مقالات موتورسیکلت

موتورسیکلت کاوازاکی نینجا ZX-25R مدل ۲۰۲۱ رونمایی شد

با معرفی کاوازاکی نینجا ZX-25R مدل ۲۰۲۱ در اندونزی، حالا بازار موتورسیکلت‌های اسپرت جهان، وارد فصل جدیدی شده است؛ هیچ کسی انتظار این را نداشت که یک اسپرت ۲۵۰ سی سی با موتور ۴ سیلندر به بازار بیاید، اما کاوازاکی این کار را کرد. در اعضای خانواده کاوازاکی، وقتی از عبارت ZX استفاده می‌کنیم، یعنی از موتوری با قلب 4 سیلندر صحبت می‌کنیم. حالا نیز ۴ سیلندر جدیدی به خانواده کاوازاکی اضافه شده با این تفاوت که این عضو جدید، فقط ۲۵۰ سی سی حجم دارد و همین موضوع نیز باعث شده تا خبر آمدنش، در تمام رسانه‌های جهان بپیچد.

کاوازاکی نینجا ZX-25R که بعنوان مدل ۲۰۲۱ در اندونزی رونمایی شده، موتوری ۴ سیلندر به حجم 249 سی سی دارد که از نوع مایع – خنک بوده و می‌تواند حدود ۵۰ اسب بخار در دور موتور ۱۵۵۰۰ به همراه ۲۳ نیوتن متر در دور موتور ۱۴۴۰۰ را تولید کند. ردلاین این ژاپنی هم در دور موتور 17000 است. البته اگر قدرت بیشتری می‌خواهید، می‌توانید آپشن RAM را سفارش دهید؛ این آپشن با افزایش هوای ورودی موتور، می‌تواند یک الی ۲ اسب بخار، به حداکثر قدرت این نینجا اضافه کند.

shttps://sabacyclet.com ZX-25R در دو نسخه پایه و اسپشیال (یا SE) به بازار آسیا خواهد آمد که برای هردو مدل، کلاچ اسلیپر، بصورت استاندارد بوده اما کوئیک شیفتر، فقط در اختیار خریداران مدل اسپشیال قرار می‌گیرد. حتما می‌دانید که به لطف کلاچ اسلیپر، می‌توان در دور موتور بالا نیز، معکوس‌های ناگهانی دنده را بدون هیچگونه نگرانی، انجام داد. کوئیک شیفتر نیز عملکردی شبیه کلاچ دوگانه در خودروها دارد و به شما اجازه می‌دهد تا در کمترین زمان ممکن و بدون افت دور موتور، دنده‌ها را سبک یا سنگین کنید.

کاوازاکی نینجا ZX-25R مدل ۲۰۲۱ در چهار رنگ قابل سفارش است که البته نسخه پایه آن فقط در رنگ مشکی (Metallic Spark Black) قابل خریداری است ولی نسخه اسپشیال آنرا می‌توان در سه ترکیب مشکی/سفید (Metallic Spark Black/Pearl Flat Stardust White)، مشکی/آبی (Candy Plasma Blue/Metallic Spark Black) و آبنوسی/سبز (Lime Green/Ebony) خریداری کرد. قیمت نسخه پایه این ژاپنی در بازار اندونزی حدود ۶۶۰۰ دلار و نسخه SE آن نیز حدود ۷۸۰۰ دلار است.