مقالات موتورسیکلت

موتور سیکلت برقی

موتور برقی

همانطور که از نام موتور سیکلت های برقی می توان حدس زد، این وسایل نقلیه با استفاده از انرژی الکتریکی به حرکت در می آیند. در واقع ساختار موتور برقی در کلیات کاملاً شبیه موتور سیکلت های بنزینی است و تفاوت عمده در انرژی مصرفی برای به حرکت در آوردن وسیله نقلیه است. با ما در فنی مگ همراه باشید، تا شما را از ساختار و نحوه عملکرد موتور سیکلت های بنزینی آگاه کنیم.

اجزای اصلی یک موتور سیکلت برقی کدامند؟

همانطور که پیش تر گفته شد، در موتور سیکلت های برقی بر خلاف موتور سیکلت های بنزنی به جای سوخت از انرژی الکتریکی به عنوان پیشرانه استفاده می شود. در واقع در موتور برقی از فضای مورد نظر برای باک بنزین صرف نظر شده و باطری های قدرتمندی به جای آن ها قرار می گیرد. در این نوع از وسیلهای نقلیه، تمامی سیستم سوخت رسانی و انجین حذف شده و جای خود را به مجموعه باطری ها و آلترناتور ها می دهند.

اندازه موتور سیکلت

تامین انرژی در موتور برقی به چه طریقی انجام می شود؟

بسته به نوع باتری استفاده شده، عمر باتری در موتورسیکلت برقی می تواند بین ۱.۵ تا ۱۰ سال باشد. انواع باتری هایی که در موتور برقی استفاده می شوند، شامل موارد زیر هستند:

  • لیتیوم یون
  • لیتیوم
  • فسفات لیتیوم
  • فسفات آهن لیتیوم
  • اسید سرب
  • نیکل فلزی هیدرید

معایب استفاده از موتور سیکلت برقی

یکی از ایرادات موتورسیکلت های برقی، تفاوت زیاد از قیمت و هزینه های آن در قیاس با موتورسیکلت بنزینی است. بیشتر موتورسیکلت های برقی که هم اکنون در دسترس هستند می توانند با یک بار شارژ کامل ۴۰ تا ۱۰۰ مایل معادل حدوداً ۸۰ تا ۱۹۰ کیلومتر حرکت کنند.

دومین ایرادی که باید در مورد این وسیله نقلیه بدانید، آن است که شارژ مجدد باطری آن ۲ تا ۳ ساعت وقت احتیاج خواهد داشت. این در حالی است که شما می توانید در عرض چند دقیقه باک بنزین یک موتور بنزینی را پر کنید.

شارژ موتور سیکلت برقی

مزایای استفاده از این نوع موتور سیکلت ها

استفاده از موتورسیکلت برقی مزایای زیادی دارد. گرچه این وسیله های نقلیه به زمان زیادی برای شارژ شدن احتیاج دارند، اما از نظر آلیندگی، آلودگی بسیار کمتری ایجاد می کنند. حذف سوخت های نفتی می تواند آلودگی هوا را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد.

تعمیر موتورسیکلت برقی در مقایسه با وسایل نقلیه با سیستم پیشرانه بنزینی بسیار ارزانتر است. اگرچه خرید اولیه نسبت به وسایل بنزینی گران تر است، اما در موتور برقی خرابی کمتر رخ خواهد داد و نیاز به تعمیر زیاد وجود ندارد و این در دراز مدت هزینه ها را کاهش می دهد.

یکی دیگر از مزیت های اصلی موتور سیکلت های برقی، عدم تولید آلودگی صوتی است و به همین دلیل است که تمایل زیادی به خرید آن ها وجود خواهد داشت.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *