مقالات موتورسیکلت

کی تی ام RC 250

RC 250

کی تی ام RC 250 یک موتورسیکلت در کلاس اسپرت است که در کنار RC 200 دو محصول اسپرت کمپانی اتریشی KTM در کشورمان به شمار می‌روند.

کی تی ام RC 250 طراحی ظاهری مشابه برادر خود یعنی RC 200 دارد و تفاوت زیادی بین آنها دیده نمی‌شود. فلاپ‌ها و باک ابعاد بزرگی دارند و شباهت این موتور با نمونه‌های با حجم موتور بالاتر غیر قابل انکار است.

ترکیب رنگ‌های به کار رفته در بدنه یک چهره اسپرت را به وجود آورده و باید بگوییم کی تی ام RC 250 در کلاس خود یکی از بهترین‌ها به شمار می‌رود.

موتور به کار رفته رد کی تی ام RC 250 حجمی معادل ۲۵۰ سی سی دارد و می‌تواند ۳۱ اسب بخار قدرت و ۲۴ نیوتن متر گشتاور تولید کند و برای انتقال قدرت هم یک جعبه دنده ۶ سرعته در نظر گرفته شده است.

اگزوز به طور زیبایی در زیر موتورسیکلت تعبیه شده و همانطور که انتظار میرفت صدای بم و دلنشینی دارد(از نظر موتورسواران نه عموم مردم)

شاید بعضی ها فکر کنند همچنین طراحی برای اگرور باعث سوختن پاها شود،اما اینطور نیست.حرارت اگزوز باعث آسیب زدن به پاهایتان نخواهد بود.معمولا موتورسنگین ها جک ندارند و از خرک مخصوص در چرخ عقب استفاده میکنند و در طرف دیگر موتورسیکلت های شهری دارای جک بغل و دوتایی هستند.کی تی ام مرز این دو را شکسته و مانند CBR 250 فقط یک جک بغل برای RC 250 تعبیه کرده است.

طراحی چراغ های عقب موتور نیز مانند چراغ های جلو بسیار خاص و زیبا است و با نور خطی خود درخشندگی پشت موتور را نمایان میکنند.

مشخصات فنیKTM RC 250KTM RC 200

نوع انجین:۴

زمانه: ۴ زمانه

حجم سیلندر: ۲۴۸.۸ cc

سیستم جرقه زنی: ECU Digital

ارتفاع: ۱۰۹۸mm

ارتفاع زین راکب تا زمین: ۸۲۰mm

گنجایش باک: ۱۰L

تعداد سیلندر: ۱

استارت: الکتریکی

گیربکس: ۶ دنده

سیستم خنک کننده: مایع

ترمز: تک دیسک (ABS)

کمک جلو: تلسکوپی معکوس

کمک عقب: تک کمک گازی

باتری: ۱۲ ولت

شتاب ۰ تا ۶۰ : ۲:۵۰

نهایت سرعت: ۱۶۵کیلومتر بر ساعت

نوع شاسی: لوله‌ای نردبانی

سوخت رسانی: انژکتور

رینگ: آلومینیوم

چراغ: دو لامپ 

مصرف سوخت تقریبی: ۲.۵۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

وزن: ۱۴۳کیلوگرم

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *