مقالات موتورسیکلت

NA180

NA180

بررسی موتورسیکلت sym گلکسی NA180 (HK HD 180)

کمپانی موتورسیکلت سازی اس وای ام (SYM) ان ای ۱۸۰ فعالیت خود را از سال ۱۹۵۴ در تایوان آغاز کرد.

این کمپانی علاوه بر تولید محصولاتی همچون اسکوتر، موتورسیکلت و ATV چهارچرخ، به تولید خودرو و مینی تراک‌های برند هیوندایی نیز اشتغال دارد.

این کمپانی از ابتدایی فعالیت تاکنون  موفق شده ۸۰۰ هزار خودرو و ۱۶میلیون موتورسیکلت تولید کند. میزان فروش سالانه آن نیز به یک میلیارد دلار می‌رسد.

شرکت تایوانی SYM معادل ۶۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت و ۲۰ هزار خودرو در سال می‌سازد و حدود ۲۳۰۰ نفر در کارخانه آن مشغول به کار هستند.

موتورسیکلت گلکسی مدل NA180 ( ان ای ۱۸۰ ) محصول شرکت SYM چین می باشد و در شرکت نیرو موتور از سال ۱۳۹۹ مونتاژ گردیده است و جایگزین موتورسیکلت آپاچی ۱۸۰ سی سی شده است.

NA180(ان ای ۱۸۰)

این موتورسیکلت شهری در کلاس Street استریت می باشد که از یک سیلندر با حجم دقیق ۱۸۳ سی سی بهره میبرد.

انجین NA 180 ( ان ای ۱۸۰ )چهار زمانه آب خنک بوده و با سیستم تحریک سوپاپ SOHC روانه ی بازار گردیده است.

سیستم سوخت رسانی آن انژکتور و از نوع CONTINENTAL میباشد.همچنین این انجین پیشرانه می تواند قدرت حداکثر توان Kw 13/32 در ۸۷۴۰ دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۵٫۲ نیوتن متر در ۷۴۷۸ دور بر دقیقه تولید کند.

حداکثر ۱۸ اسب بخار قدرت را در دور موتور ۸۵۰۰rpm و حداکثر ۱۵.۷ نیوتون‌متر گشتاور را در دور موتور ۷۵۰۰rpm تحویل راننده میدهد.

در عمل توانایی این پیشرانه خوب و کاملا راضی کننده است؛ به کمک این پیشرانه اس وای ام گلکسی NA180 ( ان ای ۱۸۰ )می‌تواند به حداکثر سرعتی بالغ بر ۱۳۵ کیلومتر در ساعت دست یابد.

سیستم انتقال نیروی موتورسیکلت گلکسی مدل NA180 ( ان ای ۱۸۰ ) گیربکس با کلاچ دستی بوده و تعداد دنده آن نیز ۶ شش سرعته است.

این موتورسیکلت را می توان برادر کوچکتر موتورسیکلت NH180 cc دانست. با این تفاوت که NA در کلاس شهری می باشد و NH در کلاس دو منظوره (شهری و بیابان)

مشخصاتNA180(ان ای ۱۸۰)

مدلگلکسی NA180 
کلاس موتورStreet
نوع کلاچدستی
حداکثر سرعت۱۱۲ کیلومتر بر ساعت
نوع ترمز جلودیسکی
نوع ترمز عقبدیسکی
نوع چراغلامپ رشته‌ای
نوع استارتبرقی
فضای حمل بارزیر زین
نوع جکجک بغل,جک وسط
رنگآبی, زرد, سفید, قرمز, کرم, مشکی, نقره ای, نوک مدادی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *