مقالات موتورسیکلت

(na 180) گلکسی NA180

na180 گلکسی

مشخصات فنی موتورسیکلت گلکسی NA180

اس وای ام گلکسی ۱۸۰ به انجین تک سیلندر چهار زمانه آب خنک/ انژکتوری با سیستم تحریک سوپاپ به حجم ۱۸۳ سی سی مجهز شده که نیرویی برابر با ۱۸ اسب بخار در ۸۵۰۰ دور در دقیقه و ۱۵.۲ نیوتن متر در دور ۷۵۰۰ تحویل موتور سوار خواهد داد. این میزان نیرو توسط یک گیربکس شش دنده به سمت چرخ عقب منتقل می‌شود. حداکثرسرعت رسمی این موتورسیکلت نیکد ۱۳۴.۵کیلوگرمی برابر با ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت عنوان شده که البته برخی منابع آن را تا ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت نیز اعلام کرده‌اند.

ظاهر خشن و هجومی موتورسیکلت اس وای ام گلکسی NA180

طراحی ظاهری موتور سیکلت گلکسی NA180 تقریبا همان چیزی است که جوانان و طرفداران موتورهای کلاس زیر ۲۰۰ سی سی انتظار دارند. یک طرح پردازی هجومی و چشم‌نواز که می‌تواند نگاه‌ها را حداقل برای مدتی کوتاه به سمت خود خیره کند. به ویژه در نمای روبرو، حالت دو بخشی چراغ‌ها چهره‌ای متمایز و مدرن مطابق با خواسته‌های جوانان امروزی برای این موتورسیکلت پدید آورده است.

موتورسیکلت گلکسی مدل NA180 محصول شرکت SYM چین می باشد و در شرکت نیرو موتور از سال ۱۳۹۹ مونتاژ گردیده است و جایگزین موتورسیکلت آپاچی ۱۸۰ سی سی شده است. وجه تمایز این موتور نسبت به آپاچی ۱۸۰ شش دنده بودن آن می باشد. به دلیل تازه وارد بودن این موتورسیکلت در بازار, نمی توان نظر کارشناسانه و دقیقی درباره ی NA و بازخورد آن ارائه کرد. در این قسمت به صورت مختصر درباره ی ویژگی های محصول صحبت می کنیم. این موتورسیکلت شهری در کلاس Street استریت می باشد که از یک سیلندر با حجم دقیق ۱۸۳ سی سی بهره میبرد.

انجین NA 180 چهار زمانه آب خنک بوده و با سیستم تحریک سوپاپ SOHC روانه ی بازار گردیده است. سیستم سوخت رسانی آن انژکتور و از نوع CONTINENTAL میباشد. همچنین این انجین پیشرانه می تواند قدرت حداکثر توان Kw 13/32 در ۸۷۴۰ دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۵٫۲ نیوتن متر در ۷۴۷۸ دور بر دقیقه تولید کند. حداکثر سرعت این موتورسیکلت شهری ۱۱۲ کیلومتر در ساعت می باشد. ظرفیت باک بنزین آن ۱۱ لیتر و میزان مصزف سوخت آن در حد متوسط و به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۲٫۲ لیتر است. سیستم انتقال نیروی موتورسیکلت گلکسی مدل NA180 گیربکس با کلاچ دستی بوده

و تعداد دنده آن نیز ۶ شش سرعته است. لاستیک های مورد استفاده در این موتور ساخت کشور ایران به سایز ۱۱۰/۷۰*۱۷ و از شرکت ایران یاسا می باشد. این موتورسیکلت را می توان برادر کوچکتر موتورسیکلت NH180 cc دانست. با این تفاوت که NA در کلاس شهری می باشد و NH در کلاس دو منظوره (شهری و بیابانی). شباهت این دو موتور در حجم انجین و شاسی آن است. با تفاوت هایی در ظاهر , سیستم تعلیق , سایز لاستیک و ابعاد کلی آن. سیستم ترمزگیری جلو به همراه ترمز عقب دیسکی و همچنین سیستم تعلیق آن کمک فنر تلسکوپی برای جلو تک کمک فنر برای قسمت عقب تعبیه شده است.

جای پلاک و گلگیر آن برخلاف موتورسیکلت های دیگر که زیر چراغ عقب قرار دارند در قسمت عقب لاستیک آن ساخته شده است. ضعف این موتورسیکلت را می توان به وزن پایین آن در قسمت عقب اشاره کرد که باعث سر حوردن در مناطق خیس و بارانی می شود.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *