مقالات موتورسیکلت

زونتس R250

زونتس

طراحی ظاهری موتور سیکلت زونتس R250

نمای ظاهری موتور سیکلت زونتس R250 به وضوح از شخصیت‌های سری فیلم‌های تخیلی تبدیل شوندگان الگوبرداری شده است؛ طوری که وقتی از نزدیک به این محصول می‌نگرید، احساس می‌کنید که هر آن امکان دارد این موتورسیکلت تبدیل به یک ربات مسلح شود.

به هر حال این سبک طراحی می‌تواند مورد توجه برخی از مشتریان قرار بگیرد و رضایت ایشان را جلب سازد اما از طرف دیگر شاید برخی افراد نیز ظاهر کلاسیک و متعارف سایر محصولات استریت یا نیکد را بیشتر بپسندند.

استفاده از حجم‌های هندسی با زوایای تیز در طراحی کاسه‌چراغ، گلگیرها، فلاپ‌های زیر انجین و سایر بخش‌های بدنه کاملا مشهود بوده و فرمی تهاجمی را برای ظاهر این موتور سیکلت چینی خیابانی رقم زده است.

نواحی اطراف انجین نیز به سبک موتورسیکلت‌های نیکد، فاقد فلاپ بوده و بخش‌های فنی تقریبا به طور کامل قابل رویت هستند. صندلی‌ نیز از طراحی قابل قبولی بهره برده و فضای کافی را جهت نشیمن راکب و ترک‌نشین فراهم آورده است. فریم یکپارچه آلیاژ آلومینیومی که به شیوه جوش در خلا ساخته شده، از دیگر خصوصیات ساختاری زونتس ۲۵۰ به حساب می‌آید.

دستگیره‌های ویژه سرنشین در قسمت عقب زین، ضمن برخورداری از طراحی ظاهری جذاب و مطابق با زبان طراحی کلی بدنه، موجب می‌شود تا سرنشین عقب با احساس امنیت بیشتری در سر جای خود قرار بگیرد.

از دیگر نکات بارز طراحی ظاهری زونتس ۲۵۰ می‌توان به حالت جذاب روکش محافظ روی منبع اگزوز با طراحی تهاجمی و مطابق با سایر المان‌های بدنه اشاره کرد. طرح رینگ‌ها و دیسک‌های گلبرگی شکل نیز در نوع خود جلوه مطلوب‌تری به ظاهر این موتورسیکلت بخشیده است.

پنل کیلومترشمار دیجیتال این محصول به همراه طراحی سه بعدی باک نیز از دیگر جذابیت‌های ظاهری زونتس ۲۵۰ به شمار می‌روند. لازم به ذکر است در کنار نمایشگر LCD کیلومترشمار که اطلاعات مورد نیاز راننده را در اختیار وی قرار می‌دهد، با دکمه‌های فیزیکی فلاشر، سیستم انژکتور، استارت و تنظیم روشنایی نور پایین و نور بالا مواجه خواهید شد.

در مجموع می‌توان اعلام کرد که احتمالا سبک طراحی بدنه این موتورسیکلت مورد قبول تمامی مشتریان واقع نخواهد شد؛ چرا که برخی آن را بیشتر مناسب افراد کم سن و سال می‌دانند و ترجیح می‌دهند تا موتورسیکلت‌های با پرستیژ بالاتر را خریداری کنند. اما از طرف دیگر افرادی که به خلاقیت‌های ذهنی و فیلم‌های علمی تخیلی بیشتر علاقه‌مند هستند، احتمالا مشکلی با ظاهر نوآورانه این موتورسیکلت چینی نخواهند داشت

مشخصات فنی زونتس ۲۵۰

این موتور سیکلت به یک انجین روغن خنک چهار زمانه تک سیلندر چهار سوپاپ با حجم ۲۴۹ سی سی مجهز شده است که به نظر می‌رسد یک کپی چینی از موتور هوندا CBX250 باشد. سیستم سوخت‌رسانی انجین از نوع انژکتوری بوده و قادر است ۲۶ اسب بخار قدرت در ۸۰۰۰ دور و ۲۳ نیوتن متر گشتاور در ۶۵۰۰ دور در دقیقه تولید کند.

شتاب ۰ تا ۶۰ این موتور سیکلت ۱۴۴ کیلوگرمی برابر با ۳.۴ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن معادل ۱۴۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است؛ اما در عمل احتمالا نمی‌توان با آن از ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت فراتر رفت. میانگین مصرف سوخت زونتس ۲۵۰ برابر با ۳.۲ لیتر هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود که مصرف سوخت متعادلی نسبت به حجم باک ۱۱ لیتری این موتور سیکلت خواهد بود. بدین ترتیب با یک مرتبه سوخت‌گیری چیزی در حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ کیلومتر توسط زونتس طی خواهد شد.

سیستم تعلیق جلو از نوع تلسکوپی دوگانه معکوس بوده و در عقب از کمک فنر تکی استفاده شده است. همچنین دیسک‌های ترمز تکی ۳۰۰ میلی متری در جلو و ۲۳۰ میلی متری در عقب به همراه سیستم ترمز ضد قفل (در نمونه‌های جدید) سبب ترمزگیری بهتر زونتس ۲۵۰ خواهند شد. قطر لاستیک‌های جلو و عقب نیز از نوع تیوپلس ۱۷ اینچی است اما لاستیک عقب پهنای بیشتری دارد.

زونتس ۲۵۰ ایکس
زدفور ۲۵۰ ایکس
زونتس ۲۵۰ اسپرت
زدفور ۲۵۰ اسپرت
زونتس ۲۴۹
زدفور ۲۴۹
زونتس ۲۴۹ ایکس
zontes 250 X

Z4 249 X

زونتس ۲۵۰ آر
زدفور ۲۵۰ آر
زونتس ۲۵۰ نیکد
زدفور ۲۵۰ نیکد
زونتس ۲۴۹
زدفور ۲۴۹ نیکد
zontes 249 R
Z4 249 R

Z4 249 R

زونتس ۲۵۰ وی
زدفور ۲۵۰ وی
زونتس ۲۴۹ کروزر
زونتس ۲۵۰ کروزر
زدفور کروزر ۲۴۹
zontes 249 V

z4 249 v

زونتس ۲۵۰ تی
زدفور ۲۵۰ تی
زونتس ۲۴۹ تراول
زدفور تراول ۲۴۹
zontes 249 T
z4 249 T

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *