مقالات موتورسیکلت

R25

R25

موتور ریس R25 250 از دسته محصولاتی است که توسط شرکت ژاپنی یاماها تولید می­­شود، این موتورسیکلت توانسته طی چند سال اخیر به کشور ایران وارد و در بازار به فروش برسد. به موتورسیکلت­های اسپرت اصطلاحا ریس یا Race هم گفته می­شود و ظاهر خشن موتور می­تواند بیان­گر کلاس ریس باشد.

شرکت ژاپنی یاماها با قدمتی ۶۵ ساله در زمره معروف‌ترین و معتبرترین سازندگان موتورسیکلت در سطح جهان جای می‌گیرد و سالیان سال است که در کشور ما نیز با موتورهای دوزمانه و چهار زمانه حضور پر رنگی را تجربه کرده است.

از جمله جدیدترین و شکیل‌ترین تولیدات این کمپانی ژاپنی که به تازگی وارد بازار ایران شده، یاماها R25 نام دارد و در کلاس ریس و اسپرت دسته‌بندی می‌شود.

قطعا رانندگان موتورسیکلت­های اسپرت نیاز دارند که بتوانند کنترل موتور را به دست بگیرند و در مواقع اضطراری بتوانند به راحتی موتور را متوقف کنند. سیستم ترمز موتور R25 250 می­تواند این اطمینان خاطر را برایتان به ارمغان بیاورد، ترمز جلوی موتور، ۲۹۸ میلی­متر و ترمز ۲۲۰ میلی­متری عقب باعث می­شوند که راننده بتواند به راحتی موتور را متوقف نماید.

ارتفاع موتور ۷۸۰ میلی­متر است و می­تواند برای افرادی قد بیش از ۱۷۰ سانتی­متر دارند پیشنهاد بسیار مناسبی باشد.

ظاهر موتور ریس R25 250 بسیار به­روز و جذاب است و حس اسپرت بودن را به انسان القا می­کند. خطوط شکسته­ی فراوان روی بدنه، طراحی تهاجمی دماغه­ی موتور و چراغ­های خشن در جلوی موتورسیکلت مشخصه­های یک موتور اسپرت هستند که در این موتور به چشم می­خورند.

در ساخت چراغ­های جلو و عقب موتور از LED استفاده شده، کیلومتر شمار دیجیتالی و رینگ­های براق آلومینیومی از دیگر نکاتی هستند که درباره­ی موتور ریس R25 250 باید بیان کرد.

توضیحات R25

استاندارد آلایندگییورو ۴
سیستم سوخت رسانی – نامانژکتور-DENSO
نوع قوای محرکهچهارزمانه
مایع خنک
با سیستم تحریک سوپاپ DOHC
تعداد و حجم انجیندو سیلندر- 249cc
حداکثر توان  ۲۶.۴Kw/11987 rpm
حداکثر گشتاور  ۲۲.۶۷N.m/9979 rpm
حداکثر سرعت۱۲۷ (کیبومتر بر ساعت)
میزان مصرف سوخت   ۲.۵L/100km
سیستم انتقال نیرو
تعداد دنده
گیربکس
۶ دنده
جرم خالص۱۵۹.۹ (کیلوگرم)
ظرفیت باتری۱۲V –۷Ah
ظرفیت باک۱۵ (لیتر)
ابعاد۲۱۰۰*۷۰۰*۱۱۴۳mm  
سایز تایر جلو۱۱۰/۷۰-۱۷
میزان باد تایر جلو۲۵۰ (Kpa)
سایز تایر عقب۱۴۰/۷۰-۱۷
میزان باد تایر عقب۳۰۰ (Kpa)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *