مقالات موتورسیکلت

موتور سیکلت یاماها

شرکت یاماها برای سال ۲۰۲۱ برخی از محصولات خود را معرفی کرده و در این بین یاماها MT_09 دستخوش تغییراتی بوده است که در ادامه به آن میپردازیم.

جزئیات قابل توجه برای مدل ۲۰۲۱ نشانگر این است که یاماها یک موتور کاملاً بزرگتر با ظرفیت ۸۹۰ سی سی، شاسی به روز و مطابق با آن و الکترونیک پیشرفته است. در حالی که این قطعاً تغییرات عمده در این تکرار جدید MT-09 است، سبک سازی نیز در کل اندکی اصلاح شده است. همانطور که قبلاً در ماه سپتامبر گزارش شده بود، MT-09 از ۸۴۷ سی سی به ۸۹۰ سی سی افزایش یافته است. مطابق با روند اخیر، حجم اضافی به یاماها کمک می کند تا استانداردهای تولید گازهای گلخانه ای را که همیشه سخت تر می شوند، افزایش دهد و در عین حال چهار اسب بخار تقویت کند و آن را به ۱۱۸ اسب بخار برساند.

موتور سیکلت یاماها

جابجایی (حجم) بیشتر هرچند تمام داستان موتور جدید نیست. یاماها ادعا می کند، “تقریباً همه اجزای اصلی جدید هستند. از جمله پیستون ها، میله های اتصال، میل بادامک و میل لنگ.”

موتور جدید ۸۹۰ سی سی از سیستم تحویل سوخت کاملاً جدیدی نیز بهره می برد. برای سال ۲۰۲۱، انژکتورهای سوخت به سمت سوپاپ دریچه سوار می شوند – در مقابل مستقیماً به سر سیلندر متصل می شوند – برای اتمیزه سازی بهتر سوخت که همچنین باعث کاهش چسبندگی سوخت به دیواره های پورت ورودی می شود و باعث افزایش ۱۱ درصدی بهره وری سوخت می شود.

موتور سیکلت یاماها

همچنین گفته مى شود در بروزرسانى جدید موتورسیکلت سبک تر داراى اگزوز جدید، سوارى قابل تنظیم، تغییراتى در جلوبندى براى پایدارى بهتر شده است.

این دومین مدل یاماها است که به سیستم ترمز جلو از نوع YZF-R1 مجهز شده است. با داشتن یک سیلندر اصلی شعاعی Nissin که در آن پیستون در جهتی حرکت می کند که موازی با حرکت اهرم ترمز است، این فناوری برای کنترل بهتر، فشار هیدرولیکی خطی تری به ترمزهای دیسکی جلو می دهد و در مجموع سیستم ترمز با فناورى پیشرفته اى را دارد.

علاوه بر این، مدل ٢٠٢١ یاماها MT-09 یک صفحه نمایش ۳٫۵ اینچی TFT دریافت می کند تا تمام این اطلاعات جدید را به همراه مجموعه ای از سایر اطلاعات مربوطه به سوارکار منتقل کند.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *