مقالات موتورسیکلت

کلیک کیلس

کلیک کیلس

موتور سیکلت کلیک ۱۵۰پلاس(کلیک کیلس) یک موتور سیکلت در کلاس اسکوتر از محصولات شرکت هوندا می باشد .

شرکت هوندا یک شرکت بزرگ ژاپنی است. این شرکت در سال ۱۹۴۸ توسط سوییشیرو هوندا تأسیس شد.

شرکت هوندا صادرات محصولات خود را به ایران در اواخر دهه ۴ شمسی آغاز کرد و این در حالی بود که تا آن زمان بیشتر موتور سیکلت هایی از برندهای اروپایی از انگلیس ، ایتالیا ، فرانسه و کشور آمریکا در ایران رواج داشت.

موتور سیکلت هوندا کلیک ۱۵۰ اولین بار در سال ۱۳۹۶ وارد بازار شد و به سرعت دوستداران خود را یافت.با استقبال مشتریان از این محصول در بازار در سال های بعد مدل های صفر کیلومتر موتور سیکلت کلیک ۱۵۰پلاس وارد بازار ایران شد.

شرکت هوندا از پیشگامان موتور سیکلت های کلاس اسکوتر هست، این موتور سیکلت را به گونه ای طراحی کرده است که شاید بتوان در بین اسکوتر های کوچک قرار داد.

از مشخصه های این موتور سیکلت می توان به ابعاد کوچکتر آن با توجه به حجم موتور نسبت به موتور سیکلت های معمولی اشاره کرد که همین ویژگی باعت قرار گرفتن این موتور سیکلت در کلاس اسکوتر شده است.

نمونه های مشابه از این موتور سیکلت از تولیدات چین و هند در بازار ایران موجود می باشد که از لحاظ قیمتی نسبت به موتور سیکلت هوندا کلیک ۱۵۰ ارزان تر و کیفیت پایین تری دارند.

برخی مشخصات کلی کلیک کیلس به شرح زیر می باشد :

این موتور سیکلت با طول و عرضی برابر ۱۹۲۱ سانتی متر و ۶۸۳ سانتی متر و ارتفاع ۱۰۹۶ سانتی متری و وزنی معادل ۱۱۰ کیلوگرم را دارد .

همانطور که گفته شد این موتور سیکلت با حجم ۱۵۰ سی سی در کلاس اسکوتر می باشد چرخ های این موتور سیکلت از آلمنیومی و در کلاس اسپورت می باشد که به لاسیتک ها بدون تیوپ (Tubeless) مجهز شده است ظرفیت مخزن سوخت کریستال کلیک ۱۵۰ شش لیتر می باشد و ۱.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر سوخت بنزین مصرف می کند.

موتور به کار رفته در هوندا کلیک ۱۵۰ حجمی معادل ۱۵۰ سی سی دارد و می‌تواند ۱۶.۷ اسب بخار قدرت و ۱۲.۸ نیوتن متر گشتاور تولید کند و آن را به وسیله جعبه دنده ۵ سرعته اتوماتیک به چرخ عقب بفرستد. عملکرد کلی این مجموعه قابل قبول است و انتظارات شما را از یک اسکوتر شهری کاملا برآورده می‌کند.

از دیگر امکانات که می تواند برای راکب این موتور سیکلت راحتی و برای خرید این محصول موثر باشد می توان به مواردی مانند :

سیستم راه اندازی استارتی و هندی ، ترمز جلو دیسکی ، کیلومتر شمار دیجیتال و زیبا و امکان قرار دادن وسایل در زیر صندلی اشاره کرد.

در پایان با توجه به استاندارهایی که در هوندا کلیک ۱۵۰ بکار رفته است خرید آن پیشنهاد می شود.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *