مقالات موتورسیکلت

سوزوکی inZuma 250

ژاپنی ها به خوبی می دانند که چطور از بالاترین سطح تکنولوژی و طراحی جذاب در کنار هم موتورسیکلتی بسازند که در خیابان توجه همه را به خود جلب کند.  از رقیبان اصلی این موتورسیکلت می توان به هوندا CBR250R و کاوازاکی نینجا 300 اشاره نمود. سوزوکی GW250 کمی درشت اندام تر از سایر رقبا می باشد که همین امر نیز باعث جذاب تر شدن آن گردیده است.

شاید در نظر اول، ۲۴۸ سی سی ضعیف به نظر برسد ولی حقیقت چیز این است که از موتور موازی دوگانه (Parallel-Twin) باید انتظار بیش تری داشت. موتور دوسیلند با دو سوپاپ در هر سیلند و یک میل بادامک در بالا، شما را در این کلاس قطعاً راضی خواهد کرد. کارکرد موتور نرم و بدون لرزش می باشد و این به لطف سیستم سوخت رسانی انژکتوری جدید می باشد. سوزوکی ادعا می کند که این موتور قادر به تولید ۲۴.۱ اسب بخار در دور 8,500 می باشد که به میزان ۱.۹ اسب بخار از هوندا CBR250R کم تر می باشد.

گشتاور و قدرت مناسب پیشرانه باعث گردیده تا این موتورسیکلت سوزوکی ۲۵۰ نسبت به کلاس خود عملکرد خوبی داشته باشد و در شتاب گیری، راننده را مایوس نکند. صفحه نشان گرها به روز بوده و تمام اطلاعات مورد نیاز راننده را در اختیار وی قرار می دهد. کیلومترشمار دیجیتالی نیز در سمت راست نمایش گر دور موتور، علاوه بر میزان سرعت و بنزین، در نقش کامپیوتر سفری عمل کرده و کاملاً واضح و خوانا است.

در دور ۸۰۰۰ الی ۱۱۰۰۰، بهترین بازده را می توان از پیشرانه گرفت ولی در مقایسه با کاوازاکی نینجا حرفی برای گفتن ندارد. در بحث طراحی باید بگوییم که GW با حضور در خیابان ها، توجه بسیاری را به خود جلب خواهد کرد. بدنه عضلانی و اسپرت، چراغ های راهنمای جلو که در دوطرف ورودی هوای رادیاتور قرار گرفته اند و رینگ های سه پره، همگی چهره آن را خاص تر کرده اند.

وزن ۱۸۲ کیلوگرمی آن در هنگام سواری به شما احساس سبکی می دهد که البته باید گفت حدود ۲۲ کیلوگرم از هوندا CBR سنگین تر می باشد. ارتفاع کم  صندلی باعث شده تا سوار و پیاده شدن بسیار راحت صورت بگیرد. ذات این موتورسیکلت خوب است و به لطف سیستم تعلیق نرم و صندلی راحت، موقعیت خوب قرارگیری راکب، نشان گرهای خوانا و ترمزهای قوی، نوید یک سواری لذت بخش و ایمن را به شما می دهند.

موتورسواران سوزوکی ۲۵۰ جوان و کم تجربه تر در ابتدای سواری با این موتورسیکلت، احساس راحتی با آن می کنند و این از هنرهای سوزوکی می باشد. سوزوکی GW250 در مقایسه با کاوازاکی نینجا مصرف سوخت و هزینه نگهدای کم تری دارد  ولی در مقابل نینجا دارای قدرت و شتاب بالاتری می باشد. 

در کل باید بگوییم با توجه به قیمت 3,999 دلاری، این موتورسیکلت شانس زیادی برای موفقیت دارد و می تواند گزینه بسیار مناسبی برای اقشار کم درآمد و استفاده روزمره می باشد. در پایان از شما دعوت می کنیم جدول زیر را که حاوی تمام ویژگی های این موتورسیکلت می باشد، مورد توجه قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *