مقالات موتورسیکلت

بررسی KTM RC250

کی تی ام RC 250 یک موتورسیکلت در کلاس اسپرت است که در کنار RC 200 دو محصول اسپرت کمپانی اتریشی KTM در کشورمان به شمار می‌روند.

کی تی ام RC 250 طراحی ظاهری مشابه برادر خود یعنی RC 200 دارد و تفاوت زیادی بین آنها دیده نمی‌شود. فلاپ‌ها و باک ابعاد بزرگی دارند و شباهت این موتور با نمونه‌های با حجم موتور بالاتر غیر قابل انکار است. ترکیب رنگ‌های به کار رفته در بدنه یک چهره اسپرت را به وجود آورده و باید بگوییم کی تی ام RC 250 در کلاس خود یکی از بهترین‌ها به شمار می‌رود.

موتور به کار رفته رد کی تی ام RC 250 حجمی معادل ۲۵۰ سی سی دارد و می‌تواند ۳۱ اسب بخار قدرت و ۲۴ نیوتن متر گشتاور تولید کند و برای انتقال قدرت هم یک جعبه دنده ۶ سرعته در نظر گرفته شده است.

طراحی KTM RC250

طراحی اتریشی ها بی نقص است و نمیتوان از آن ایراد خاصی گرفت. موتورسیکلت را از روبرو نگاه میکنیم.طراحی چراغ های این موتورسیکلت بسیار عجیب است،البته تمام موتورسیکلت های تیپ ریس این کمپانی از همین طراحی بهره میبرند اما این شمایل طراحی مختص کی تی ام است و خاص و در عین حال جذاب است.چراغ های دوتایی به شکل دایره ای که نور خوبی در شب دارند و در جاده به راحتی شما را هدایت خواهند کرد.

این تیپ از موتورسیکلت در ۴ مدل ۱۲۵،۲۰۰،۲۵۰ و ۳۹۰ سی سی تولید شده است که همه طراحی مشابه دارند و فقط انجین آنهاست که متفاوت است.

اگزوز به طور زیبایی در زیر موتورسیکلت تعبیه شده و همانطور که انتظار میرفت صدای بم و دلنشینی دارد. شاید بعضی ها فکر کنند همچنین طراحی برای اگرور باعث سوختن پاها شود،اما اینطور نیست.حرارت اگزوز باعث آسیب زدن به پاهایتان نخواهد بود.معمولا موتورسنگین ها جک ندارند و از خرک مخصوص در چرخ عقب استفاده میکنند و در طرف دیگر موتورسیکلت های شهری دارای جک بغل و دوتایی هستند.کی تی ام مرز این دو را شکسته و مانند CBR 250 فقط یک جک بغل برای RC 250 تعبیه کرده است.

طراحی چراغ های عقب موتور نیز مانند چراغ های جلو بسیار خاص و زیبا است و با نور خطی خود درخشندگی پشت موتور را نمایان میکنند.

سیستم تعلیق و ترمز KTM RC250

سرعت این موتورسیکلت توسط یک دیسک ۱۳۵ میلیمتری در عقب و یک دیسک ۲۴۵ میلیمتری در جلو با سیلندر ترمز ۲ پیستونی مهار میشود که به خوبی از پس وظیفه خود بر می آیند.در تست ترمز موتورسیکلت که با همان روش همیشگی(مدت زمان و مسافت ایستادن در سرعت ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت)این موتورسیکلت توانست در عرض ۷ ثانیه و طی ۱۴ متر بایستد.این ارقام برای یک موتورسیکلت ۲۵۰ سی سی بسیار مطلوب به نظر میرسد. سیستم تعلیق این موتورسیکلت بی نقص عمل میکند و شما حتی در دست انداز ها نیز شاهد شوک به بدن خود نیستید. هندلینگ موتور در سرعت های بالا به خوبی انجام میشود و ارتفاع فرمان نسبت به ارتفاع باک و زین مناسب است اما با این حال باید کمی خم شوید تا بتوانید تسلط کامل داشته باشید و در پیچ ها باید از حرکات بدن برای پیچیدن کمک بگیرید. طراحی این موتورسیکلت به شکلی هست که حتی موتور در سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت هیچ لرزشی ندارد.

سیستم خنک کننده KTM RC250

سیستم خنک کننده rc 250 از نوع مایع خنک است و در استفاده طولانی مدت یا فشار زیاد در اثر مسابقه درگ یا ریس به خوبی از پس حرارت انجین بر می آیند.در سفر یا در پیست شاهد حرارت خاصی نخواهید بود و با اطمینان میتوانید به سفر کردن یا مسابقه دادن بپردازید.

انجین و کارایی KTM RC250

به قلب تپنده این سرباز اتریشی میرسیم،جایی که یک انجین با حجم ۲۴۹ سی سی و قدرت ۳۱ اسب بخار در کنار یک گشتاور ۲۶ نیوتون بر متری میتپد.این انجین که با سیستم سوخت رسانی انژکتور برقی تغذیه میشود توانسته قدرت و ابهت خوبی برای خود کسب کند. این اتریشی با ابهت فقط در ۷ ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت میرسد.

کیفیت مونتاژ و قطعات بسیار خوب است و موتور از کیفیت مونتاژ بالایی برخوردار است و به قول معروف خشک نیست. سیستم سوخت رسانی پیشرفته این موتورسیکلت مصرف ۳.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر را به ارمغان آورده که بسته به شرایط نیز تغییر میکند.

در مجموع باید بگوییم کی تی ام RC 250 یکی از بهترین موتورسیکلت‌های کلاس خود به شمار می‌رود و باتوجه به برند معتبر، در عملکرد آن شک نکنید.

مشخصات فنی:

     انجین
        نوع انجین :تک سیلندر، چهار زمانه
        حجم سیلندر :۲۴۹ سی سی (سانتیمتر مکعب)
        حداکثر توان :۲۳ کیلووات (۳۱ اسب بخار) در ۹،۰۰۰ دور در دقیقه
        جعبه دنده :۶ دنده
        کلاچ :کلاچ لغزشی (ُSlipper clutch)
        روشن کننده :استارتر الکتریکی
        دورسنج :تمام دیجیتال، نمایشگر ۲ شاخص میانگین مصرف سوخت، نمایشگر دنده، نمایشگر وضعیت سیالات، نمایشگر دمای مایع خنک کننده، نمایشگر مصرف سوخت، صفحۀ پیغام نقص فنی، چراغک سیستم ضد سرقت
        سرعت سنج :تمام دیجیتال، محدودۀ هشدار سرعت قابل تنظیم، نمایشگر میانگین سرعت
        مسافت سنج :تمام دیجیتال، نمایشگر مسافت سنج کل (ODO Meter)، دو شاخص مسافت سنج مقطعی (Trip Meter)، نمایشگر مدت زمان سواری، نمایشگر زمان باقی مانده برای اجرای سرویس دوره ای
          سوخت
        سیستم سوخت رسانی :انژکتور الکترونیک (EFI)
          سیستم تعلیق
        تعلیق جلو :کمک دوشاخ تلسکوپی وارونه محصول WP Suspension اتریش – برترین سیستم تعلیق جهان در کلاس ۲۵۰ سی سی
        تعلیق عقب :کمک فنر تکی (monoshock) محصول WP Suspension اتریش – برترین سیستم تعلیق جهان در کلاس ۲۵۰ سی سی
        ترمز جلو :دیسک ۳۰۰ میلیمتری، ترمز ضد قفل (ABS) محصول Bosch
        ترمز عقب :دیسک ۲۳۰ میلیمتری، ترمز ضد قفل (ABS) محصول Bosch
          ابعاد و اندازه ها
        گنجایش مخزن سوخت :۱۰+۱.۵ لیتر
        وزن خالص :۱۴۷ کیلوگرم
          ویژگی های دیگر
        تجهیزات سفارشی (آپشن ها) :قطعات کی تی ام (KTM PowerParts)، پوشاک کی تی ام (KTM PowerWear)، لوازم تفریحی کی تی ام (KTM ACCESSORIES)
        توضیحات دیگر :مجهز به سوئیچ خاموشی اضطراری انجین، مجهز به سیستم راه اندازی ایمن (Safety Start System)

3 نظر در “بررسی KTM RC250

  1. phosphoric-acid گفت:

    چه زیبا و چشم نوازه

  2. برای این که بدانیم موتور سیکلت برقی تا چند سال قابل استفاده است، ابتدا بایئ تاثیر هر یک از اجزای آن را بر روی طول عمر آن بدانیم. چرا که مجموعه این اجزا در کنار هم، موتور سیکلت برقی را می سازند. بنابراین، پس از شناخت اهمیت و نقش این اجزا، نوبت به طول عمر تک تک آن ها می رسد. در نهایت، با دانستن تمامی این نکات می توانیم بفهمیم که یک موتور سیکلت برقی تا چند سال قابل استفاده است. برای اطلاعات بیشتر و خرید وارد لینک زیر شوید:
    https://hooniamotor.com/blog/how-long-can-an-electric-motorcycle-be-used/

  3. خرید و فروش اسید سیتریک خشک پویا ویژن
    یکی از مراکزی که فعال در فروش اسید سیتریک است و به خصوص در حوزه خرید و فروش مواد شیمیایی از تجربه و مهارت بالایی برخوردار است شرکت پویا ویژن می باشد. شما همراهان عزیز می توانید برای خرید و اطلاع از قیمت اسید سیتریک خشک با واحد خرید و فروش شرکت پویا ویژن تماس حاصل فرمایید و برای اطلاعات بیشتر وارد لینک زیر شوید:
    https://pouyavision.com/dry-citric-acid/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *