مقالات موتورسیکلت

بررسی موتورسیکلت کاوازاکی نینجا ۳۰۰R

موتورسیکلت کاوازاکی نینجا ۳۰۰R با داشتن یک موتور جدید پرقدرت و مجهز به مدرن ترین تکنولوژی ها، شاهکاری است بر روی دوچرخ! طراحی نوآورانه و بی نظیر آن باعث شده است تا به خاصیت اسپرت این موتورسیکلت افزوده شود. از نقطه نظر خواص ارگونومیک، کاوازاکی جدید مجهز به صندلی اسپرت، فرمان اسپرت، و یک LCD چندمنظوره جهت نمایش کیلومترشمار، سرعت سنج، مسافت سنج، ساعت، درجه بنزین، و نمایشگر حالت رانندگی بهینه (ECO Economical Riding) است.

طراحی، کارایی، و فن آوری به کار رفته در این موتورسیکلت به گونه ای مدرن و حیرت آور است که همه موتورسیکلت های هم خانواده خود را به حاشیه رانده است. به طورکلی، نینجای کاوازاکی با داشتن دو چراغ جلوی خشن، دمی کشیده، و تایرهای خاص، ظاهری خشمگین به خود گرفته است و با الهام گرفتن از سایر سری های این خانواده چهره ای کاملاً اسپرتی دارد. قیمت این موتور سیکلت در بازار آمریکا چیزی در حدود ۴,۷۹۹ دلار است.

این موتورسیکلت با داشتن یک موتور ۲ سیلندر خطی به حجم ۲۹۶ سی سی می تواند در دور موتورهای پایین، نیرو و در نتیجه شتاب قابل ملاحظه ای تولید کند و آن را از طریق یک گیربکس ۶ سرعته به چرخ عقب منتقل سازد. در مقایسه با مدل قبلی که حجم موتور آن ۲۵۰ سی سی بود، در این موتورسیکلت از پیستون، سیلندر، سرسیلندر، و لوله اگزوز که همگی طراحی های جدیدتری دارند، استفاده شده است. پیستون به کار رفته در این موتورسیکلت به قدری سبک است که از وزن کلی موتور را کم می کند. گفتنی است، این پیستون با یک لایه سخت جهت پایداری هر چه بیش تر آن پوشش دهی شده است.

کاور فن رادیاتور این نینجای جدید که در پشت رادیاتور قرار دارد، با فرستادن هوای داغ به سمت پایین، آن را از موتورسیکلت خارج می کند و رفاه و راحتی بیش تری را برای موتورسوار به ویژه در مواقعی که پشت ترافیک مانده است، به ارمغان می آورد. هم چنین، خروج هوای داغ باعث می شود تا باک بنزین، بدنه، و سایر قطعاتی که بدن موتورسوار با آن ها در تماس است، سردتر شود.

گذشته از همه این ها، سیستم انژکتور نینجا ۳۰۰R با بهره گیری از پیشرفته ترین فن آوری روز دنیا می تواند بنزین را به قطراتی با قطر تقریبی ۶۰ میکرومتر تبدیل کند و با تزریق آن ها به داخل سیلندر، باعث بهینه سازی مصرف سوخت شود. مشابه دو مدل Ninja ZX-10R و Ninja ZX-6R، در موتورسیکلت نینجا ۳۰۰R نیز از سوپاپ دریچه گاز دوگانه استفاده شده است که به افزایش راندمان احتراق و مصرف سوخت و کارایی موتور کمک شایانی می کند.

در طراحی منحصر به فرد نینجا ۳۰۰R ، از الگوهای با کیفیت همراه با تکنولوژی های پیشرفته روز دنیا استفاده شده است؛ به گونه ای که با همه سری های نینجا مطابقت داشته باشد. گفتنی است، جهت اطمینان هرچه بیش تر موتورسوار در حین حرکت، در این موتورسیکلت از یک ترمز ضد قفل پیشرفته با نام Nissin  نیز استفاده شده است. به گفته سازندگان، این ترمز جزء کوچک ترین ترمزهای ضد قفل دنیا است که با وجود کوچکی در اندازه، بیش ترین دقت را در عملکرد دارد.

سیستم تعلیق عقب به کار رفته در این نینجا ۳۰۰R سوپراسپرت که Uni-Trak نام دارد، به گونه ای است که بهترین انعطاف و نرمی را در حین حرکت برای موتورسوار به ارمغان می آورد. هم چنین، موتورسوار با در اختیار داشتن جاپایی هایی از جنس آلومینیوم سبک تسلط بسیار خوبی بر روی این موتورسیکلت دارد به ویژه زمانی که در حال انجام حرکات اسپرت است. گذشته از این ها باید به به تایرهای ۱۴۰ میلی متری عقب اشاره کرد که علاوه بر افزایش راندمان بخش موتوری این موتورسیکلت در شرایط مختلف آب و هوایی، ظاهر آن را نیز اسپرت تر کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *