مقالات موتورسیکلت

لیفان KPS 200

لیفان KPS 200

لیفان KPS 200 یکی از موتورسیکلت‌های این کمپانی چینی است که توسط شرکت شاهین موتور به بازار کشور عرضه می‌شود.

کمپانی لیفان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان موتورسیکلت در کشور چین محسوب می‌شود، اما محصولات آن در بازار ایران هنوز به میزان فروش خوبی دست پیدا نکرده‌اند.

تامین کننده قوای محرکه لیفان KPS 200 یک پیشرانه ۱۹۸ سی‌سی تک سیلندر ۴ زمانه ۲ سوپاپ است که توانایی برای تولید ۱۷ اسب بخار قدرت در دور موتور ۸۰۰۰rpm و ۱۷ نیوتون‌متر گشتاور در دور موتور ۶۵۰۰rpm را دارد. این پیشرانه که عملکردی نسبتا روان و همراه با لرزش‌های محسوسی دارد، به اندازه کافی قدرتمند است و از این بابت خریداران را راضی خواهد کرد؛ به علاوه لیفان مدعی است که این پیشرانه آب خنک استهلاک پایینی دارد، اما به هر حال ۲ سوپاپ بودن پیشرانه لیفان KPS 200 باعث می‌شود عملکرد آن در سرعت‌های بالا و هنگام افزایش دور موتور، نمره‌ی پایین‌تری نسبت به رقبای هم رده نیکد اسپرت چینی بگیرد.

مجموعه گیربکس ۶ سرعته دستی کوپل شده با این پیشرانه بهترین نیست، اما وظیفه خود را در سطحی قابل قبول انجام می‌دهد.

وظیفه کنترل چرخ‌‌های جلو و عقب لیفان KPS 200 بر عهده یک دو دیسک ترمز است که به خوبی از پس وزن ۱۳۵ کیلوگرمی آن برمی‌آیند. لیفان KPS 200 ارگونومی مناسبی دارد و محل قرارگیری دستگیره‌ها، جاپایی‌ها و صندلی‌ها مناسب اکثر خریدارن خواهد بود، با این حال ممکن است خریداران قد بلند نتوانند بهترین حالت سواری روی نیکد اسپرت را تجربه کنند. زین پهن و بزرگ لیفان KPS 200 نیز برای رانندگی‌های معمول شهری مناسب خواهد بود.

لیفان کی پی اس ۲۰۰ طراحی نسبتا خوب و عامه پسندی دارد و شاید بتوان آن را یکی از نقاط قوتش دانست؛ طراحی تهاجمی دماغه و چراغ عقب، در کنار اگزوز و باک بزرگ لیفان کی پی اس ۲۰۰ باعث شده‌اند که نیکد اسپرت چینی چهره‌ی اسپرتی داشته و کمی بزرگ‌تر از آنچه واقعا هست به نظر برسد. به علاوه، رینگ‌های ۱۷ اینچی آلمینیومی، کیلومترشمار دیجیتالی، ریموت استارتر و دزدگیر نیز از جمله ویژگی‌های لیفان کی پی اس ۲۰۰هستند.

سیستم تعلیق جلوی لیفان کی پی اس ۲۰۰ نسبتا نرم است، اما تعلیق عقب آن کوبش‌هایی را منتقل می‌کند و عملکردی خشکی دارد، اما سواری لیفان کی پی اس ۲۰۰ در مجموع برای استفاده‌های معمول شهری راضی کننده خواهد بود.

فرمان‌ پذیری و پایداری لیفان KPS 200 را نیز اصلا نمی‌توان جذاب دانست و تنها می‌تواند انتظارات معمول خریداران را پاسخ دهد. با این حال وزن نسبتا پایین لیفان باعث فرمان‌پذیری خوب آن در رانندگی‌های شهری شده است.

مشخصات فنی موتور سیکلت لیفان KPS 200

حجم موتور :۲۰۰ سی سی

نوع انجین :انژکتور / تک سیلندر / آب خنک

استارت :استارتی

انتقال قدرت :۶ دنده

سیستم ترمز :جلو دیسکی / عقب دیسکی

سیستم تعلیق جلو :کمک فنر معکوس تلسکوپی

سیستم تعلیق عقب :هیدرولیک مونوشوک

حداکثر سرعت :۱۱۰ کیلومتر در ساعت

رتبه مصرف سوخت :A

میزان مصرف سوخت :۲.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

حداکثر توان :۱۲.۱ Kw/ 8485 RPM

استاندارد آلایندگی :یورو ۴

تایر جلو :۱۰۰/۸۰*۱۷

تایر عقب :۱۳۰/۷۰*۱۷

ابعاد :۲۰۸۱*۷۴۲*۱۰۶۷

حجم مخزن سوخت :۱۵ لیتر

وزن خالص :۱۳۵ کیلو گرم

چراغ ها :LED

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *