مقالات موتورسیکلت

هندا کلیک ۱۵۰

هندا کلیک ۱۵۰

هندا کلیک ۱۵۰ چندسالی است که با تولید و مونتاژ مدل‌های مطرح از برندهای معتبر جهانی، شاهد تغییر و تحول در بازار سنتی موتورسیکلت در کشور هستیم.

در واقع باید گفت که به دلیل انحصارطلبی و تنوع کم محصول، بازار موتور سیکلت کشور چندان مدرن نبوده و در انحصار برخی از شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده است.
از سوی دیگر اعمال محدودیت‌ها و سختگیری‌های شدید در عرضه موتورسیکلت باعث شده تا شاهد عرضه و تردد موتورهای خاص با حجم‌ موتروهای بالا در کشور نباشیم.

از همین رو بازار ایران جولانگاه مناسبی برای تردد خودروهای کمتر از ۲۵۰ سی‌سی شده است.
اسکوترها جزو آن دسته از موتورسیکلت‌هایی هستند که مناسب ترددهای شهری و کاربری‌های روزانه هستند. اما به دلیل قیمت بالایی که دارند، تنها قشر محدودی از جامعه توانایی خرید آن‌ها را دارند.

به‌عنوان مثال می‌توان به مدل‌های محتلف وسپا اشاره کرد که این روزها به نمادی اشرافی در خیابان‌ها تبدیل شده است.

اما علاوه‌بر وسپا، می‌توان به برخی از مدل‌های هوندا نیز اشاره کرد که این روزها با قیمت‌های بسیار بالایی در دسترس هستند.

هوندا کلیک موتورسیکلتی جذاب و دوست داشتنی است که به دلیل دارا بودن امکانات رفاهی زیاد، توانسته نظر بسیاری از علاقه‌مندان به اسکوترها را به خود جلب کند.

نگاهی به سامورایی جذاب

سال ۹۵ با ورود هوندا کلیک ۱۲۵ سی‌سی به بازار کشور، شاهد تغییر و تحولی اساسی در رده اسکوترها در بازار بودیم.

ظاهر تهاجمی و خاص این موتور باعث شد که در همان ابتدا لقب سامورایی به آن اطلاق شود.

برند ژاپنی هوندا آنقدر معتبر است که عاشقان موتورسیکلت بدون هیچ چون و چرایی به سراغ آن رفته و محصولات آن را خریداری می‌کنند.

کلیک نیز از همین موضوع بهره‌مند شده و توانست آمار فروش قابل توجهی را در بازار ایران برای خود ثبت کند.

اما مدتی بعد یعنی در سال ۹۶ مدل قدرتمندتر این موتور سیکلت تحت عنوان هوندا کلیک ۱۵۰ راهی بازار شد و توانست ادامه دهنده راه نسخه قبلی شود.
اما واقعیت اینجاست که نسخه ۱۵۰ سی‌سی کلیک آن‌قدر که انتظار می‌رفت تفاوتی در بحث قدرت و شتاب با نمونه ۱۲۵ سی‌سی نداشت.

از سوی دیگر قطعات مصرفی این موتورسیکلت به دلیل کمیاب بودن در بازار، با قیمت‌های بسیار زیادی قابل دسترس بوده که این موضوع باعث می‌شود خریداران با مشکلی بزرگ مواجه شوند.

چهره خشن و تهاجمی هندا کلیک ۱۵۰

یکی از وجوه تمایز کلیک با سایر اسکوترهای بازار را باید طراحی ظاهری خاص آن برشمرد که باعث شده بسیار مورد توجه علاقه‌مندان قرار بگیرد.

همچنین رنگ‌بندی خاص و جذاب و دیزاین متفاوت نیز از دیگر مواردی است که این موتورسیکلت ژاپنی را متمایز می‌کند.

اسکوتر موردنظر در این مقاله از رنگ سفید بهره می‌گیرد که در مقایسه با دیگر رنگ‌ها نظیر مشکی مات و سبز یشمی مات کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

اما به دلیل ترکیب رنگی سفید و سیاه بدنه و همچنین طرح کربنی که بر بخش‌هایی از بدنه دیده می‌شود، ظاهری زیبا و چشم‌نواز را پدید آورد.
خطوط تند و تیزی که سراسر قسمت‌های بدنه را فرا گرفته، همگی به دماغه موتورسیکلت منتهی می‌شوند که در نهایت چهره‌ای تهاجمی و روبه جلو را به ارمغان آورده است.

همچنین رینگ‌های اسپرت آلومینیومی به‌کار رفته در این اسکوتر با سایز ۱۴ اینچی، تاثیر بسزایی در زیبایی آن دارد. لازم به ذکر است که سایز لاستیک‌های آن نیز در چرح جلو ۸۰/۹۰ و در چرخ عقب ۹۰/۹۰ است. که به دلیل داشتن فاق کافی، سواری نسبتا نرم و بدون تنشی را به ‌راکب منتقل می‌کند.

امکانات رفاهی و آپشن‌ها هندا کلیک ۱۵۰

از آنجایی که مصرف‌کنندگان ایرانی علاقه بسیار زیادی به امکانات رفاهی و آپشن هستند، هوندا کلیک توانست به سرعت جایگاهی مناسب را در بازار ایران برای خود بدست آورد.

از همین رو می‌توان گفت که کلیک یکی از موتورسیکلت‌های مدرن و به‌روزی است که با دارا بودن امکاناتی نظیر اتوهولد، سیستم آی‌دلینگ استاپ، سنسور جک، کلید باز کردن محفظه بار، صفحه پشت آمپر آنالوگ و دیجیتال و سیستم روشنایی زنون، در رده اسکوترهای پیشرفته و مدرن جا گرفته است.
لازم به ذکر است که آپشن سنسور جک در هوندا کلیک به‌گونه است که با پایین زدن جک، موتور خاموش می‌شود و تا زمانی که موتور روی جک بغل است پیشرانه استارت نمی‌خورد که این مورد باعث شده ضریب ایمنی در این موتور سیکلت افزایش یابد.

همچنین سیستم آی‌دیلینگ مانند سیستم استارت استاپ در خودرو عمل کرده و هنگام توقف‌های کوتاه مدت به‌صورت اتوماتیک پیشرانه را به منظور صرفه‌جویی در مصرف سوخت خاموش می‌کند.

مشخصات فنی هوندا کلیک

همانطور که گفته شد هندا کلیک ۱۵۰ با دو نوع پیشرانه ۱۲۵ سی‌سی و ۱۵۰ سی‌سی وارد بازار ایران شده است که نمونه موردنظر در این مقاله از نوع ۱۵۰ سی‌سی است.

پیشرانه به‌کار رفته در این موتورسیکلت از نوع یک سیلندر دو سوپاپه انژکتوری بوده که با حجم ۱۵۰ سی‌سی، توانایی تولید نیرویی معادل ۱۶.۷ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور ۱۲.۸ نیوتون متر را دارد.

لازم به ذکر است که قدرت خروجی این موتور با توجه به وزن ۱۱۰ کیلوگرمی آن کافی بوده و می‌تواند قدرت لازم را در اختیار راکب قرار دهد. همچنین انتقال قدرت در اینم اسکوتر توسط جعبه‌دنده اتوماتیک ۵ سرعته صورت می‌گیرد.

گفتنی است طبق اعلام کمپانی هوندا، شتاب صفر تا صد این موتور سیکلت ۱۲ ثانیه اعلام شده است. همچنین سیکل ترکبی مصرف سوخت آن حدود ۱.۵ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است که باتوجه به نوع موتور و وزن آن، عدد قابل قبولی به‌نظر می‌رسد.

تجربه راندن هوندا کلیک در شهر

هنگامی سوار بر هوندا کلیک می‌شوید، به دلیل طراحی ارگونومیک زین و همچنین ارتفاع مناسب آن از سطح زمین، احساس تسلط کافی و حس امنیت در شما ایجاد می‌شود که این یکی از بزرگترین موارد مثبت در این موتور به‌شمار می‌رود.

با روشن کردن پیشرانه صدای کمی از موتور به گوش می‌رسد که نشان از تکنولوژی بالا در پروسه طراحی و تولید پیشرانه دارد.


هنگام راندن هوندا کلیک در شهر، متوجه سیستم تعلیق نرم آن خواهید شد که برخلاف بسیاری از اسکوترها، کمترین میزان تنش از ناهمواری‌های سطح خیابان به راکب منتقل می‌شود که علت آن را می‌توان در سایز بزرگ چرخ‌ها و سیستم تعلیق تلسکوپی در قسمت جلو و دو عدد کمک فنر تعبیه شده در قسمت عقب جستجو کرد.

شتاب قابل قبول و هندلینگ بسیار مناسب از دیگر مواردی است که باعث می‌شود راکب از راندن کلیک لذت کافی را ببرد. همچنین امکانات رفاهی یاد شده نیز از دیگر مواردی است که می‌تواند شما را برای خرید و داشتن هوندا کلیک ترغیب کند.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *