مقالات موتورسیکلت

رونمایی Bmw از موتورسیکلت الکتریکی Definition CE 04

ب‌ام‌و موتوراد با رونمایی از دفنیشن CE 04 در مراسم #NEXTGen 2020 یک قدم دیگر به عرضه اولین اسکوتر الکتریکی خود نزدیک شد.

یک نسخه نزدیک به تولید از این کانسپت در سال ۲۰۱۷ رونمایی شده بود اما دفنیشن CE 04 هم برای حمل‌ونقل و هم به عنوان معنی کامل ارتباطات شهری توصیف شده است. ب‌ام‌و مطمئن است نسخه تولیدی این اسکوتر الکتریکی به خاطر ترکیبی از سواری الکتریکی، طراحی جذاب و راه‌حل‌های ارتباطی خلاقانه بازار اسکوترها را بازتعریف خواهد کرد.

از نظر طراحی باید گفت این اسکوتر وفاداری زیادی به نسخه مفهومی خود داشته و در دنیای اسکوترها محصولی متمایز محسوب می‌شود. از جمله ویژگی‌های خاص این محصول می‌توان به بدنه‌ای کم ارتفاع و طویل، نمای جلوی بالا رفته و زوایای تیز بدنه اشاره کرد.

اسکوتر الکتریکی ب‌ام‌و موتوراد دارای پوشش بدنه دو رنگ سبز و مشکی است. قلب این اسکوتر که همان جزئیات فنی است از جلو تا عقب کشیده شده و دارای قوای محرکه، سیستم تعلیق، لاستیک‌ها و چراغ‌های جلو و می‌باشد. چراغ‌ها نیز از طراحی U شکل در جلو و C شکل در عقب سود می‌برند.

قرار دادن باتری تخت در زیر بدنه باعث آزادی عمل طراحان شده و به همین خاطر فضای ذخیره‌ای جدیدی تدارک دیده شده که نورانی بوده و می‌توان آن را از کناره باز کرد. این امر باعث راحتی دسترسی موتورسوار به این بخش شده و او می‌تواند مواردی همچون کلاه ایمنی و سایر وسایل خود را در آنجا قرار دهد. همچنین ارتفاع کم جایگاه قرارگیری باتری باعث شده مرکز ثقل نیز پایین آید که این امر تضمین کننده هندلینگ مطمئن و هیجان سواری بالاست.

در بحث تکنولوژی‌های ارتباطی می‌توان با گوشی هوشمند به صفحه‌نمایش ۱۰.۲۵ اینچی دفنیشن CE 04 متصل شد. در واقع این صفحه‌نمایش به عنوان اینترفیسی بین دنیای دیجیتال و آنالوگ عمل می‌کند.

فعلاً ب ام و موتوراد اشاره‌ای به جزئیات فنی اسکوتر خود نداشته هرچند انتظار شعاع حرکتی زیادی را نداریم زیرا این وسیله برای کاربری‌های شهری با حداکثر طی مسافت حدود ۱۲ کیلومتر در روز طراحی شده است.

موتورسیکلت الکتریکی

 

موتورسیکلت الکتریکی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *