مقالات موتورسیکلت

معرفی Honda MSX ۱۲۵ Grom مدل ۲۰۲۱ میلادی

خرید موتور سیکلت هندا

در این مطلب قصد داریم موتورسیکلت مینی هوندا گروم که به تازگی توسط شرکت هوندا رونمایی شد، را برای شما عاشقان موتورسیکلت معرفی کنیم. هوندا گروم تاریخچه‌ی بلند بالایی ندارد و برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ عرضه شد و با توجه به فروش و استقبال خوب از این موتورسیکلت، شرکت هوندا در سال ۲۰۱۸ نسل دوم گروم را معرفی کرد که با گذشت دو سال از تولید آن، هم اینک نسل سوم آماده‌ی تکرار موفقیت‌های پیشینیان خود است. عرضه‌ی نسل جدید گروم از اوایل سال ۲۰۲۱ شروع می‌شود.

طراحی بدنه در نسل سوم کاملاً دگرگون شده است و فلاپ اصلی بدنه که از ۴ قسمت تشکیل شده به مالکان این موتورسیکلت اجازه شخصی سازی بیشتری می‌دهد ضمن اینکه باز و بسته کردن این فلاپ‌ها اکنون بسیار آسان صورت می‌گیرد. در کنار طراحی جدید فلاپ‌ها، طرح صندلی و رینگ‌ها، پنل نمایشگر lcd و مجموعه‌های روشنایی جلو و عقب نیز دستخوش تغییر و تحول شده‌اند. و اما در قسمت فنی، موتورسیکلت گروم با ۳ تغییر اساسی همراه شده است که شامل جایگزینی گیربکس ۴ سرعته نسل دوم با نمونه‌ی جدید ۵ سرعته، نصب مجموعه‌ی ترمز ضدقفل به صورت استاندارد و بروزرسانی انجین برای پاس کردن استاندارد آلایندگی یورو ۵، می‌باشد.

انجین ۴ زمانه‌ی هوا خنک موتورسیکلت MSX125 از یک سیلندر به حجم ۱۲۴٫۹ سی‌سی تشکیل شده که در سرسیلندر خود دارای ۲ سوپاپ و یک میل سوپاپ است. قطر سیلندر در کورس پیستون این انجین ۵۰ در ۶۳٫۱ میلیمتر و ضریب تراکم آن ۱۰ به یک می‌باشد.

حداکثر قدرت تولید شده توسط این انجین که در دور موتور ۷۲۵۰ دور بر دقیقه به دست می‌آید، ۹٫۶۵ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور آن ۱۰٫۵ نیوتن‌متر در دور موتور ۵۵۰۰ دور بر دقیقه است که در تعامل با کلاچ مرطوب و گیربکس ۵ سرعته‌ی خود که با خورشیدی‌های ۱۵ و ۳۸ دندانه همراه شده است، در زمان ۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۶۰ کیلومتر می‌رسد و حداکثر سرعت آن ۹۵ کیلومتر در ساعت می‌باشد.

شاسی این موتورسیکلت کماکان بدون تغییر مانده است که از آلیاژ فولاد ساخته شده و سیستم تعلیق آن از دوشاخ تلسکوپی معکوس به قطر ۳۱ میلیمتر در محور جلو و کمک تک شوک قابل تنظیم در محور عقب تشکیل شده است که برخلاف سایر رقبای خود در محور جلو از دوشاخ تلسکوپی معکوس با روکش طلایی آنودایز شده، بهره می‌برد. مجموعه ترمز گروم به ترتیب مشکل از تک دیسک‌های ۲۲۰ و ۱۹۰ میلیمتری در چرخ‌های جلو و عقب است که توسط کالیپرهای ۲ و ۱ پیستونی پشتیبانی می‌شوند.

سایز رینگ‌های MSX125 همچون نسل قبل به قطر ۱۲ اینچ بوده که تایرهایی با ۱۲۰ و ۱۳۰ میلیمتر پهنا با دیواره‌های ۷۰ درصدی برای چرخ‌های جلو و عقب آن در نظر گرفته شده‌اند. ابعاد نسل سوم گروم از طول ۱۷۶۰ میلیمتر، عرض ۷۲۰ و ارتفاع ۱۰۱۵ میلیمتر تشکیل شده که فاصله بین دو محور آن ۱۲۰۰ میلیمتر و ارتفاع محل نشیمن ۷۶۱ میلیمتر است.

وزن خالص این مدل ۱۰۳ کیلوگرم می‌باشد و ظرفیت مخزن سوخت آن ۶ لیتر و میانگین مصرف سوخت آن عدد ایده‌آل ۶۶ کیلومتر پیمایش با هر لیتر سوخت می‌باشد.

خرید موتور سیکلت هندا

قیمت نسل سوم موتورسیکلت گروم شرکت هوندا ۳۳۹۹ دلار است که از رقیب سنتی خود که کاواساکی Z125PRO نام دارد، صد دلار گران‌تر می‌باشد.

خرید موتور سیکلت هندا

نوشته های مرتبط

1 نظر در “معرفی Honda MSX ۱۲۵ Grom مدل ۲۰۲۱ میلادی

  1. ناشناس گفت:

    لوازمش کجا باید تهیه کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *