مقالات موتورسیکلت

مدل ۲۰۲۰ هندا گلدوینگ سلطان جاده ها

هر زمانی که یک موتور‌سنگین را از نزدیک مشاهده می‌کنم و یا اینکه عکس‌هایش را در سایت‌های مختلف می‌بینم، اولین سوالی که به ذهنم خطور می‌کند، چگونگی کنترل و نگهداری این موتور سنگین به گونه‌ای است که زمین نخورد! درواقع برای من نگارنده -که در سواری گرفتن از موتورسیکلت بسیار آماتور هستم- همیشه این سوال برایم مطرح بوده که چگونه می‌توان با یک موتور ۳۸۰ کیلویی(با تجهیزات و باک پر) در ترافیک ایستاد و آن را با نوک انگشتان پا –بدون آنکه به بغل بخوابد- نگه داشت؟ موقعیتی که با موتورسیکلت هوندا گلدوینک قطعا برایتان بارها تکرار خواهد شد.

گلدوینگ را باید معیار سگمنت خود در دسته تورینگ‌ها دانست، یک موتور‌سنگین وزن پر از تجهیز و امکان که از سال ۱۹۷۴ تاکنون تولید شده و موتورسواران علاقمندان به این رده از موتورها به آن لقب سلطان جاده‌ها را داده‌اند. سلطانی که از آن سال تاکنون ۶ نسل را پشت سر گذاشته و حالا در سال ۲۰۲۰ با نسخه‌ای به‌روز شده از آن روبرو هستیم تا یک سفر رویایی و راحت را برای راکب خود تضمین کند.

گلدوینگ GL1800 بدون شک یکی‌از محبوب‌ترین موتورسیکلت‌های هوندا برای حرکت در مسیرهای طولانی است. یک پیشرانه قابل اعتماد ۶ سیلندر به حجم ۱.۸ لیتر آن را به جلو می‌برد و برخلاف نسل قبلی وزنش حدود ۵.۸ کیلوگرم کاهش یافته است. این درحالیست که از حیث عملکرد دچار تغییر چندانی نشده اما هوندا برایش ویژگی‌های جالبی را در نظر گرفته است. سیستم تعلیق در جلو و عقب آن به روز شده است تا با افزایش پایداری، گذشته از راکب موتور، فردی هم که ترک آن می‌نشیند، احساس راحتی داشته باشد.  

هوندا همچنین تعدادی از به روزرسانی‌های نرم افزاری را در مورد ناوبری Gold Wing Gold قرار داده و با افزودن شارژرهای USB و برخی تجهیزات جانبی دیگر در همه مدل‌ها‌، سازگاری فناوری هوشمند را در آن تقویت کرده است. علاوه بر این گلدوینگ جدید به جهت بهبود ارگونومیک مجهز به یک استوریج مرکزی شده و رنگ خاصش نیز مشکی مات است که در بعضی سطوح اضافی با رنگ قرمز کنتراست جذابی را در بدنه این موتور رقم زده است.

مشخصات موتور‌سنگین گلدوینگ ۲۰۲۰ به قرار زیر است:

پیشرانه۶ سیلندر SOHC مایع خنک
حجم۱۸۰۰ سی‌سی
قدرت:۹۷.۹ اسب بخار
انتقال قدرت۶ سرعته دوکلاچه
انتقال قدرتچرخ عقب
ضریب کمپرس۱۰.۵ به ۱
تعلیق جلو/عقبجناغی دوبل/چنداتصاله
ترمز جلو/عقبدوال هیدرولیک با دیسک ۳۳۰/تک هیدرولیک با دیسک ۳۱۵ میلی‌متری
تایر جلو//عقب۱۳۰/۷۰-۱۸ // ۲۰۰/۵۵-۱۶
چراغ جلو/عقبال ای دی
فاصله دوچرخ از هم۱۶۹۵ میلی‌متر
فاصله از زمین۱۳۰ میلی‌متر
ارتفاع زین۷۴۴ میلی‌متر
وزن خشک۳۶۵ کیلوگرم
حفظ ثباتترکشن کنترل
قیمت پایه۲۵۰۰۰ دلار

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *