مقالات موتورسیکلت

یاماها R 25

یاماها R 25

یاماها R25 از سال ۲۰۱۴ به لیست تولیدات شرکت یاماها اضافه شد. این محصول اولین موتورسیکلت اسپرت ۲۵۰ سی سی کمپانی یاماها پس از تولید مدل FZR250 در بازه زمانی سال‌های ۱۹۸۶ – ۱۹۹۴ به شمار می‌آید.

شرکت نیرو موتور که نام برخی محصولات یاماها را در لیست تولیدات خود جای داده، موتورسیکلت اسپرت آر ۲۵ را نیز در دسترس خریداران داخلی گذاشته است.

این موتورسیکلت یاماها ار ۲۵ اسپرت ژاپنی در کلاس موتورهای مسابقه ای قرار گرفته و از لحاظ طرح بدنه به ویژه قسمت فلاپ‌ها، کاسه چراغ و دماغه که مهمترین مشخصه‌های ظاهری یک موتورسیکلت اسپرت هستند، از حالتی هجومی و در عین حال دوست داشتنی سود می‌برد.

در قسمت جلو فرم خشن چراغ‌های دوگانه هیجان دوچندانی را به بیننده انتقال می‌دهد؛ نمای بغل نیز به زیبایی با فلاپ‌های بزرگ مزین شده که از قسمت زیر باک تا انتهای پشت چرخ جلو تداوم یافته‌اند‌ و جلوه‌ای پرخاش¬جویانه و در عین حال چشم‌نواز برای این موتورسیکلت اسپرت پدید آورده‌اند

طراحی زین موتورسوار به نحوی متناسب و با پهنای قابل قبولی انجام شده اما در قسمت سرنشین کمی کوچک به نظر می‌رسد.

بخش‌های فنی همچون گیربکس و انجین به همراه منبع اگزوز، با رنگ مشکی مات پوشش یافته‌اند که وجهه خوشایند و در عین حال مرموز به ظاهر این موتورسیکلت ریس ژاپنی بخشید‌ه‌اند.

جاپایی‌ها به رنگ آلومینیومی، طراحی مناسب و قابل قبولی دارند اما محل قرارگیری جاپای سرنشین می‌تواند برای افراد بلندقد محدودیت‌آفرین باشد.

یاماها R 25

مسلما رانندگان موتورسیکلت‌های اسپرت به اطمینان خاطر زیادی برای لذت بردن از سبک رانندگی خود احتیاج دارند تا در مواقع اضطراری بتوانند به خوبی وسیله خود را کنترل کنند و سیستم ترمز یاماها R25 نیز طبق همین قاعده عمل می‌کند؛ در حقیقت دیسک ترمز ۲۹۸ میلی‌متر جلو و ۲۲۰ میلی‌متری عقب این موتورسیکلت ۱۶۶ کیلوگرمی قدرت توقف بسیار خوب و اطمینان بخشی را زیر دست راننده قرار می‌دهند.

ارتفاع ۷۸۰ سانتی‌متری زین اسپرت یاماها R25 برای افراد با قد بیش از ۱۷۰ سانتی‌متر مناسب بوده و نحوه طراحی آن نیز امکان مانور زیادی به راننده خواهد داد.

با وجود اینکه دستگیره‌ها در ارتفاع نسبتا پایین و موقعیتی کاملا اسپرت قرار گرفته‌اند، اما باعث خسته کننده شدن رانندگی نمی‌شوند.

نام فارسی:یاماها آر ۲۵ یاماها R 25
نام انگلیسی: Yamaha R25
برند: yamaha
مشخصات فنی محصول:
حجم انجین: ۲۰۰ سی سی
نوع انجین: دو سیلندر-چهارزمانه با سیستم تحریک سوپاپ DOHC
سیستم خنک کننده: آب خنک
گیربکس: ۶سرعته دنده ای
حداکثر سرعت: ۱۲۷ کیلومتر بر ساعت
ترمز جلو: دیسکی ABS
ترمز عقب: دیسکی
فاصله محورهای دو چرخ: ۱۳۸۰ mm
ارتفاع زین از زمین: ۷۸۰ میلیمتر
طول*عرض*ارتفاع: ۲۱۰۰*۷۰۰*۱۱۴۳ mm
ظرفیت باک: ۱۵ لیتر
وزن: ۱۵۹.۹ kg
تعلیق جلو: تلسکوپی جفت معکوس
تعلیق عقب:تلسکوپی تکی
تایر جلو: ۷۰/۱۱۰- ۱۷
تایر عقب: ۷۰/۱۴۰- ۱۷
حداکثر توان: ۲۶.۴ کیلووات در ۱۱۹۸۷ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور: ۲۲.۶۷ نیوتن متر در ۹۹۷۹ دور در دقیقه
مصرف سوخت تقریبی: ۲.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
سرعت سنج دیجیتال

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *