلو و عقب با سایز ۱۷ اینچ ظاهر زیبایی به موتورسیکلت بخشیده ، ضمن اینکه پهنای غیر معمول تایرها ،چر خها را به شدت چشم گیر کرده است.

سیستم ترمز جلو و عقب دیسکی ،عملکرد خوبی را برای ترمز جلو و بسیار بدی را برای ترمز عقب رقم زده بود تا جایی که شرکتهای وارد کننده اقدام به تعویض مدل دو پیستون به چهار پیستون نمودند ولی در عمل تغییر چندانی به چشم نیامد .

انجین  استفاده شده در این موتور از نوع چهارزمانه ،۵دنده با استارت الکتریکی عملکرد خوبی در شتاب و قدرت و سرعت نشان می دهد.

مشخصات فنی محصول پیشرو گلد ۲۰۰
حجم انجین: ۱۹۹ سی سی
نوع انجین: تک سیلندر، ۴ زمانه
حداکثر قدرت: ۱۵ اسب بخار در ۸۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور: ۱۴.۵ نیوتن متر در ۶۵۰۰ دور در دقیقه
سیستم خنک کننده: رادیاتور روغن
گیربکس: ۵ سرعته
سوخت رسانی: انژکتور
روشن کننده: هندلی/ استارتی
تایر جلو : ۷۰/۱۱۰-۱۷
تایر عقب: ۷۰/۱۳۰-۱۷
ترمز جلو : دیسکی
ترمز عقب: دیسکی
تعلیق جلو: تلسکوپی معکوس
تعلیق عقب: مونوشاک یا تک کمک مرکزی
طوقه: اسپرت
ظرفیت باک: ۱۳ لیتر
حداکثر سرعت: ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت
وزن: ۱۳۴ kg
طول: ۲۲۰۰ میلی متر
ارتفاع: ۱۱۸۰ میلی متر

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *