مقالات موتورسیکلت

یاماها ایروکس

یاماها ایروکس

موتورسیکلت یاماها ایروکس Aerox 155 cc محصولی جدید از کمپانی معروف ژاپنی است که وارد بازار شده است. این اسکوتر تازه تولید شده درواقع نسخه اسپرت تر و با ویژگی هایی متفاوت تر نسبت به موتور یاماها  NMAX 155 می باشد. قوای محرکه یاماها ایروکس پیشرانه ۱۵۵ سی سی  BV40 کمپانی است که توانایی تولید ۱۴.۷ اسب بخار و ۱۳.۸ نیوتن متر گشتاور دارد. این پیشرانه ۴ زمانه ۴ سوپاپ مجهز به BLUE CORE شده است که توسط سیستم رادیاتور آب خنک کنترل می شود. نتیجه استغاده از این فناوری در پیشرانه BV40 ، کاهش مصرف سوخت ، احتراق بهینه تر، کاهش لرزش ها و افزایش قدرت و گشتاور خروجی بوده است.

گیربکس اتوماتیک CVT کوپل شده با این پیشرانه نیز با عملکرد هماهنگ و خوب خود، شتاب گیری را روان کرده حتی لرزش ها در سرعت بالا  را کم کرده. در مقایسه با موتور  155NMAX ، سیستم ترمز دیسکی چرخ جلو و کاسه ای چرخ عقب یاماها ایروکس ضعیف تر می باشد. همپنین فضای پا و میزان راحتی راننده در این اسکوتر کمتر از NMAX155 است و نسبت به آن فضای ذخیره سازی کوچک تری نیز در کنسول جلو خود دارد. اما از شباهت های این دو محصول میتوان به دارا بودن یک پورت شارژ USB ونیز محفظه ۲۵ لیتری خالی زیر صندلی که امکان قراردادن کلاه ایمنی در آن وجود دارد ، اشاره کرد.

موتور سیکلت یاماها آیروکس

یاماها اروکس همانطور که قبل‌تر گفتیم یک نمونه اسپرت‌تر از یاماها NMAX 155 است و طراحی آن نیز در همین راستا بوده و کاملا اسپرت و جذاب است. چراغ‌های خشن و اخمو جلو و عقب، طراحی مشابه حرف V لاتین فلاپ‌ جلو و همچنین استفاده از خطوط شکسته متعدد در طراحی فلاپ‌های جانبی، از جمله ویژگی‌های قابل ذکر طراحی یاماها اروکس هستند. سیستم استارت بدون کلید، درگاه شارژ USB، چراغ‌های LED جلو و عقب، نمایشگر ۵.۸ اینچی کیلومتر شمار و رینگ‌های ۱۴ اینچی آلمینیومی از جمله ویژگی‌های قابل ذکر یاماها اروکس هستند.

در بین اسکوترهای لوکس بازار ایران، محصولات وسپا سابقه بیش‌تری داشته و تاکنون یکه‌تاز بوده‌اند، حال با توجه به قیمت تعیین شده برای اسکوترهای یاماها، اسکوترهای وسپا رقبای جدیدی پیدا کرده‌اند. با توجه به قیمت تعیین شده برای یاماها اروکس، وسپا اسپرینت و وسپا پریماورا رقبای مستقیم اسکوتر ژاپنی محسوب می‌شوند. از لحاظ کیفی هر سه اسکوتر در سطح بسیار بالایی قرار دارند، اما از لحاظ فنی به طور کل محصول یاماها اسپرت‌تر از محصولات ایتالیایی است، لذا با وجود آنکه قیمتشان از یاماها اروکس بیش‌تر است، باز هم ارزش خرید بالایی دارند. اما در حقیقت از لحاظ فنی رقیب اصلی یاماها اروکس را باید هوندا کلیک ۱۵۰i دانست؛ با وجود آنکه اسکوتر یاماها نسبت به اسکوتر هوندا شتاب و سرعت بیش‌تری دارد، با این حال در مجوع تفاوت فنی آن‌ها برای استفاده شهری چندان زیاد نیست، اما تفاوت قیمت آن‌ها بسیار زیاد است، تا حدی که قیمت یاماها اروکس تقریبا ۲ برابر هوندا کلیک ۱۵۰i است که باعث می‌شود هوندا کلیک ارزش خرید بیش‌تری داشته باشد.

موتور سیکلت Aerox موتور سیکلت یاماها Aerox یاماها Aerox

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *