مقالات موتورسیکلت

Kawasaki Ninja 400 مدل ۲۰۲۱ معرفی شد

عضو میان‌رده خانواده ۲ سیلندرهای نینجا، حالا برای مدل ۲۰۲۱ به‌روزرسانی شده و دوباره به بازار جهانی برگشته است؛ درباره کاوازاکی نینجا ۴۰۰ صحبت می‌کنیم که ژاپنی‌ها، چندین تغییر مختصر اما جالب روی آن انجام داده‌اند.

در قسمت ظاهری، مهم‌ترین اتفاق در مدل ۲۰۲۱ کاوازاکی نینجا ۴۰۰، امکان سفارش ۳ رنگ‌بندی جدید برای آن است؛ یکی بدنه مشکی و خاکستری با گرافیک‌های سبز، دیگری بدنه قرمز با گرافیک‌های سفید، و آخری هم بدنه آبی با گرافیک‌های نقره‌ای است. کاوازاکی این مورد آخر را صرفا برای یادبود مدل‌های کلاسیکش روی نینجا ۴۰۰ قرار داده.

نکته هیجان‌انگیزتر اینکه با احتساب این ۳ رنگ‌بندی جدید، مجموع رنگ‌های قابل سفارش برای نینجا ۴۰۰ حالا به ۱۵ عدد رسیده است که البته فقط در برخی بازارهای خاص، مثل تایلند، امکان سفارش همه این رنگ‌ها را دارید.

در قسمت فنی نیز مهم‌ترین اتفاقی که برای مدل ۲۰۲۱ رخ داده، ارتقای استاندارد آلایندگی آن از یورو۴ به یورو۵ است؛ این یعنی اینکه به احتمال زیاد نینجا ۴۰۰ می‌تواند از سال ۲۰۲۱ دوباره به بازار هندوستان برگردد چراکه بعد از اجباری شدن استاندارد BS6 در این کشور، عرضه نینجا ۴۰۰ نیز در آنجا متوقف شده بود. Ninja 400

بغیر از رنگ‌بندی جدید و داشتن موتور یورو۵، کاوازاکی همچنین حجم باک را ۳ لیتر کاهش داده و به ۱۴ لیتر رسانده است. ضمن اینکه وزن نینجا ۴۰۰ نیز حالا به ۱۶۸ کیلوگرم رسیده و ۶ کیلوگرم سبک‌تر از نسخه سابق این ژاپنی است.

علی‌رغم این تغییرات، قدرت و گشتاور موتور ۲ سیلندر خطی نینجا ۴۰۰ که دقیقا ۳۹۹ سی‌سی حجم دارد، ثابت باقیمانده؛ یعنی همچنان حدود ۴۹ اسب‌بخار در ۱۰۰۰۰ دور بر دقیقه و ۳۹ نیوتن‌متر در ۸۰۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌کند. گیربگس ۶ دنده، رینگ‌های ۱۷ اینچی با تایرهای ۱۱۰/۷۰ در جلو و ۱۵۰/۷۰ در عقب، ترمز ABS دو کاناله ساخت نیسان و صفحه کیلومتر دیجیتال از دیگر ویژگی‌های نینجا ۴۰۰ مدل ۲۰۲۱ است که تغییری نسبت به قبل، نداشته‌اند. Ninja 400

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *