مقالات موتورسیکلت

موتورسیکلت پالس ان اس NS200

ns200

موتورسیکلت پالس ان اس NS200 از نظر ظاهری، ۲۰۰ NS بسیار بهتر از تصاویر منتشر شده اخبار به نظر می رسد. اولین چیزی که می توان متوجه شد این است که مخزن سوخت ان اس ۲۰۰ اکنون توسط یک واحد تازه طراحی شده جایگزین شده است. ظرفیت ذخیره سازی به حداکثر ظرفیت ۱۲ لیتر کاهش یافته است. از لحاظ بصری ، صفحات پلاستیکی در کنار آن با ظاهری بزرگتر و در عین حال واضح تر ، به آن زیبایی بخشیده است. سبک کلی به خوبی با تورم های دور چراغ جلو ترکیب شده است. طراحی منحصر به فرد چراغ جلو ، وقتی از جلو به آن نگاه می شود ، حالت تهاجمی به موتورسیکلت می بخشد. مشخصات جانبی با خطوط تیز و در عین حال صاف تعریف می شود. اگزوز منظمی که در شکم فرو رفته است نه تنها خوب به نظر می رسد بلکه برای توزیع وزن بسیار مناسب است ، زیرا تعادل بهتری را بین دو طرف فراهم می کند.

ناگفته نماند مدتی بعد نیز این موتورسیکلت با تغییرات ظاهری جزیی از جمله تحول در ناحیه فلاپ‌ها به دست مشتریان ایرانی رسید که از شمایل جذاب و خوشایندتری برخوردار شده بود.

باجاج پولسار ان اس ۲۰۰ یا ۲۰۰ns در گروه موتورسیکلت‌های نیکد دسته‌بندی‌شده و حروف ns آن مخفف عبارت نیکد اسپرت هستند. همچنین طبق ادعای شرکت سازنده این موتورسیکلت مشابه با مدل اروپایی کی تی ام دوک ۲۰۰ ساخته شده و در واقع نمونه ارزان‌تر آن محصول به حساب می‌آید.

Bajaj Pulse NS200 1397 Motorbike

نیروی حاصل از این انجین توسط یک گیربکس شش سرعته با کلاچ دستی به سوی چرخ عقب روانه می‌شود. با وجود تبلیغاتی که شرکت سازنده مبنی بر سه شمع بودن انجین و بهبود کارایی آن داشته است، اما باید متذکر شد که استفاده از سه عدد شمع در یک سیلندر سبب افزایش بیش از حد دما شده‌ و می‌تواند موجب بروز ایرادات مختلف در پیشرانه شود.

به هر حال این میزان قدرت انجین سبب شده تا باجاج پالس ۲۰۰ ns با وزن ۱۴۵ کیلوگرم قادر باشد شتاب صفر تا صد حدودا ۱۰ ثانیه را رقم بزند که البته شتاب چندان بالایی به نظر نمی‌رسد؛ لازم به ذکر است که سیستم سوخت‌رسانی این موتور از نوع نسبتا قدیمی‌  کاربراتوری بوده و به همین دلیل نتوانسته شتابگیری مهیجی را برای پالس ۲۰۰ ns فراهم آورد.

قدرت انجین نمونه انژکتوری حدود یک اسب بخار بیشتر از مدل کاربراتوری بوده و توانایی فنی آن تا حدی بهبود یافته است. نمونه انژکتوری پالس ns 200 حدود ۳.۴۵ ثانیه زمان نیاز دارد تا به سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد و حداکثر زمانی در حدود ۱ دقیقه و ۱۳ ثانیه طول خواهد کشید تا سرعت آن به نهایت خود یعنی رقم ۱۳۸ کیلومتر بر ساعت برسد.

سیستم خنک کننده این موتور از نوع آبی بوده و باعث عملکرد بهتر انجین پالس ان اس ۲۰۰ شده است. ترمزها نیز در جلو از نوع دیسکی تک کاناله به قطر دیسک ۲۸۰ میلیمتر بوده و در عقب از دیسک ۲۳۰ میلیمتری استفاده شده است

دست زدن و ارگونومی موتورسیکلت پالس ان اس NS200

ظاهر تیز پالس ۲۰۰ NS به رفتار آن در جاده کمک می کند. هندلینگ ۲۰۰ NS به عنوان یک تغییر خوشایند برای کسانی که در بازار دنبال یک موتورسیکلت خوش دست هستند خوب است. این موتورسیکلت نسبت به پالس UG4 180 قبلی چابک است و به راحتی قابل حرکت است. یک کمک فنر مونو نیتروکس در عقب به ویژگی های هندل و طراحی پالس ان اس ۲۰۰ افزوده است.

از جمله مهم‌ترین و متمایزترین شاخصه‌های طراحی پالس ns۲۰۰ می‌توان به ‌قرارگیری لوله اگزوز در زیر بدنه اشاره کرد؛ به نحوی که اگزوز به راحتی از جوانب قابل مشاهده نبوده و علاوه بر آن موجب توزیع بهتر و متعادل‌تر وزن بین هر دو نیمه موتورسیکلت شده است. در نتیجه هندلینگ موتور نیز تا حدودی بهبود پیدا خواهد کرد.

مشخصات کلی موتورns200 
حجم مخزن سوخت۱۲ لیترارتفاع کلی۱۱۹ سانتی‌مترطول۲۰۲ سانتی‌متروزن۱۴۵ کیلوگرمعرض۱۱۹ سانتی‌مترنوع لاستیکبدون تیوبتعداد چرخدو عدد
نوع و کلاس موتورns200 
کلاس موتورStreetسیستم تعلیق جلوتلسکوپی به همراه بوش ضده سایشسایز چرخ جلو۱۷ اینچمدلPuls NS200تعداد سرنشیندو نفرتعداد چرخدو عددسیستم تعلیق عقبکمک عقب گازیسایز چرخ عقب۱۷ اینچجنس رینگآلومینیومینوع رینگاسپرتنوع لاستیکبدون تیوبسال ساخت۱۳۹۹
پیشرانه و انتقال قدرت
سوخت بنزینی جعبه دنده دستی گشتاور۱۸ نیوتن مترنوع سیستم سوخت رسانی انژکتور
عملکرد ان اس ۲۰۰
حداکثر سرعت۱۳۶ کیلومتر بر ساعت
ترمزها پالس ns
سیستم ترمز ABSنداردنوع ترمز جلودیسکی نوع ترمز عقب دیسکی
چراغها ان اس ۲۰۰
چراغ روز نداردنوع چراغ لامپ رشته‌ای
امکانات پالس ns200
آمپرهابنزین,کیلومترشمار,فشار روغن,دور موتور,مسافت سنجدزدگیرنداردفضای حمل بارنداردنوع استارت برقی نوع جک جک بغل,جک وسط نوع کیلومترشمار دیجیتال

موتورسیکلت پالس ان اس NS200

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *